مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کارخانه پلی‌اکریل ایران در شرف راه‌اندازی است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تداوم پیگیری‌ها برای برطرف‌کردن مشکلات کارخانه پلی اکریل گفت: کارخانه پلی اکریل ایران در شرف راه اندازی است.
زهرا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت کارخانه پلی اکریل اظهار داشت: این کارخانه در شرف راه‌اندازی است هرچند که تعدادی از کارگران آن به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه امیدواریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی کامل این کارخانه باشیم، افزود: البته ما به عنوان نمایندگان مجلس قدرت اجرایی نداشته و برای این امر قادر به تعیین زمان نیستیم اما تلاش و پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم. 
ادامه مطلب ...

تصاویر تکان دهنده از کارگاه‌های تولید پوشاک بنگلادش

عکاس خبری «ذاکر حسین چودری» این تصاویر تکان دهنده را از کارگاه هایی که برای بازار محلی لباس تولید می‌کنند گرفته است. باتوجه به تقاضایی که برای محصول وجود دارد کارگران تقریبا همه زمان خود را در یک اتاق می‌گذرانند و در داخل کارگاه غذا می‌خورند، می‌خوابند و حتی حمام می‌کنند. کار آن‌ها از ۹ صبح شروع می‌شود و تا ۳ صبح روز بعد ادامه دارد و اغلب فقط چهار ساعت می‌توانند بخوابند. غذایی که به آن‌ها داده می‌شود اغلب غیرقابل خوردن است و کارگران با چای و بیسکویت زنده می‌مانند. شرایط زندگی آن‌ها واقعا تکان دهنده است. حدود ۳۰ کارگر در یک اتاق زندگی می‌کنند که بیشترشان کودک هستند. آن‌ها آمدن روز و شب را متوجه نمی‌شوند، زیرا تمام وقت خود را در کارگاه هستند.
تصاویر تکان دهنده از کارگاه های تولید پوشاک بنگلادش
ادامه مطلب ...

سهامداران جزء ایران پوپلین خواستار شفاف سازی وضعیت مالی این شرکت شدند

سهامداران جزء شرکت ایران پوپلین (بخش کارگری) خواستار حسابرسی و شفاف سازی وضعیت مالی این شرکت نساجی طی دو دهه گذشته شدند.
 رئیس مجمع نمایندگان بازنشسته کارگران سهامدار شرکت ایران پوپلین روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حضور سهامداران جزء مقابل کارخانه در روز گذشته گفت: کارگران بازنشسته با تعداد یک هزار و 160 نفر، چهار درصد سهامداران این شرکت را تشکیل می دهند. 
ادامه مطلب ...

فاتحه صنعت پوشاک و نساجی را بخوانید

با این تصمیم جدید مسئولان، باید فاتحه صنعت پوشاک و نساجی ایران را خواند و این در حالی است که صنعت نساجی در حال حاضر هم به دلیل رکود بازار نابود شده و ورشکسته است
امیر قدیمی نژاد، رییس اتحادیه طاقه فروشان پارچه، بیان داشت: بازار پارچه در رکود کامل به سر می برد و خرید و فروش کاهش یافته است علاوه بر آن، تصمیم جدیدی که مسئولین در رابطه با پایین آوردن تعرفه گمرکی واردات پوشاک از 200 درصد به 55 درصد گرفته اند شرایط برای بازار پارچه و پوشاک را سخت تر کرده است. 
ادامه مطلب ...

ارائه مدلی برای شبیه‌سازی پارچه‌های حلقوی برای نرم‌افزارهای طراحی پارچه

وجیهه مظفری، دانشجوی دکترای مهندسی نساجی دانشگاه یزد از پایان‌نامه خود با عنوان «ارائه مدلی مبتنی بر جرم و فنر جهت شبیه‌سازی آویزش پارچه‌های حلقوی پودی در تغییرشکل‌های بزرگ با در نظر گرفتن پارامترهای ساختاری» دفاع کرد.
دکتر «پدرام پیوندی» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه گفت: هدف از انجام این طرح ارائه مدلی مبتنی بر جرم و فنر جهت شبیه‌سازی رفتار پارچه حلقوی پودی در تغییر شکل‌های بزرگ با در نظر گرفتن خصوصیات فیزیکی، مکانیکی، هندسه و ساختاری پارچه بوده است. 
ادامه مطلب ...