مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پدیده ای که صنعت ایران را عریان کرد

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای نساجی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، گفت: دولت اصلاً به درخواست های ما توجهی نمی‌کند به همین منظور در صددیم نامه ای به مقام معظم رهبری بفرستیم و وضعیت فعلی این صنعت را شرح دهیم.  محمد مروج حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه امروز واحدهای نساجی با شدیدترین رکود روبه رو هستند، اظهار داشت: صنعت نساجی در حال حاضر فقط از ۴۰ تا ۴۵ درصد ظرفیت خود استفاده می‌کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای نساجی تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند، افزود: قرار بود کارت اعتباری خرید کالا به عنوان یک سیاست از سوی دولت برای کاهش رکود بازار اجرایی شود اما متأسفانه هنوز این موضوع اجرایی نشده است. البته این کارت تأثیر خاصی در بازار نخواهد گذاشت زیرا امروز قدرت خرید مردم کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: امروز قدرت خرید مردم ۴۰ درصد کاهش یافته است و در خوشبینانه ترین حالت به اعتقاد کارشناسان در سال ۹۷ احتمالاً به وضعیت اقتصادی کشور در سال ۹۰ برمی‌گردیم.

مروج با اشاره به اینکه مکاتبات زیادی را با وزارت صنعت و حتی ریاست جمهوری انجام داده ایم، گفت: گویا دولت اصلا به درخواست های ما توجهی نمی‌کند به همین منظور در صددیم نامه ای به مقام معظم رهبری بفرستیم و وضعیت فعلی این صنعت را شرح دهیم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی تصریح کرد: افزایش قاچاق پوشاک فعالیت واحدی‌ها را فلج کرده است و اقدام جدی برای جلوگیری این موضوع انجام نمی شود. براساس آمار گمرک در ۶ ماهه امسال حدود ۵.۵ میلیون دلار پوشاک از ترکیه وارد کشور شده این در حالی است که گمرک ترکیه اعلام می کند در همین بازده زمانی ۶۰۰ میلیون دلار پوشاک وارد ایران شده که این نشان از حجم بالای قاچاق پوشاک به کشور دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد