مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

آگهی استخدام در آمل

دو نفر مهندس نساجی برای کارخانه ریسندگی در آمل


تلفن: 021-66906820

تولید پوشش نانو الیاف با قابلیت ترمیم زخم های سوختگی در کشور

محققان کشورمان با استفاده از پلیمرهای زیست سازگار، پوشش های نانو الیاف با قابلیت ترمیم زخم های سوختگی درجه ۳ تولید کردند. دکتر عادله قلی پور، محقق فوق دکترای دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت وگو با خراسان اظهار داشت: وقوع سوختگی در سوانح که همراه با ایجاد عفونت به ویژه در ساعات اولیه حادثه است باعث ورود عفونت به خون و در بسیاری موارد مرگ بیمار می شود. هدف ما از انجام این مطالعه تهیه پوششی بود که بلافاصله پس از قرارگیری روی زخم، قابلیت کنترل عفونت را داشته باشد و از پخش شدن عفونت جلوگیری کند علاوه بر این ماهیت آنتی باکتریال هم داشته باشد و به ترمیم سریع زخم سوختگی نیز کمک کند. این دکترای نانو بیوتکنولوژی در ادامه تصریح کرد: نانو الیاف ابداعی از ۳ پلیمر مختلف تشکیل شده است که به صورت داربست روی زخم قرار می گیرد. مهم ترین ویژگی این پلیمر زیست سازگار بودن آن است. وی افزود: برای ایجاد یک پوشش سه بعدی و متخلخل با قابلیت جذب عفونت و خون از روی زخم، از فناوری نانو استفاده کردیم و موفق به تولید نانو الیاف سه بعدی متخلخل با خواص آنتی باکتریال شدیم. نمونه ای از این پوشش ها علاوه بر زخم های سوختگی درجه ۳ روی زخم های برشی عمیق و همچنین زخم های دیابتی حیوانات آزمایشگاهی با موفقیت آزمایش شده است. در این تحقیق، ساختار ماتریس خارج سلولی طبیعی بافت پوست را شبیه سازی کردیم و بدین شکل هنگامی که پوشش ابداعی روی زخم قرار می گیرد، به سلول های اطراف این تصور را می دهد که با بافت خود بدن ارتباط برقرار کرده اند. از این مطالعه ۶اختراع به ثبت رسیده است و اکنون پیگیر دریافت مجوز برای انجام آزمایش های انسانی هستیم.
منبع: خراسان

پنبه‌ گلستان در انتظار طرح جامع


طرح جامع پنبه که در دولت قبلی مصوب شده بود هنوز در گلستان کامل اجرایی نشد و پنبه کاران در آرزوی رونق دوباره کشت و کار این محصول هستند.

سید نصیر محمدی مدیر جهاد کشاورزی گلستان در گفت وگو با مهر، سطح کشت پنبه استان در سالجاری را 12 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود تقریبا 25 هزار تن وش پنبه تهیه می شود.

  

ادامه مطلب ...

تولید الیاف ظریف تر از ابریشم توسط محققان ایرانی و ژاپنی

تهران- براساس یک طرح تعریف شده مشترک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه شین شو ژاپن،قرار است تا نخ استبرق خالص تولید شود. این الیاف ظریف تر، درخشان تر و لطیف تر از ابریشم است.

دکتر علی اکبر مرآتی رییس پژوهشکده مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: تولید الیاف استبرق به صورت خالص برای نخستین بار در دنیا به صورت مشترک بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه شین شو ژاپن ( Shin Shu) انجام می شود.
  ادامه مطلب ...

تسهیل کسب و کار یا تعطیلی تولید!؟

سه شنبه هفته گذشته آقای مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران میهمان اتاق بازرگانی تهران بود؛ وی تا قبل از انتصاب به عنوان رئیس گمرک، مشاور اتاق تهران بوده اما این بار در قامت یک مقام دولتی به دیدار دوستان سابق خود رفته بود.

آنگونه که خبرگزاری فارس گزارش داده، در این جلسه مواردی مطرح شد که تعجب کارشناسان مختلف در حوزه واردات و نظام توزیع کالا را برانگیخته است. آقای کرباسیان طی سخنانی سامانه های مدیریت واردات را زیر سوال برده و آنها را به عنوان حلقه زاید تجارت کشور برشمرده است. به زعم ایشان سامانه های ثبتارش، ایرانکد، شبنم، استاندارد، رتبه اعتباری و مرکز مبادلات ارزی از موانع کسب و کار بوده و باید از سر راه تجارت کشور برداشته شود! سامانه هایی که با تلاش های بسیار طی سالیان متمادی شکل گرفته است تا شفاف سازی مناسبی در فضای کسب و کار ایجاد کنند. توضیح تفصیلی هریک از این سامانه ها از حوصله این متن خارج بوده و هر کدام از سامانه های فوق باید در جلساتی چند ساعته مورد بحث قرار گیرد؛ اما در اینجا به کلیاتی از هریک از سامانه های فوق و اهمیت آنها اشاره می شود:
 
ادامه مطلب ...

کارگران نساجی در بنگلادش تظاهرات کردند

هزاران تن از کارگران نساجی در بنگلادش روز شنبه با درخواست افزایش حداقل دستمزد ماهانه شان به 100 دلار خیابان های بیرون از داکا را مسدود کرده و به کارخانه های نساجی این کشور حمله کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکا، کارگران که بسیاری از آنها چماق به دست داشتند از دهها کارخانه نساجی خارج شده و چندین ساعت در بزرگراهای مناطق صنعتی اصلی بنگلادش تظاهرات کردند.
معاون رئیس پلیس منطقه صنعتی قاضی پور گفت:« دست کم 20 هزار کارگر در این اعتراضات شرکت داشتند. آنها ضمن درخواست افزایش قابل توجه حقوق خود، خیابان ها را بستند.»
 
ادامه مطلب ...

بافندگی پاکان با حداقل نیروی کار فعال است

دبیر خانه کارگر استان تهران از تعدیل یک سوم کارگران کارخانه بافندگی پاکان طی یک سال گذشته خبر داد.
«اسماعیل حق پرستی» با بیان اینکه تولید در این کارخانه با رکود مواجه شده است، به ایلنا گفت: از مجموع ۲۵۰ کارگر شاغل در این واحد تولیدی ۱۶۰ کارگر آن در یکسال گذشته به سبب افزایش مشکلات اقتصادی به مرور تعدیل شده‌اند.
 
ادامه مطلب ...

تقاضای جهانی الیاف به ۸۲ میلیون تن رسید

خبرگزاری فارس: تقاضای جهانی الیاف به ۸۲ میلیون تن رسید

به گزارش گیل تکس به نقل از دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، گزارش تولید و مصرف جهانی الیاف مصنوعی در سال 2012، نشان می‌دهد که تقاضای جهانی الیاف در سال 2012 با 4 درصد افزایش به 82.1 میلیون تن رسیده و با توجه به شاخص مربوطه در نیمه اول سال جاری، پیش‌بینی می‌شود که این مقدار برای سال 2013 به 85.8 میلیون تن برسد.

 

ادامه مطلب ...