مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

راهنمای خرید نوشت افزار

هنگام بازگشایی مدارس ، خرید نوشت افزار تبدیل به دغدغه ی خانواده ها می شود. اما بسیاری از افراد نمی دانند براساس نیازها و شرایط دانش آموز خود باید وسایل مدرسه را تهیه کنند. لوازم التحریر اگر درست انتخاب نشود می تواند روی لذت دانش آموزان از تحصیل تاثیر منفی بگذارد. حتی اگر نوشت افزار استاندارد نباشد ممکن است سلامت فرزندان را به خطر بیندازد..
در انتخاب نوشت افزار باید به سلیقه ی کودک خود احترام بگذارید. بهتر است با فرزندتان به بازار بروید و نظر او را نیز بخواهید. از طرح ها و رنگ های شاد وسایل را انتخاب کنید.
آنچه در ادامه می خوانید مروری است بر ویژگی های لوازم التحریر مناسب .
1- نوشت افزاری را انتخاب کنید که مناسب سن فرزند شما باشد.
برای خرید لوازم التحریر ببینید آیا مناسب سن فرزند شما هست یا خیر. هر نوشت افزاری برای همه ی کودکان مناسب نیست. برای بچه های کوچکتر نباید از وسایل تیز و برنده استفاده کنید.
2- نوشت افزاری را انتخاب کنید که کیفیت مناسب داشته باشند.
سودجویان در صنعت تولید لوازم التحریر بسیارند. بسیاری از تولیذکنندگان نوشت افزار، تنها به فکر کسب سود بیشتر هستند و در تولید لوازم التحریر از مواد اولیه ی نامرغوب و فاقد استاندار استفاده می کنند. نوشت افزار غیراستاندارد، نه تنها از ظاهر و دوام خوبی برخوردار نیستند بلکه می توانند باعث ایجاد بیماری در کودکان شوند.
3- لوازم التحریر مناسب کودکان :
در بازار متنوع نوشت افزار، برخی از تولیدکنندگان دست به طراحی و تولید لوازم التحریر مخصوص کودکان زده اند. برخی از این محصولات از موادی ساخته می شوند که درصورت خورده شدن آسیبی به کودک نمیزنند یا غلاف و محافظی دارند که مانع از آسیب دست فرزندان می شوند.
4. برای کودکان، توجه به اندازه ی وسایل الزامی است.
در انتخاب وسایلی مانند پاک کن، تراش و لوازمی که اندازه کوچکی دارند دقت بیشتری کنید. زیرا احتمال دارد توسط کودکان بلعیده شود. سعی کنید لوازم التحریری انتخاب کنید که اندازه ی نسبتا بزرگتری داشته باشند.
5. لوازم التحریر را از نوشت افزار فروشی ها تهیه کنید
تنوع محصول در فروشگاههای لوازم التحریر بسیار زیاد است. به همین خاطر حق انتخاب بسیاری به شما می دهند. همچنین بدلیل نظارت اتحادیه ی صنف توزیع لوازم التحریر، محصولات باکیفیتی در ین مراکز توزیع می شوند. این درحالی است که فروشندگان غیر مرتبط، چون توزیع نوشت افزار فعالیت جانبی برای آن ها محسوب می شود تنوع کمتری به ویترین لوازم التحریر خود می دهند.
انتخاب لوازم التحریر برای کودک
مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد شرایط عمومی در رابطه با انتخاب لوازم التحریر بودند. حال به صورت موردی برخی از این لوازم التحریر را بررسی خواهیم کرد.
مواردی که در انتخاب دفتر باید رعایت شوند:
سعی کنید دفترهایی با رنگ های متفاوت برای دانش آموزان انتخاب کنید. زیرا وقتی بچه ها برای رفتن به مدرسه عجله می کنند امکان دارد دفترهای خود را اشتباهی بردارند.
ترجیحا برای کودکان دفترهایی که جلد پلاستیکی دارند تهیه کنید. این دفترها نسبت به آن هایی که جلد مقوایی دارند کمتر کثیف می شوند و جلدشان پاره و خراب نمی شود.
به طرح روی جلد دفترها دقت کنید. دفتری را انتخاب کنید که طرحش مناسب با سن و جنسیت فرزند شما باشد.
بهتر است دفترهای سیمی برای کودکان انتخاب کنید. زیرا ورق زدن دفترهای سیمی راحتر است و استفاده از آن برای کودکان آسانتر است.
برای بچه های دبستانی نیازی نیست دفترهای حجیم و پربرگ انتخاب کنید. دفترهای 100 و 200 برگ چون زود تمام نمی شوند، کثیف و خراب می شوند.
آنچه که در انتخاب تراش مناسب باید رعایت کنید :
برای کودکان کم سن و سال بهتر است مدادتراش هایی که بصورت دستگاه هستند تهیه کنید. زیرا این تراش ها ابزار تیز و خطرناکی در دسترس ندارند و از ایمنی بالاتری برخوردارند.
مداتراش هایی که مخزنی برای جمع آوری ضایعات دارند گزینه ی بسیار خوبی هستند.
مدادپاک کن مناسب برای کودکان:
پاک کن های معطر ممکن است برای بعضی از کودکان که آلرژی دارند مناسب نباشد.
وجود پی وی سی در پاک کن ها ممکن است موجب ایجاد حساسیت در پوست کودکان شود. بهتر است از پاکن های بدون پی وی سی استفاده کنید.
خطکش، نقاله و پرگار مناسب چگونه است؟
بهتر است از خط کش و نقاله ای استفاده کنید که جنس پلاستیکی دارند. نوشت افزار شیشه ای امکان شکستن دارند و ممکن است به کودک شما آسیب برساند.
حتما پرگارهایی انتخاب کنید که درپوش دارند.
برای کودکان خط کش، نقاله و گونیای بزرگ نخرید. خط کش 20 سانتی برای بچه های دبستانی کفایت می کند.
تهیه ی کیفی مناسب برای کودکان
انتخاب کیف مناسب برای کودکان بسیار اهمیت دارد. کیف نامناسب می تواند اثرات بسیار بدی بر سلامت و ستون فقرات کودکان داشته باشد. کیف های کوله ای برای دانش آموزان ابتدایی توصیه می شود. وزن کیف در این مدل ها روی دو شانه تقسیم می کردد و فشاری روی ستون فقرات وارد نمی کند.
کیفی انتخاب کنید که مناسب با جثه ی کودکتان باشد.
بندهای کیف باید دارای پدهایی باشد که فشار کمتری به بدن وارد کند.
مداد مناسب برای کودکان چه ویژگی هایی دارند؟
مدادی با ضخامت مناسب انتخاب کنید. ضخامت مغز مداد با شماره هایی بر اساس H و B نشان داده می شود . B بیشتر نشان دهنده ی ضخامت بیشتر و نرم تر بودن آن است و خط آن سیاه تر است . هرچه H بیشتر باشد یعنی مغز مداد سخت تر است اما رنگ کمتری دارد.
معمولا برای نوشتن مدادهای HB توصیه می شود. و برای طراحی و نقاشی مدادهای سایز B4 بیشتر استفاده می شوند
 مداد چوبی نیازی نیست پاکن داشته باشد. بسیاری از مدادهای موجود داری پاکن در روی خود هستند. این مورد اهمیت چندانی ندارد و لازم نیست هزینه ی بالاتری صرفا برای پاکنی که یا استفاده نمی شود یا زود خراب می شود بپردازید.
 مدادهای ارگونومیک گزینه های خوبی هستند. بعضی از مدادهای موجود در بازار دارای دسته های پلاستیکی هستند، این وسیله به راحت نگه داشتن مداد کمک می کنند و باعث می شوند خستگی کمتری احساس کنید.
چه خودکاری برای کودکان بخریم؟
خودکاری بخرید که روان و خوش دست باشد. مداد و خودکار اگر روان نباشند باعث بدخطی و درد گرفتن دست کودک می شوند.
مانند مداد، خودکارهای ارگونومیک نیز بسیار گزینه ی مناسبی برای خرید هستند.
وقتی با خودکار در حال نوشتنید جوهر نباید به اطراف پخش شود و اگر دستتان روی نوشته رفت، نباید پخش شود.
خودکار مناسب نباید شکننده باشد
کلاه خودکاری بهتر است نوک تیز نباشد و سطح مقطع خودکار اگر مثلثی باشد خوش دست تر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد