مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نخ دوخت تا دگمه لباس‌ها از چین می‌آید/اجناس چینی پوشاک ایرانی را

اجناس چینی پوشاک ایرانی را به نابودی کشانده/نخ دوخت تا دگمه لباس‌ها از چین می‌آید

خبرگزاری فارس: یک تولیدکننده لباس با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌های نساجی، ماشین آلات قدیمی دارند که این موضوع موجب تولید پارچه بی‌کیفیت شده است، گفت: تمام اقلام موجود در بازار پوشاک کشور از نخ دوخت تا دگمه از چین وارد می‌شود.

خبرگزاری فارس: اجناس چینی پوشاک ایرانی را به نابودی کشانده/نخ دوخت تا دگمه لباس‌ها از چین می‌آید

محمدحسن مشهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌خصوص وضعیت صنعت پوشاک داخلی اظهار داشت: متأسفانه وضعیت هم اکنون به گونه‌ای است که جوانان با مشاهده برندهای خارجی بر روی لباس آن را خریداری می‌کنند، در حالی که بسیاری از این اجناس کیفیت خوبی ندارد.

وی افزود: صنعت پوشاک داخلی به دلیل جولان لباس‌های چینی در بازار رو به نابودی است، بسیاری از کارخانه‌های نساجی تعطیل شده‌اند و آنهایی که فعالیت می‌کنند، ماشین آلات قدیمی دارند که این موضوع موجب تولید پارچه بی‌کیفیت می‌شود، در حالی که برای فروش بهتر پوشاک ایرانی و رقابت با اجناس ترک باید کیفیت پارچه داخلی را افزایش دهیم.

این تولیدکننده گفت: در وضعیتی که کارخانه‌های نساجی داخلی به دلیل ورود اجناس چینی و عدم حمایت‌های لازم یکی پس از دیگری در آستانه تعطیلی هستند،‌ نمی‌توان به رونق صنعت پوشاک داخلی و گسترش مدهای بومی امید داشت، هم اکنون تمام اقلام موجود در بازار پوشاک کشور از نخ دوخت و دگمه تا مارک‌های روی لباس از ترکیه یا چین وارد می‌شود.

مشهدی ادامه داد: ورود اجناس قاچاق از ترکیه به ایران نیز لطمه بزرگی به صنعت پوشاک داخلی می‌زند، در چنین وضعیتی نمی‌توان انتظار داشت که لباس ایرانی تن‌پوش جوانان شود.

وی افزود: به دلیل واردات پوشاک و پارچه‌های چینی، بازار پوشاک و پارچه داخلی حتی در شب‌های عید نیز رونق ندارد، هم اکنون وضعیت بازار پوشاک در ایران به گونه‌ای شده است که اقشار کم درآمد از لباس‌های چینی که برندهای معروف دنیا به آن نصب شده است، استفاده می‌کنند و افراد ثروتمند نیز با صرف هزینه بالا برندهای اصل را خریداری می‌کنند و در این میان بازار تولیدات داخلی تعطیل است.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ق.ظ

با سلام و تشکر از مطالب نایابی که عنوان کردید.
لطفا اطلاعاتی راجع به کارگاهها و کارخانه های تولید دکمه در کشور برایم ایمیل کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد