مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کارآفرینان از معافیت 1.8میلیون یورویی برای ورود ماشین آلات صنعتی برخوردار شدند

مشهد - خبرگزاری مهر: 1.8میلیون یورو معافیت برای ورود ماشین آلات صنعتی صنایع درخراسان رضوی، برنامه ریزی نظام مند برای رسیدگی به مشکلات قطعه سازان خودرو و ممانعت در خام فروشی گامی مثبت درایجاد بهره وری معادن عناوین اخبار کوتاه صنعتی این استان هستد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری باصدور 35  فقره مجوزمعافیت گمرکی، کارآفرینان صنعت ومعدن استان از 1.8میلیون یورو معافیت حقوق ورودی برای ماشین آلات خارجی برخوردار شدند.

ناصرفخرموحدی اظهار کرد: ارزش مجموع ماشین آلات وارد شده مشمول معافیت، 23 میلیون یورو بوده که کارآفرینان صنعت و معدن استان از پرداخت 1.8 میلیون یورو حقوق ورودی آن معاف شده اند.

وی گروه صنعتی ماشین آلات فوق را به ترتیب شامل: کانی غیرفلزی، غذایی و آشامیدنی، شیمیایی و دارویی، فلزی، نساجی و پوشاک ذکر کرد.

فخرموحدی تاکید کرد:این ماشین آلات از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد کشورمان شده است.

  

برنامه ریزی نظام مند برای رسیدگی به مشکلات قطعه سازان خودرو ضروری است

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی بر لزوم برنامه ریزی نظام مند به منظور رسیدگی به مشکلات قطعه سازان خودرو استان تاکید کرد.

رضا جمشیدی ظهر سه شنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات قطعه سازان خودرو استان اظهارکرد: عمده ترین مشکل قطعه سازان، بدهی های معوقه آن ها به امور مالیاتی، تامین اجتماعی و  بانک ها و کمبود نقدینگی است.

وی با اشاره به عدم دریافت مطالبات قطعه سازان استان از شرکت های خودروساز گفت: رسیدگی و رفع این مشکلات نیازمند همراهی سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی و همچنین استفاده از مساعدت های دولتی به واحدهای فعال در زمینه تولید قطعات است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی در خصوص راهکارهای رفع این مشکلات بیان کرد: نخستین گام، تهیه و ارائه لیستی از میزان بدهی شرکت های قطعه ساز استان به سازمان های تامین اجتماعی، مالیاتی و بانک ها و همچنین میزان درخواست نقدینگی، تسهیلات و سرمایه در گردش این شرکت ها است.

ممانعت در خام فروشی گامی مثبت درایجاد بهره وری معادن

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: با ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون معادن یک گام در جهت ممانعت از خام فروشی و ایجاد بهره وری در معادن برداشته شد.

ناصر فخر موحدی اظهار کرد: آیین نامه اجرایی قانون معادن مشتمل بر 122 ماده برای اجرا به سازمانهای صنعت، معدن وتجارت استانها ابلاغ شده که با اجرای این آیین نامه امور مربوط به بخش معدن کشور و استان با سهولت بیشتر انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: ابلاغ این آیین نامه در افزایش بهره برداری و ایجاد ارزش افزوده تاثیر گذاراست زیرا این موارد در قانون معادن دیده شده بود اما جزئیات و نحوه انجام آن باید در آیین نامه ذکر می شد که ابلاغ آیین نامه اجرایی این قانون در بحث بهره وری، ارزش افزوده و همچنین حفاظت از معادن به عنوان اموال عمومی قطعا موثر خواهد بود.

فخرموحدی بیان کرد : نحوه برداشت و نوع بهره بردای از معادن از مواردی است که در آیین اجرایی قانون معادن مشخص شده است که به توسعه، حفظ و حراست از معادن در کشور کمک می کند.

فعالیت 14 واحد بهره بردار در شهرک صنعتی بردسکن خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از فعالیت 14 واحد بهره بردار در شهرک صنعتی بردسکن خبر داد.

علی سلیمانی در جمع صنعتگران شهرک صنعتی بردسکن ابراز کرد: بر اساس اصل واگذاری تولیت و اداره امور شهرکهای صنعتی در اختیار فعالان بخش خصوصی  قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: ایجاد شهرک های صنعتی مانع از هدر رفتن سرمایه های ملی و ارائه خدمات مطلوب تر در قالب خدمات زیربنایی از قبیل آب، برق، گاز، تلفن، راه ، تصفیه خانه فاضلاب، آسفالت و سایر خدمات به واحدهای تولیدی و صنعتی می شود.

سلیمانی بیان کرد: امروز صنعتگران با ویژگیهای ممتاز اعتقادی و اخلاقی در تولید، در جبهه مقابله با تحریم ها قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد