مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

دانلود کتاب تکنولوژی منسوجات بی بافت

دانلود کتاب تکنولوژی منسوجات بی بافت

 

Download Free

Nonwovens Technology

1st Edition

در این کتاب اطلاعات جامعی درباره منسوجات بی بافت همراه با تصاویر جالب از ماشین آلات و مراحل تولید این نوع منسوجات خواهید یافت و با کاربردهای منسوجات نبافته بیشتر آشنا می شوید.



دانلود....Download

با ورود هر کانتینر پوشاک به کشور 10 شغل نساجی از بین می رود

با ورود هر کانتینر پوشاک به کشور 10 شغل نساجی از بین می رود

اصفهان- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان نساجی استان اصفهان گفت: با ورود هر کانتینر پوشاک یا مواد اولیه نساجی به کشور، 10 شغل در این صنعت از بین می رود.

با ورود هر کانتینر پوشاک به کشور 10 شغل نساجی از بین می رود

'مظفر چلمقانی'روز شنبه در نهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات،محصولات نساجی، چرم و صنایع وابسته اصفهان درگفتگو با ایرنا افزود:واردات بی رویه محصولات و مواد اولیه نساجی به کشور مهمترین معضل این صنعت است که باید برای حل آن هرچه سریعتر چاره ای اندیشیده شود.

وی بااشاره به اینکه این واردات بیشتر از چین صورت می گیرد،اظهار داشت:کشورهایی مانند تاجیکستان و ترکمنستان نیز در سالهای اخیر به جای تولید صرف پنبه به تولید نخ و الیاف روی آورده اند که نشان می دهد آنها نیز بیشتر به فکر اشتغالزایی برای مردم خود افتاده اند.

ادامه مطلب ...

پرتاب کفش به احمدی نژاد حین سخنرانی در ساری

به گزارش خبرنگار سیاسی قاصد، محمود احمدی نژاد رییس جمهور که صبح امروز دوشنبه برای افتتاح چند طرح مسکن مهر و سخنرانی در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم کردان به ساری سفر کرده بود، حین سخنرانی خود با صحنه ای عجیب مواجه شد.

یکی از افراد حاضر در این همایش که توانسته بود خود را به صندلی های جلو برساند، با پرتاب کفش های خود به طرف رییس جمهور، شروع به انتقاد از وضعیت بیکاری در کشور کرد.

اگرچه این کفش ها به احمدی نژاد برخورد نکرد و به بنر پشت سر او اصابت کرد، اما مردم حاضر در این مراسم، ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از رییس جمهور کشورمان، به شدت فرد توهین کننده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و اگر دخالت نیروهای انتظامی نبود مشخص نبود چه بلایی بر سر او می آمد.

در بررسی های اولیه مشخص شده که این فرد کارگر اخراجی یکی از کارخانجات نساجی است که بیش از یک سال است حقوقی دریافت نکرده بود.

مردم ساری در پایان این مراسم نیز ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از دولت و رییس جمهور، نسبت به این حرکت نادرست انتقاد کرده و از احمدی نژاد عذرخواهی کردند.
در همین زمینه خبرگزاری فارس :
گفتنی است در حین سخنرانی رئیس جمهور، جمعی از کارگران نساجی قائم‌شهر با در دست داشتن پارچه نوشته‌ای که در آن نوشته شده بود« 17ماه است که حقوق نگرفته‌ایم»، خواستار بررسی و حل مشکلات کارگری خود شدند.

حمله کننده به احمدی نژاد، به خاتمی هم «گوجه» پرتاب کرده بود


حبس مدیرعامل کارخانه نساجی در دستشویی برای مطالبه حقوق!

تعدادی از کارگران یکی از کارخانه های نساجی در شمال کشور برای مطالبه حقوق عقب افتاده خود مدیرعامل کارخانه را در دستشویی حبس کرده و اعلام کردند که تا دریافت مطالبات معوقه خود این فرد را آزاد نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی قاصد، یکی از کارگران این کارخانه در گفتگو با قاصد تاکید کرد که مدیل عامل این کارخانه تنها نصف روز در دستشویی محبوس بوده اما مدت زمان زیادی در سالن های کارخانه در اختیار کارگران بوده تا این که حقوق عقب افتاده کارگران را در اختیار آن ها قرار دهد.

وی اظهار داشت: در نهایت با وساطت و وعده های فرماندار مبنی بر پرداخت حقوق معوقه کارگران مدیرعامل توانست کارخانه را ترک کند اما بعد از گذشت چند روز همچنان وعده های فرماندار نیز عملی نشد.

این کارگر کارخانه تاکید کرد: بالاخره کارگران به این نتیجه رسیدند که در مقابل فرمانداری تجمع کنند تا شاید حقوق عقب افتاده 16 ماهه آن ها پرداخت شود اما همچنان کاری برای این افراد که بیش از 400 نفر هستند انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کارگران پس از تعطیلی کارخانه های مختلف این استان شمالی کشور بیکار شده اند و در حال حاضر این کارخانه از جمله معدود کارخانه هایی است که به فعالیت خود ادامه می دهد اما آنها نیز به مدت 16 ماه است که حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده است.

اگرچه هیچ کس حبس مدیرعامل کارخانه برای دریافت حقوق عقب افتاده کارگران را تائید نمی کند اما از سوی دیگر با اندکی تفکر نیز به این نتیجه خواهیم رسید که اگر مسئولان برای حل مشکل این قشر زحمت کش و ضعیف جامعه تلاش نکنند ممکن است با توجه به  مشکلات مالی اتفاقات ناگوارتری نیز در پیش باشد که درایت و دوراندیشی بیشتر مسئولان و نمایندگان این استان بزرگ کشور را می طلبد.

نخ دوخت تا دگمه لباس‌ها از چین می‌آید/اجناس چینی پوشاک ایرانی را

اجناس چینی پوشاک ایرانی را به نابودی کشانده/نخ دوخت تا دگمه لباس‌ها از چین می‌آید

خبرگزاری فارس: یک تولیدکننده لباس با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌های نساجی، ماشین آلات قدیمی دارند که این موضوع موجب تولید پارچه بی‌کیفیت شده است، گفت: تمام اقلام موجود در بازار پوشاک کشور از نخ دوخت تا دگمه از چین وارد می‌شود.

خبرگزاری فارس: اجناس چینی پوشاک ایرانی را به نابودی کشانده/نخ دوخت تا دگمه لباس‌ها از چین می‌آید

محمدحسن مشهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌خصوص وضعیت صنعت پوشاک داخلی اظهار داشت: متأسفانه وضعیت هم اکنون به گونه‌ای است که جوانان با مشاهده برندهای خارجی بر روی لباس آن را خریداری می‌کنند، در حالی که بسیاری از این اجناس کیفیت خوبی ندارد.

ادامه مطلب ...

بالا بودن قیمت انرژی و بهره بانکی بزرگ‌ترین مشکل واحدهای نساجی و


ایلنا – کاشان: مدیرشرکت آرین سازان آسیا بزرگ‌ترین تولید کننده ماشین آلات نساجی در ایران و هندوستان با انتقاد ازعدم اطلاع رسانی و تبلغات لازم در این نمایشگاه گفت: با شرکت در دومین نمایشگاه بین المللی فرش کاشان تصمیم داشتم که مصرف کنندگان قطعات ماشین آلات نساجی را دراین نمایشگاه ببینم ولی به خاطر اینکه تبلیغات و اطلاع رسانی خوبی ازبرگزاری این نمایشگاه نشده است مراجعات چندانی از کارخانه داران تاکنون ازاین غرفه نداشته‌ایم که ازاین جهت مقداری دلسرد شدم، هرچند آقای برادران دبیر برگزاری این نمایشگاه زحمات زیادی کشیده‌اند تا این نمایشگاه را برگزارکرده است.

ادامه مطلب ...

لباس‌های ایرانی تنها با یک ژورنال ۵۰ هزار تومانی "ترک" می‌شوند

برندهای خارجی؛ کیفیتی پوشالی/3
لباس‌های ایرانی تنها با یک ژورنال ۵۰ هزار تومانی "ترک" می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه علم و فرهنگ و طراح لباس گفت: هم اکنون تولید کننده داخلی یک ژورنال لباس را با قیمتی حدود 50 تا 100 هزار تومان از ترکیه خریداری و به تولید مدل‌های آن می‌پردازد به گونه‌ای که با چسباندن مارک خارجی، لباس ایرانی را با عنوان لباس ترک به بازار ارائه می‌کند.

خبرگزاری فارس: لباس‌های ایرانی تنها با یک ژورنال ۵۰ هزار تومانی

مهناز ترابیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در ‌خصوص دلایل جذب جوانان ایرانی به سوی برندهای خارجی اظهار داشت: در شرایط کنونی طراحان ایرانی توانمندی‌های بسیاری دارند اما به دلیل فقدان حمایت‌های لازم ایده‌های آنها کمتر به مرحل تولید می‌رسد و در اینجاست که گرایش جوانان ایرانی به مدل‌های غربی تأییدی بر نبود مدل‌های مناسب داخلی در ویترین مغازه‌هاست.



وی افزود: عدم ارتباط طراحان لباس با تولید کنندگان یعنی جدایی میان صنعت و آموزش عالی لطمات بسیاری به حوزه مد بومی وارد کرده است و در نتیجه غربی‌ها از طریق تبلیغات گسترده و شناسایی نیاز جوانان با ارائه مدل‌‌های مختلف، بازار لباس کشور را در قبضه گرفته‌اند.

ادامه مطلب ...

گسترش برند خارجی به دلیل عدم آگاهی از تکنولوژی روز در حوزه مُد

برندهای خارجی؛ کیفیتی پوشالی /4
گسترش برند خارجی به دلیل عدم آگاهی از تکنولوژی روز در حوزه مُد

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد هنر گفت: هم‌اکنون طراح و تولید کننده ایرانی از تکنولوژی روز جهان در عرصه طراحی و تولید مُد و پوشش آگاهی ندارند و به دلیل عدم تسلط نسبت به دانش روز جهان در حوزه طراحی لباس، فاصله زیادی با کشورهای اروپایی داریم.

خبرگزاری فارس: گسترش برند خارجی به دلیل عدم آگاهی از تکنولوژی روز در حوزه مُد

فاطمه بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌ خصوص دلایل جذب جوانان ایرانی به سوی برندهای خارجی اظهار داشت: گرایش به برند یا مارک خارجی، نوعی اپیدمی در تمام جهان است و از گرایش جوانان به سمت برتر بودن نشأت می‌گیرد؛ از همین رو گرایش به برند صرفاً در میان جوانان مشاهده می‌شود و افرادی که سن جوانی را رد کرده‌اند، دیگر به دنبال برند نبوده بلکه سلامت جنس برای آنها مهم است.



وی افزود: هم اکنون در کشور برندهای معروفی در حوزه پوشاک وجود دارد که تولیدات با کیفیتی را به بازار ارائه می‌کنند اما از آنجایی که در ذهن جوانان ایرانی نقش بسته که جنس خارجی بهتر است، به سمت لباس‌هایی گرایش می‌یابند که تحت عنوان جنس تُرک به فروش می‌رسد؛ این لباس‌ها در واقع اجناس بی کیفیت چینی هستند که با چسباندن یک مارک به عنوان پوشاک خارجی و تُرک به جوانان فروخته می‌شود.

ادامه مطلب ...