مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

واحد تولید چادر مشکی بر اساس تکلیف قانونی وزارت صنعت در کشور راه اندازی می شود

عضو کمسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قانون ساماندهی مد و لباس در آستانه ۱۰ سالگی نیازمند بازنگری است،گفت:به پیشنهاد من وزارت علوم،بسیج،معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید به کارگروه ساماندهی مد و لباس بپیوندند.  نشست گزارش عملکرد اعضای کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور حمید قبادی، رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس،لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ، گلناز نصراللهی، مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن و تجارت، علی اکبرزاده، مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش،علی طاهری، معاون مرکز امور اصناف وزارت صنعت  معدن و تجارت، چتر فیروزه، نماینده اتاق اصناف ایران و یوسفی فر،نماینده اتحادیه پوشاک پیش از ظهر امروز سه شنبه 17 اذر در تالار وحدت برگزار شد.
لاله افتخاری، عضو کسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: از دید قرآن لباس 2 کارکرد اساسی دارد، یکی پوشاندن نازیبایی ها و دیگری برآوردن نیازهای انسان. به دنبال توجه به این آیه قرآن کریم و توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر همدان، در مجلس هفتم می خواستیم «طرح ساماندهی مد و لباس»را اجرایی کنیم در سال 85  این طرح تنظیم شد و در سال 87  به تصویب رسید و در دولت گذشته و این دولت خوب پیش رفته است. در گذشته ما انسجامی در حوزه مد و لباس داشتیم، بنابراین باید از اقدامات کسانی که در این حوزه کار کردهاند تقدیر کرد.

لاله افتخاری یادآور شد:  در کمیسیون فرهنگی مجلس و در فراکسیون زنان به خاطر موضوع عفاف و حجاب نشست هایی برگزار شد، این موضوع بخشی از رسالت مجلس و 26 دستگاه است، اما در بحث بودجه گذاری برای پوشاک و عفاف و حجاب هم دولت ها و هم مجلس معتقد بودند کم توجهی شده است.
این نماینده مجلس اظهار داشت: ما در کمسیونی از بعضی از بودجه های قرآنی مصوبه گرفتیم که بخشی از این بودجه ها را به حمایت از عفاف و حجاب اختصاص دهیم اما این بودجه ها نه به قرآن داده شد و نه به عفاف و حجاب اختصاص داده شد .
لاله افتخاری اظهار داشت: تلاش ما در مجلس بر این بوده است ک از حرکت های کارگروه مد و لباس حمایت شود و همچنین بر آنها نظارتی وجود داشته باشد. آنچه که باید بعد از حمایت ها و همدلی ها انجام شود این است که ما نسبت به قانونی که وضع کردیم با نگاه تولیدکنندگان، طراحان، عرضه کنندگان و سیاست گذاران بازنگری داشته باشیم این قانون به 9 سالگی رسیده است.بعضی از دستگاه ها باید به موضوع پوشاک وارد شوند، دستگاه هایی که پیشنهاد خود بنده بودند ،وزارت علوم که در طراحی ها حضور داشته باشد بسیج، در آموزش، تولید و کارآفرینی، در قالب بسیج هنرمندان، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور از طریق حمایت ها و تسهیلات در حوزه فعالیت های دانش بنیان، پارک های علمی و فناوری می تواند تاثیرگذار باشد.
عضو کمسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: باید بعد نظارتی بر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزایش پیدا کند و  این کارگروه باید گزارش های مستمری به مجلس و هیئت دولت بدهد؛ چرا که  موانع و توانمندی کارگروه با دادن گزارش مشخص می شود.
لاله افتخاری افزود: انتظار می رود موضوع ساماندهی مد و لباس  در تدوین لایحه برنامه ششم دولت دیده شود، همچنین در قانون بودجه هم این باید دیده شود.
وی از تصویب کلیات طرح حمایت از صنایع و هنرهای بومی در مجلس خبر داد و گفت:  این طرح به تصویب کمیسیون های مجلس رسید.
افتخاری خاطر نشان کرد: در مجلس قانونی در زمستان 93 تصویب شد که در بحث مشاغل و فعالیت های اقتصادی رقابت پذیر معافیت های مالی و بیمه ای را در نظر بگیریم.باید جرایم برای واردات غیرقانونی در نظر گرفته شود، باید مدیریت ساماندهی در این بخش صورت گیرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد