مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی کشور طی 3 ماه نخست سال 1392

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی کشور طی 3 ماه نخست سال 1392
پیشتازی کفپوش‌های ماشینی در صادرات صنایع نساجی و پوشاک/ رشد قابل توجه صادرات الیاف/ افزایش 14 درصدی صادرات منسوجات
بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی و بر اساس آمار گمرک ایران طی 3 ماه نخست سال 1392، آمار صادرات صنایع نساجی بالغ بر 161.5 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 14 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، عمده‎ترین اقلام صادراتی طی این مدت از نظر ارزش به ترتیب عبارتند از انواع کفپوش های ماشینی (64.8 میلیون دلار)، انواع الیاف (24.5 میلیون دلار)، انواع پارچه (14.7 میلیون دلار)، انواع نخ (14 میلیون دلار) و انواع پوشاک (13.2 میلیون دلار). شایان ذکر است که ارزش صادرات انواع الیاف، پارچه و پوشاک طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 102.2 و 70.4 و 37.64 درصد رشد کرده است.

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی مدت مذکور حدود 259 میلیون دلار انواع کالاهای نساجی وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 5 درصد کاهش یافته است. عمده‌ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به لحاظ ارزش عبارتند از انواع الیاف و نخ که مواد اولیه مورد نیاز صنایع نساجی و پوشاک بوده و بالغ بر حدود 78 درصد از ارزش واردات صنایع نساجی کشور طی 3 ماه اول سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

شایان ذکر است که طی مدت مورد بررسی، ارزش ماشین‌آلات نساجی وارد شده به کشور 35 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش بیش از 52 درصدی مواجه شده که نگران کننده می‌باشد.

همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود 23 میلیون دلار الیاف پنبه به وزن 9634 تن وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی در حدود 44 درصد و به لحاظ وزنی حدود 54 درصد کاهش یافته است.

منبع: نساجی نیوز

بروز نشانه‌های رکود در نساجی اصفهان/ پلی اکریل اصفهان قادر به تامین نیاز نساجی نیست

بروز نشانه‌های رکود در نساجی اصفهان/ پلی اکریل اصفهان قادر به تامین نیاز نساجی نیست
اصفهان – خبرگزاری مهر: دبیر انجمن صنفی صنعت نساجی اصفهان گفت: با افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر، گرچه فعالیت برخی کارگاه‌ها از سر گرفته شد اما به دلیل مشکلات برای واردات مواد اولیه، صنعت نساجی در آینده با مشکل و رکود جدی مواجه خواهد شد.

مظفر چلمغانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه نوسانات ارزی کشور سبب رونق نسبی صنعت نساجی در اصفهان شده، اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل گران شدن نرخ ارز و به تبع آن عدم واردات محصولات نساجی به طور نسبی کارگاه‌های نساجی در اصفهان رونق گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه واردکنندگان نمی‌توانند محصولات نساجی را با دلار بیش از سه هزار تومان وارد کنند، گفت: در ماه‌های گذشته با این نوسانات ارزی اقدام به تعطیلی واحد تولید خود کرده بودند فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی اصفهان اظهار داشت: البته از سر گیری فعالیت کارگاه‌های نساجی، در بخش‌های مختلف متفاوت است به طور مثال در بخش ذوب ریسی اوضاع تولید به نسبت خوب شده است اما در بخش فرش ماشینی تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه با مشکل روبه رو شده‌اند

ادامه مطلب ...

کارآفرینان از معافیت 1.8میلیون یورویی برای ورود ماشین آلات صنعتی برخوردار شدند

مشهد - خبرگزاری مهر: 1.8میلیون یورو معافیت برای ورود ماشین آلات صنعتی صنایع درخراسان رضوی، برنامه ریزی نظام مند برای رسیدگی به مشکلات قطعه سازان خودرو و ممانعت در خام فروشی گامی مثبت درایجاد بهره وری معادن عناوین اخبار کوتاه صنعتی این استان هستد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری باصدور 35  فقره مجوزمعافیت گمرکی، کارآفرینان صنعت ومعدن استان از 1.8میلیون یورو معافیت حقوق ورودی برای ماشین آلات خارجی برخوردار شدند.

ناصرفخرموحدی اظهار کرد: ارزش مجموع ماشین آلات وارد شده مشمول معافیت، 23 میلیون یورو بوده که کارآفرینان صنعت و معدن استان از پرداخت 1.8 میلیون یورو حقوق ورودی آن معاف شده اند.

وی گروه صنعتی ماشین آلات فوق را به ترتیب شامل: کانی غیرفلزی، غذایی و آشامیدنی، شیمیایی و دارویی، فلزی، نساجی و پوشاک ذکر کرد.

فخرموحدی تاکید کرد:این ماشین آلات از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد کشورمان شده است.

