مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

چرا باید با صنعت مُد سبز سازگار شویم؟

 تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا باید در سبک زندگی به مسائل مربوط به محیط زیست توجه کنیم؟ یا به عنوان مثال چرا باید در پیروی از مد و انتخاب لباس، دقت کنیم که آیا این محصول، مطابق معیار های محیط زیستی و توسعه پایدار هست یا نه؟
در این مطلب با بیان چند دلیل به شما می‌گوئیم که چرا بهتر است هنگام خرید لباس، در انتخاب خود بیشتر دقت کنید.
  ادامه مطلب ...

صنعت نساجی در خطر ورشکستگی

رییس اتحادیه طاقه فروشان پارچه گفت: ورود بی‌رویه پوشاک خارجی با قیمت‌های اندک موجب شد تا تولیدکنندگان پوشاک، رغبتی برای خرید پارچه و تولید آن نداشته باشند.

امیر قدیمی نژاد رییس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه  در خصوص وضعیت بازار عرضه‌کنندگان این صنف اظهار کرد: شدت کسادی بازار به میزانی افزایش پیدا کرده که مسیر حرکت این صنف به سمت ورشکستگی در حال پیشروی است. در حال حاضر گردش مالی افراد به کمترین میزان ممکن رسیده و این روزها بنکداران بیشتر در حال شمارش چک‌های برگشتی هستند. 

ادامه مطلب ...

اعتراض تولیدکنندگان پوشاک به واردات بی رویه محصولات خارجی

 اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران اعلام کرد: ارائه آمار و جلسات برگزار شده ، دردی از این صنعت درمان نمی کند و در این میان وجود یک نقشه راه و تدوین برنامه مشخص و ارائه آمار می تواند بخش خصوصی را به فعالیت های وزارت صنعت امیدوار کند.
اعضای اتحادیه تولید و صادارت نساجی و پوشاک ایران با ارسال نامه‌ای به نصرالهی معاون صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت چرایی روند بسیار کند اجرای دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی پوشاک را جویا شدند. همچنین در این نامه تأکید شده که در دستورالعمل ثبت نمایندگی برندهای خارجی در تاریخ 17/09/95 بعنوان رئیس کارگروه اجرایی پیگیری دستورالعمل توسط وزیر محترم وقت صنعت منصوب شدید. انتظار بخش خصوصی و کسانی که این مسئولیت را به شما واگذار کردند از این انتصاب ، ایجاد تحولات اساسی در وضعیت نا بهنجار و پر تنش واردات پوشاک و ساماندهی صنعت پوشاک کشور بود. اما متاسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از تشکیل کارگروه شاهد آن هستیم که جلسات کارگروه نه تنها بطور مرتب تشکیل نمی شود بلکه تاثیرگذاری چندانی هم ندارد.
  ادامه مطلب ...

افتتاح کارخانه نساجی قرچک کشور را از واردات پارچه رومبلی بی‌نیاز می‌کند

 رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان تهران با اشاره به نرخ بالای بیکاری در قرچک گفت: افتتاح کارخانه نساجی در قرچک نه تنها سبب کاهش آمار بیکاری در این شهرستان می‌شود بلکه کشور را از واردات پارچه رومبلی بی‌نیاز می‌کند.
محمد عظیمی امروز در بازدید از واحد نساجی شهرک صنعتی شهرستان قرچک که با حضور دیگر صورت گرفت با اشاره به مشکلات اشتغال شهروندان قرچکی و سرمایه‌گذاران در این شهرک صنعتی اظهار داشت: شهرستان قرچک با وجود دارا بودن جمعیت بالای 300 هزار نفر در دهه‌های گذشته از نظر احداث شهرک‌های صنعتی و ایجاد اشتغال از سوی مسئولان استان مورد بی‌مهری قرار گرفته و به همین دلیل نسبت به شهرستان‌های دیگر خود از نرخ بیکاری بالاتری برخوردار است.
  ادامه مطلب ...

گلایه از زمان بر بودن دریافت مجوز مشاغل صنعت غذا و پوشاک

توسعه مشاغل خرد و خانگی یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید برای کاهش بیکاری و رونق بازار کار است. کارشناسان بازار کار امیدوارند گسترش مشاغل خرد و خانگی موجب تقویت تولید داخل و بهبود فضای کسب و کار شود.
به گزارش ایسنا، امروز کشورهای توسعه یافته بخش اعظمی از بازار اشتغال خود را به کسب و کارهای خرد و خانگی اختصاص داده‌اند؛ کسب و کارهایی که به دلیل ارزان و کم‌هزینه‌ بودن و درآمدزایی بالا مورد توجه کارآفرینان قرار گرفته است. اهمیت مشاغل خانگی و نقش آن در کاهش بیکاری تا آنجاست که در سال ۱۳۸۹ قانون ساماندهی مشاغل خانگی به تصویب رسید و جهت اجرا به وزارت کار ابلاغ شد. بر اساس ماده ۱ این قانون، دولت موظف است به استناد اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی و با توجه به سند چشم‌انداز بیست ساله، مشاغل خانگی را مطابق این قانون ساماندهی و زمینه ایجاد اشتغال برای این گونه متقاضیان را فراهم کند. در این قانون ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با هدف حمایت و گسترش کسب و کارهای خانگی پیش‌بینی و وزارت کار موظف شده علاوه بر شناسایی مشاغل و کسب وکارهای خانگی با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط، فهرست مشاغل مجاز خانگی را همه ‌ساله به تصویب ستاد برساند؛ شهرداری‌ها هم طبق ماده ۱۱ همین قانون مکلف شده‌اند بازارهای موقت محلی یا مکان‌های مناسبی برای عرضه محصولات صاحبان این دسته مشاغل اختصاص دهند. اخیرا الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در وزارت کار تدوین و برای شروع در هشت استان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و لرستان رونمایی شد.  ادامه مطلب ...

نکاتی مهم برای فروشندگان لباس و پوشاک

فروشندگی لباس یکی از سخت ترین کسب و کارهاست. معضلات یک فروشگاه لباس کمی پیچیده تر از فروشگاه های دیگر است. تغییر فصل، تغییر مد ، ناقصی سایز و رنگ‌بندی ، تفاوت سلیقه‌ها و عواملی از این دست  بر پیچیدگی ها اضافه می‌کند . بماند که اولین تاثیر رکود روی این فعالیت خود را نشان می  دهد . ولی به هر حال راهی‌است که یک فروشنده انتخاب کرده و برای موفقیت ، باید در این راه استوار بماند.به گزارش روچی، در ادامه یک سری نکات مهم برای فروشندگان لباس آورده ایم که می تواند در بهبود فعالیت و موفقیت در این مسیر کمک کند.
  ادامه مطلب ...

نحوه شستن لباس نوزاد


پوست بدن نوزادان به طرز حیرت‌آوری لطیف و حساس است.
چطور لباس‌هایش را بشویید؟
  پوست بدن نوزادان به طرز حیرت‌آوری لطیف و حساس است. برای همین یکی از مهم‌ترین وظایف شما این است که از این پوست حساس نهایت مراقبت را به عمل بیاورید.
  یادتان باشد قبل از این‌که برای نخستین بار لباسی را به تن نوزادتان کنید حتما آن را بشویید. وجود لباس در کارخانه یا آهار روی آن می‌تواند باعث حساسیت یا اگزمای پوست نوزاد دلبندتان شود.
   ادامه مطلب ...

برند ویکتوریا سیکرت Victoria’s Secret را بیشتر بشناسیم

برند ویکتوریا سیکرت Victoria’s Secret طراح، تولیدکننده و فروشنده‌ی لباس‌های زنانه و محصولات آرایشی و بهداشتی است. این برند در سال ۱۹۷۷ شروع به کارکرد و تا کنون با فروش سالیانه‌ی ۸ میلیارد دلار و ۱۰۰۰ فروشگاه در سرتاسر دنیا، همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.
ویکتوریا سیکرت یا ویکتوریاز سیکرت Victoria’s Secret طراح، تولیدکننده و فروشنده‌ی لباس‌های زنانه و محصولات آرایشی و بهداشتی است. این برند بزرگ‌ترین خرده‌فروش لباس‌های زیر زنانه در آمریکاست و در حقیقت زیرمجموعه‌ی ال برندز L. Brands, شرکتی با سهامی عام است. در سال ۲۰۱۶ آمد سالانه‌ی شرکت چیزی بالغ‌بر  $۷.۷۸۱ میلیارد دلار گزارش شد. ویکتوریا سیکرت در سال ۱۹۷۷ در واکنش به چیزی که بنیان‌گذار برند آن را "پیژامه‌های گل‌دار بدشکل" توصیف می‌کرد، شروع به کارکرد که توانست پنج سال بعد از تأسیسش تعداد فروشگاه­هایش را به پنج عدد رسانده و کاتالوگ موفقی طراحی کند. در سال ۱۹۹۰ برند توسط ال برندرز خریداری شد و تمرکز خود را فقط به تولید پوشاک زنانه معطوف کرد که توانست خیلی سریع در زمینه فروش پستی به موفقیت برسد. در سال ۲۰۰۰ در تلاشی برای تغییر تصویر خود،  تمرکز خود را بیشتر بر روی مشتریان خود و طراحی لباس‌های مد روز معطوف کرد و جاذبه­‌ جنسی را در رده­‌های بعدی اهمیت قرار داد.
  ادامه مطلب ...