ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
سلام دوستان
این بحث رو از کلوب مهندسی نساجی گرفتم فقط امیدوارم با خوندنش نا امید نشین .
تجربه هاتونو به ما هم بگید
اول سلام
من تازه واردم ترم 2 شیمی نساجی ،من اولا علاقه ی زیادی به این رشته نداشتم اما الان نظرم عوض شده فک می کنم مهم نیست که آدم کجاست مهم اینه که اونجایی که هست چی کار بکنه، حالا می خواستم از شماهایی که تو این رشته اید اگه تجربه ای دارید ،حرفی دارید بگید که ما کوچیک ترا استفاده کنیم ،درباره ی اینکه چطور می شه تو این رشته موفق تر بود ،به نظر شما اصلاً می شه ؟
خبرگزاری فارس: نساجی بابکان در زمره واحدهای قدیمی نساجی استانهای شمالی به شمار میرود که علاوه بر مشکلاتی که از گذشته به عنوان میراث برای این مجموعه باقیمانده است عدم حمایتهای لازم از دیگر دغدغههای این مجموعه به شمار میرود.
خبرگزاری فارس: فاز نخست پروژههای بافندگی و سالن ریسندگی و بافندگی نساجی بابکان آمل به بهرهبرداری رسید.
عرضه نسخه فارسی پرباف به بازار آغاز شد.
از قابلیت های این نرم افزار نصب برروی اکثر گوشی ها ، فارسی بودن برروی آن گوشی بدون وابستگی به نوع گوشی و نیز تطابق کامل با صفحات لمسی (Touch screen) است .
قابل توجه افرادی که نسخه انگلیسی این نرم افزار را تهیه کردند .
این افراد می توانند نسخه فارسی کامل را به صورت رایگان دریافت نمایند.
برای آشنایی بیشتر با نرم افزار و قابلیت هایش کلیک نمائید .
برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های 7258129 -7250083 (0351) تماس بگیرید.
جهت دانلود فایل راهنما اینجا کلیک کنید .
جهت دانلود نسخه رایگان پرباف فارسی اینجا کلیک کنید .
برای همکاری با ما میتوانید از فرم زیر استفاده کنید یا به ما ایمیل بزنید .
منتظر شما هستیم ....
صنعت نساجی ترکیه و نقش صنعت ریسندگی نخ پنبه ای آن در جهان
هدف از مقاله حاضر ، ارائه اطلاعاتی در زمینه تولید ، مصرف ، واردات و صادرات نخ پنبه ای و میزان سرمایه گذاری در ماشین آلات الیاف کوتاه در کشور ترکیه می باشد. همچنین موقعیت جهانی ترکیه در بخش نخ پنبه ای و مقایسه با کشورهای بزرگ دیگر مورد بررسی قرارگرفته است و در نهایت موقعیت موجود ارزیابی و پیشنهادات برای آینده ارائه شده است.
صنعت نساجی و پوشاک در ترکیه که نقش مهمی در اقتصاد از نظر
نیروی کار، سود سرمایه و فرصتهای صادراتی دارد، فعال ، پویا و دارای پتانسیل رشد
بالایی می باشد.این صنعت 16% سهم تولیدات صنعتی ، 19% سهم نیروی کار در کارخانجات
صنعتی و 32% سهم کل صادرات ترکیه را به خود اختصاص داده است. توسعه صنعت نساجی و
پوشاک این کشور مدیون فاکتورهایی از قبیل کیفیت مواد خام تولید شده، قیمت
مناسب ،نیروی کار ارزان و هزینه پایین هر
واحد می باشد.
ماشین رینگ(تمام تاب):
نیمچه نخ تولید شده به وسیله فلایر باید توسط ماشین رینگ تبدیل به نخ بشود. عملیاتی که ماشین رینگ انجام می دهد به شرح زیر است:
1- تقلیل وزن مخصوص خطی نیمچه نخ به وسیله کشش دادن الیاف.
2- تابیدن فتیله کشش داده شده و تبدیل به نخ.
3- پیچیدن نخ تولید شده بر روی ماسوره
قفسه های گیره نیمچه نخ و مسیر هدایت نیمچه نخ به غلتکهای کشش:
قفسه هیا گیره نیمچه نخ که در بالای ماشین رنیگ واقع شده، طوری طراحی شده که وقتی بوبین نیمچه نخ را به آن فشار می دهیم، زائده ای از شیرا آن بیرون آ,ده وبوبین را در همانجا نگه می دارد و وقتی بخواهیم بوبین را در بیاوریم ، بافشار دیگری زائده به داخل می رود و بوبین بیرون می آید.
سیستم مکنده:
بعد از غلتک کشش جلو لوله ای وجود دارد که دائما هوای داخل آن توسط پمپ مکیده می شود و زمانی که نخ پاره شد، الیاف خروجی را به داخل می کشد تا عمل پیوند انجام شود.
ادامه مطلب ...
ماشین نیم تاب(فلایر):
معمولا بعد از تولید فتیله نمی توان آن را مستقیما به ماشین رینگ تغذیه کرد و برای تقلیل وزن مخصوص خطی فتیله و تولید محصولی به نام نیمچه نخ(Roving) باید مرحله نیم تاب انجام گیرد. ضمنا در این ماشین به نیمچه نخ مقدار معینی تاب داده می شود تا استحکام نیمچه نخ در اثر اصطکاک بین الیاف افزایش پیدا کند.
مقدار تاب مورد لزوم برای نیمچه نخ متناسب با مقاومت مورد نیاز آن وبر اساس تجربه انتخاب می شود. تاب باید آنقدر باشد که از پاره شدن نیمچه نخ در زمان پیچیدن آن به صورت بوبین و یا هنگام تغذیه به ماشین ریسندگی رینگ ، جلوگیری به عمل آورد.
نیمچه نخ تابیده شده بر روی بوبین به صورت چندین لایه که هر لایه حالت مارپیچ دارد و از حلقه های نیمچه نخ که پهلوی هم قرار گرفته اند،تشکیل شده است.
تنظیم کشیدگی نیمچه نخ:
وضعیت کشیدگی نیمچه نخ بین غلتک پایین جلو بالای پروانه با ابزارهایی که در کاتالوگ هر دستگاه معرفی می شود، باید طوری تنظیم شود که در موقع توقف ماشین ، حالت 3 و در موقع حرکت حالت 1 را داشته باشد و حالت 2 وضعیت نامناسب را ارائه می دهد.
تنظیم فاصله غلتکهای کشش :
گیج غلتکها ، بستگی به طول الیاف ، کشش و وزن نیمچه نخ تولیدی دارد. در سیستمهای کشسشی که از نوار استفاده میشود فواصل غلتکها برای الیفا مختلف تقریبا ثابت است و باید بر حسب توصیه کارخانه سازنده عمل کرد.
ادامه مطلب ...