  ادامه مطلب ...

آزبست موجود در ایرانیت سرطان‌زاست/با تولید "پلی بست" کارخانه‌های ایرانیت را نجات می‌دهیم

قائم مقام مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران با بیان اینکه آزبست به کار رفته در ایرانیت سرطان‌زا است، گفت: با تولید محصول جدید "پلی بست" کارخانه‌های ایرانیت کشور را از ورشکستگی فعلی نجات می‌دهیم.

علی رضا صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در اصفهان، اظهار کرد: کارخانه پلی اکریل ایران به عنوان کارخانه‌ای استراتژیک و تنها تولید کننده الیاف مصنوعی اکریلیک در کشور است که در سال 1357 رسما آغاز به کار کرده و به طور کامل در اختیار بخش خصوصی بوده و همچنین یکی از شرکت‌های معتبر دارنده گواهی‌نامه صنعت سبز است.

وی با بیان اینکه خوراک 30 تا 35درصد صنایع ریسندگی و بافندگی کشور دراین شرکت تولید شده و مابقی وارداتی است، افزود: الیاف نخ پلی اکریل، پشم مصنوعی است که برای تولید پتو و فرش ماشینی به کار می‌رود و الیاف پلی استر نیز حکم پنبه مصنوعی را دارد که در صنعت پوشاک کاربردهای مشخص خود را دارد.

  ادامه مطلب ...

حمایت از تولیدات صنعتی در قالب محدودیتهای وارداتی

حمایت از تولیدات صنعتی در قالب محدودیتهای وارداتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با گروه‌بندی کالایی برای واردات در سال گذشته برخی از صنایع اذعان کردند که با این سیاست توانستند ظرفیت تولید خود را افزایش داده و نه تنها به سوددهی برسند، بلکه انگیزه‌ای برای صادرات کالاهای خود داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن صالحی‌نیا در خصوص برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت،با توجه به محدودیتهای موجود در تامین ارز واردات و  با هدف کاهش واردات کالاهای ساخته شده، اظهار داشت: سال گذشته گروه‌بندی کالایی برای واردات در کشور صورت گرفت و ثبت سفارش گروه ۱۰ که در آن کالاهای ساخته شده نهایی که برخی از آنها غیرضروری است و برخی دیگر توان بالایی در داخل کشور برای تولید داشتند، محدود شد.  ادامه مطلب ...

شرکت های ایرانی در نمایشگاه تام اکسپو استانبول حضور فعال خواهند داشت

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از ستاد برگزاری نمایشگاه تام اکسپو جهت رفاه حال شرکت های ایرانی و تمایل مسئولین نمایشگاه برای گسترش همکاری با کشورهای اسلامی و افزایش تعداد شرکت های خاورمیانه ای نمایشگاه قیمت گذاری غرفه ها و تسهیلات لازم برای ثبت نام و اخذ غرفه به گونه ای طراحی شده است که امکان حضور شرکتهای بیشتری در نمایشگاه فراهم آید.
ستاد برگزاری نمایشگاه همچنین با اعلام این خبر افزود : قیمت های ارائه شده بسیار رقابتی بوده و در مقایسه با نمایشگاه های بین المللی دیگر حتی از نمایشگاه بین المللی تهران نیز پایین تر است.  
ادامه مطلب ...

مهمترین دلایل پیشرفت نجومی اقتصاد چین

چشم بادامی ها این روز ها همه جا هستند. فکر نکنید تنها ایران را تصرف کرده اند خیر اروپایی ها و حتی آمریکایی ها هم از دست آنها آسایش ندارند. فقط کفاش های تبریز نیستند که به خاطر کالاهای ارزان چینی در معرض ورشکستگی قرار گرفتند. تولید کنندگان لباس های جین اروپا و آمریکا از دست چینی ها در عذاب اند.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر، فعالان اقتصادی این کشور یک میلیاردی در همه جا دستی برآتش دارند و هر روز دارند مسیر های موفقیت را طی می کنند. در این گزارش تلاش می کنیم به جای اعتراض به آنها در پی کشف رموز برتری آنها بر آییم.  ادامه مطلب ...

تولید نانوپوشش‌های ضد‌آب‌ و روغن

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، شرکت یورو پلاسما (Europlasma) محصول جدیدی به نام Nanofics 110 به بازار عرضه کرده است. این محصول یک نانوپوشش با قدرت آب‌گریزی بالا است. زاویه تماس این محصول براساس استاندارد ASTM D5964 110 درجه است. این محصول دارای خواص ضد روغن نیز است به طوری که بر اساس استاندارد ایزو 14416 این محصول در سطح 6 قرار می‌گیرد. Nanofics 110 یک نوع نانوپوشش فلوئورپلیمر بوده که با استفاده از فناوری پلاسما در فشار کم بدست می‌آید.
 
ادامه مطلب ...