مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

طراحان حرفه‌ای سراغ جشنواره مد و لباس فجر نمی‌روند

یک طراح لباس معتقد است که جشنواره مد و لباس فجر می‌تواند فرصتی برای تعامل طراحان با یکدیگر، تولیدکنندگان و اصحاب رسانه باشد اما جشنواره چنین فرصتی را فراهم نمی‌آورد.

سعیده آریان از فعالان حوزه طراحی مدولباس در گفتگو با خبرنگار مهر، مهم‌ترین رسالت جشنواره مد و لباس فجر را برقراری ارتباط میان فعالان این حوزه دانست و گفت: جشنواره می‌تواند فرصتی برای تعامل طراحان با یکدیگر باشد تا با هم تبادل نظر کنند و با سبک و سیاق کار یکدیگر آشنا شوند. از سوی دیگر بهانه‌ای است تا طراحان لباس، تولیدکنندگان را بشناسند و به این ترتیب به شناخت کلی از بازار و سلیقه مخاطب عام دست پیدا کنند.
  ادامه مطلب ...

خط دوم تولید اکریلیک کارخانه پلی اکریل اصفهان راه اندازی شد

مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان از راه اندازی خط دوم (B) تولید الیاف اکریلیک این کارخانه با ظرفیت اولیه و ورود 300 تُن ماده اولیه اکریلو نیتریل (AN) خبر داد.
الیاف اکریلیک یکی از تولیدهای منحصر به فرد کارخانه پلی اکریل اصفهان است که ماده اولیه خط تولید آن، اکریلو نیتریل (AN) می باشد.
این خط تولید در بیش از یک سال گذشته به دلیل مشکلات پیش آمده برای این واحد صنعتی، متوقف شده بود.
' محسن رجایی ' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به ورود محموله 2 هزار تُنی اکریلو نیتریل تا چند روز آینده به کارخانه، ظرفیت تولید اکریلیک افزایش خواهد یافت.  ادامه مطلب ...

افزایش برند پوشاک تولیدی کشور از 100 به 270 نشان

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: با افزایش 170 نشان تولید کننده داخلی پوشاک، شمار نشان های پوشاک تولیدی کشور از 100به 270 نشان (برند) رسید.
علی فاضلی روز یکشنبه در حاشیه یازدهمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: برند سازی در کشور یکی از مهمترین راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است که در زمینه پوشاک شاهد اتفاقات خوبی هستیم.  ادامه مطلب ...

موی خرس قطبی غنیمتی برای صنعت نساجی

محققان دانشگاه ژجیانگ چین با الهام از خواص عایق حرارتی موجود در موی خرس قطبی و به کارگیری نانولوله‌های کربنی، الیافی تولید کردند که عایق حرارتی بوده و می توان از آن برای تولید منسوجات گرم استفاده کرد.
محققان چینی با الهام از میکروساختار و خواص عایق حرارتی موجود در موی خرس قطبی، روشی برای تولید الیاف برای استفاده در صنعت نساجی ارائه کردند که این روش جدید ریسندگی، امکان تولید الیاف تراز شده دارای حفره‌های میکروساختار از فیبروئین ابریشم را فراهم می‌کند.  ادامه مطلب ...

شهرک مد و لباس در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع نساجی و پوشاک آذربایجان شرقی از ارائه طرح اولیه شهرک مد و لباس این استان خبر داد.
مهندس سیدحسن پروینی در جلسه هم اندیشی معاونت پژوهشی واحد تبریز با صاحبان صنعت پوشاک و نساجی آذربایجان شرقی گفت: برای تکمیل طرح، اجرا و راه اندازی شهرک مد و لباس بهره‌گیری از دانش اساتید هنر و معماری شهری ضروری است.
  ادامه مطلب ...

ساخت زخم‌ پوش‌های نانو لیفی برای اولین بار در جهان و ترمیم زخم های دیابتی

عادله قلی پور کنعانی عضو هیات علمی گروه مهندسی نساجی دانشکده فنی و مهندسی واحد علوم و تحقیقات، در گفتگو با خبرنگار سرویس دانشگاه ایسکانیوز درباره اختراعاتش و انتظاراتش از مسئولین گفت: طرح «ساخت زخم پوش های نانولیفی بر پایه کیتوسان-پلی کاپرولاکتون با هدف ترمیم زخم های دیابتی» که در 15 مقاله در ژورنالهای معتبر به چاپ رسیده است از سوی ستاد توسعه فناوری نانو ریاست جمهوری به عنوان یکی از ۵ طرح برتر در کسب ‌وکارهای سرمایه‌گذاری نانو در فن‌بازار نانوالیاف انتخاب و در کنفرانس بین المللی نانوفایبر ICNF۲۰۱۷ تقدیر شد.

وی افزود: هدف از ارائه طرح ساخت جایگزین های موقت پوستی با استفاده از پوشش های نانولیفی بر پایه کیتوسان-پلی کاپرولاکتون را دست یابی به پوششی کارآمد در ترمیم انواع زخم های پوستی عنوان کرد که در این طرح سعی شده تا با استفاده از تکنولوژی نانو، پوششی را ایجاد کنیم که از نظر ساختار فیبریلی بسیار شبیه به ساختار پوست طبیعی باشد.
  ادامه مطلب ...

آیا باید منتظر رونق صنعت پوشاک باشیم؟

ماجرای پوشاک و معضلات و مصائب تولیدکنندگان هر سال در آستانه شب عید نقل صفحات روزنامه‌ها و رسانه های آنلاین می شود. اما با اتمام فصل زمستان و فروکش کردن تب و تاب خرید پوشاک شب عید این ماجرا هم به فراموشی سپرده می شود و شاید به بهانه یک همایش و یا یک تفاهم نامه بتوان رد و اثری از آن در رسانه ها پیدا کرد.

امسال نیز به سبک و سیاق سال های گذشته باز هم در آستانه فصل بهار روسای اتحادیه ها و اصناف شروع به اطلاع رسانی کرده اند. گلایه های تولیدکنندگان از واردات بی رویه و عدم حمایت دولت با صدور مجوزهای واردات از یک سو و بی رغبتی مصرف کنندگان داخلی نسبت به خرید پوشاک تولید ایران به علت کیفیت و طراحی ضعیف از سوی دیگر قضاوت درباره مقصر اصلی از دست رفتن بازار داخلی پوشاک را با ابهام روبرو می کند.
  ادامه مطلب ...

بیش از 90 درصد ملزومات پوشاک بانوان وارداتی است

رئیس اتحادیه صنف پوشاک گفت: بیش از ۵۰ درصد پارچه و ۹۰ درصد ملزومات لباس زنان وارداتی است.
ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد هفتمین جشنواره مد و لباس فجر که این روز ها در تهران در حال برگزاری است، گفت: امروز نیاز جامعه ما برگزاری این گونه جشنواره ها است که مردم با طراحان و مدسازان آشنا شوند. در چند سال گذشته چالشی جدی در بحث واردات پوشاک داشته ایم و تمام سعی ما این است که مردم از پوشاک ایرانی استفاده کنند.
  ادامه مطلب ...