مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات صنایع نساجی کشور با رشد 24 درصدی به 750 میلیون دلار رسید

صادرات صنایع نساجی کشور با رشد 24 درصدی به 750 میلیون دلار رسید
کاشان- خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره صنایع نساجی ایران گفت: ارزش صادرات صنایع نساجی کشور در سال 91 بالغ بر حدود 746.3 میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از ان 24 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مروج  ظهر دوشنبه در حاشیه گردهمایی تولیدکنندگان صنایع نساجی کاشان اظهار داشت: کالاهای صاراتی انواع کفپوش های ماشینی، الیاف، پوشاک، و انواع نخ بوده است.

ادامه مطلب ...

کارخانه نساجی بافت بلوچ نیاز به توسعه و توجه دولت دارد

استاندار سیستان و بلوچستان:
کارخانه نساجی بافت بلوچ نیاز به توسعه و توجه دولت دارد
زاهدان-خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان بر احیا و توسعه امکانات کارخانه نساجی بافت بلوچ ایرانشهر تاکید کر و گفت: توسعه این کارخانه نیاز به حمایت دولت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر حاتم نارویی درنشست بررسی مشکلات و راهکار های توسعه صنایع استان که با حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور برگزار شد گفت: احیای کارخانه بافت بلوچ ضروری است و باید مسئولان زیر ربط نیازهای این کارخانه را مورد توجه ویژه قراردهند.

ادامه مطلب ...

ماهنامه ارگان «انجمن صنایع نساجی ایران» مجوز انتشار گرفت


ماهنامه ارگان «انجمن صنایع نساجی ایران» مجوز انتشار گرفت

به گزارش «نساجی نیوز» هیأت نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 16 اردیبهشت ماه، تقاضای صدور مجوز انتشار ماهنامه «صنایع نساجی و پوشاک» به صاحب امتیازی «انجمن صنایع نساجی ایران» و مدیرمسئولی «مهندس علیرضا حائری» را مورد بررسی و موافقت قرار داد.

علیرضا حائری دبیر انجمن صنایع نساجی ایران و مدیرمسئول ماهنامه مزبور ابراز امیدواری نمود که انجمن صنایع نساجی ایران با بیش از 50 سال سابقه و به عنوان قدیمی ترین و بزرگ ترین تشکل کارفرمایی در صنعت نساجی ایران و در عرصه اقتصاد کشور، بتواند با انتشار این ماهنامه و در کنار سایر رسانه ها نقش موثری در اطلاع رسانی گسترده و مفید و افزایش سطح اطلاعات عمومی و تخصصی و اقتصادی جامعه و همچنین صنعت نساجی کشور ایفا نماید.

بی تفاوتی وزارت صنعت نسبت به احیای نساجی مازندران

دریابیگی:
بی تفاوتی وزارت صنعت نسبت به احیای نساجی مازندران/ تاکید بر اجرای صحیح قانون کار
قائم شهر- خبرگزاری مهر: دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با تاکید بر اجرای صحیح قانون کار در کارخانجات استان، از بی تفاوتی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به احیای کارخانجات نساجی مازندران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله دریابیگی صبح پنجشنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه بمناسبت روز جهانی کار و کارگر با اشاره به اینکه این روز یک روز بین المللی است که کارگران بدلیل 8 ساعت کار و دستمزد پایین در خیابان تحصن کردند، اظهار داشت: برای حمایت از کار و کارگر سازمان بین  المللی کار  برای ارتباط کارگر با دولت و حکومت تنظیم شد.

ادامه مطلب ...

صادرات یک محصول پتروشیمی آزاد شد/ لیست ممنوع صادراتی‌ها آب رفت

صادرات یک محصول پتروشیمی آزاد شد/ لیست ممنوع صادراتی‌ها آب رفت
نساجی نیوز: گمرک از خارج شدن نام محصول پر طرفدار پتروشیمیایی پلی پروپیلن از لیست سیاه کالاهای مشمول ممنوعیت صادراتی کشور خبر داد و اعلام کرد: صادرات این محصول پتروشیمیایی از مبادی مرزی کشور آزاد شده است.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از مهر، آمارهای رسمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشان می دهد که سال گذشته 15.6 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری به ارزش تقریبی 12 میلیارد دلار به بازارهای جهانی صادر شده است.

با این وجود میزان سهم پتروشیمی از کل صادرات غیر نفتی کشور از 43 درصد سال 1390 به حدود 35 درصد تا پایان سال 1391 کاهش یافته است که مسئولان صنعت پتروشیمی قرار گرفتن نام برخی از محصولات پتروشیمی در لیست ممنوع صادرات را یکی از دلایل این افت اعلام کرده اند.

ادامه مطلب ...

تنگناهای صنعت نوغانداری در آذربایجان شرقی

صنعت نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم در استان آذربایجان شرقی، با وجود توجه و برنامه‌ریزی‌های مسئولان دولتی به این صنعت در یکی دو سال اخیر، اما همچنان با مشکلات و تنگناهای بسیاری روبه‌روست، به طوری که به اعتقاد دست‌اندرکاران این صنعت کمبود نیروی کار، نبود سرمایه‌گذار و مکانیزه نبودن دستگاه‌های تولیدی سبب شده نوغانداری مورد استقبال مردم استان قرار نگیرد.
ادامه مطلب ...

درآمد صادرات پوشاک چین سه برابر درآمد نفتی ایران

به گزارش اروم نیوز؛ براساس اظهارات حائری، دبیرانجمن نساجی، درآمد ایران در سال گذشته از محل صادرات منسوجات و پوشاک 755 میلیون دلار بوده در حالی که در سه ماهه اول سال 2013 چین تنها از محل صادرات منسوجات و پوشاک بیش از 57 میلیارد دلار بوده است.

براساس این گزارش، مجموع صادرات منسوجات و پوشاک چین در سه ماهه اول سال 2013 با 15.7 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 2012 به 57.88میلیارد دلار رسید. ارزش صادرات نخ، پارچه و محصولات وابسته با افزایش 10.4درصدی نسبت به سال قبل به 22.57میلیارد دلار رسید. در این مدت ارزش صادرات پوشاک و لوازم جانبی نیز با 19.4درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 35.3میلیارد دلار رسید.


ادامه مطلب ...

احیای یک کارخانه نساجی در کشور

 
معاون سرمایه‌گذاری صنعتی ایدرو گفت: عملیات نوسازی شرکت گسترش صنایع بلوچ (فراگیر بافت بلوچ سابق) با سرمایه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به پایان رسید و کارخانه برای نخستین بار امسال به سوددهی می‌رسد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،  غلامرضا کرامتی فرد افزود: نوسازی شرکت نساجی فراگیر بافت بلوچ با هزینه 130 میلیارد ریال توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران انجام شد و علاوه بر خط ریسندگی، خط چاپ و رنگرزی این شرکت نیز راه‌اندازی شده است.

کرامتی فرد ادامه داد: در کنار فعالیت نساجی، با توجه به ظرفیت های ویژه منطقه، طرح فراوری و بسته بندی 8 هزار تن خرما و سردخانه 6 هزار تنی با هزینه 105 میلیارد ریال در این کارخانه راه‌اندازی شده است.

ادامه مطلب ...