مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نخستین موزه نساجی در یزد افتتاح می‌شود/ احیا دستگاه‌های زری‌بافی

روح‌الله دهقانی، کارشناس بافت پارچه‌های سنتی در گفتگو با خبرنگار مهر از راه‌اندازی نخستین دستگاه زری‌بافی در یزد خبر داد و گفت: اوج دوران زری بافی به روزگار صفویه برمی‌گردد چون در دوره قاجار، زری‌بافی از رونق افتاد و جای خود را به ترمه داد. حالا ما نخستین دستگاه زری‌بافی را مجدد در یزد راه اندازی کرده و برآن هستیم تا یک موزه نساجی در این شهر به‌وجود آوریم. 
ادامه مطلب ...

احیای نساجی سنتی در سرای افضل شوشتر

 رییس اداره میراث فرهنگی شوشتر گفت: رشته‌های لنگ‌بافی، ملافه‌بافی و چفیه‌بافی در سرای افضل شوشتر راه‌اندازی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان علی‌محمد چهارمحالی با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از فوت مرحوم استاد "سید علی زوارزاده" تنها بافنده ملافه و لنگ در شوشتر بیم آن می‌رفت که فن تولید این صنعت ارزشمند به وادی فراموشی سپرده شود اما با کوشش بسیاری که در کشف استعدادهای جوان، آموزش و حمایت از آنان شد این هنر دوباره احیا و کارگاه آن دایر شد.  
ادامه مطلب ...

کاربافی در شهرستان اشکذر احیا شد

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر گفت: پس از 35 سال، رشته کاربافی (چاله کاری سنتی) در شهرستان اشکذر احیا شد.
سیدمحمد جعفر میرجلیلی اظهار داشت: احیای صنعت کاربافی که از صنایع دستی سنتی مربوط به دوران تیموری بوده و نمونه دارهای قدیمی آن در شهرستان اشکذر نشان از قدمت 150 ساله این صنعت دارد، با هزینه‌کرد اعتبارات آموزش صنایع دستی اشکذر به ثمر نشست. 
ادامه مطلب ...

بزرگترین فرش ماشینی جهان در کاشان رونمایی شد

 با حضور سرپرست فرمانداری کاشان از بزرگ‌ترین فرش ماشینی جهان در کاشان جهت مفروش نمودن مسجد امام علی (ع) شهر کپنهاک کشور دانمارک که توسط هنرمندان و صنعتگران کاشانی رقم خورده است رونمایی شد.  
ادامه مطلب ...

وزیر صنعت : به کالاهای ایرانی اعتماد کنید ، 99 درصد پوشاک وارداتی قاچاق است

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، از مردم خواست به کالاهای ایرانی اعتماد و با خرید کالای های ایرانی از تولیدگران کشور حمایت کنند و باعث اشتغال زایی برای جوانان شوند.
محمد رضا نعمت زاده در گفتگو با رادیو گفت و گو، با بیان اینکه به اصناف اعلام کرده ایم حق ندارند ، کالای قاچاق بفروشند ، اظهار داشت : مشکل عمده در کشور ما واردات غیرمجاز کالا است ، دولت دستور داده است که با این موضوع به صورت جدی برخورد شود و در همین چارچوب درجلسه ای با تعدادی از وزرا خواهیم داشت. 
ادامه مطلب ...

مهندس نساجی خانم

مهندس نساجی خانم , (شیمی الیاف و رنگرزی)
88775943

فراخوان شرکت در نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در اصفهان

فراخوان شرکت در یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ،ماشین آلات ، مواد اولیه ومحصولات در اصفهان منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسوول برگزاری نمایشگاه گفت: فعالان صنعت نساجی برای شرکت دراین نمایشگاه تا ابتدای دی فرصت دارند به پایگاه اینترنتی isfahansitex.ir مراجعه کنند.
خانم عباسی افزود: صنعتگرانی از استان های تهران، اصفهان، یزد، فارس، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قم و نمایندگانی از کشورهای ترکیه، هند،کره ایتالیا و چین در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در 27 آذر سال 92 حضور داشتند.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ،ماشین آلات ، مواد اولیه ومحصولات 24 تا 27 دی در نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان دایر خواهد شد.

ساخت پوششی برای بهبود سریعتر زخم‌ها

محققان انگلیسی دانشگاه  Swinburne موفق به ابداع روش متفاوتی برای بیرون کشیدن باکتری و میکروب‌ها از زخم‌های مزمن شده‌اند که می‌تواند گام مهمی در علم پزشکی باشد. 
ادامه مطلب ...