مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران

رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از برگزاری نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران خبر داد و گفت: این نمایشگاه طی روزهای 9 تا 16 بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
محمود نبوی روز شنبه در نشستی خبری این نمایشگاه را مهمترین رویداد حوزه پوشاک داخلی کشور دانست و گفت: در نمایشگاه پوشاک ایران 45 واحد تولیدی معتبر ایرانی جدیدترین محصولات خود را به معرض نمایش عموم می گذارند.
  وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تقویت ارتباط بین تولیدکنندگان و شبکه توزیع دانست و افزود: در این دوره از نمایشگاه مسابقه طراحی در چهار بخش برگزار می شود که در پایان از طراحان برگزیده تقدیر به عمل می آید.

** 5 میلیارد دلار ارزش واردات پوشاک

رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک کشور با اشاره به حجم واردات پوشاک به کشور گفت: ارزش بازار پوشاک کشور در سال گذشته بیش از پنج میلیارد دلار بوده که بیش از 45 درصد از این میزان به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

نبوی افزود: هزینه واردات پوشاک به صورت قاچاق 30 درصد واردات آن کالا از طریق مبادی رسمی است.

وی با بیان اینکه، واردات پوشاک بیشتر از کشورهای چین، آلمان، ترکیه و امارات متحده عربی صورت می گیرد، ادامه داد: واردات نساجی و پوشاک تنها یک درصد از مجموع واردات کشور را به خود اختصاص می دهد، ضمن اینکه هم اکنون پوشاک در اولویت 10 کالایی قرار دارد و از یک سال گذشته تاکنون نیز ثبت سفارش در این خصوص صورت نمی گیرد.



** جلسه با معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت

نبوی سپس از برگزاری جلسه ای با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این جلسه با محوریت استراتژی بازسازی و نوسازی صنعت نساجی کشور برگزار می شود.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی با هزینه خود اقدام به واردات ماشین آلات صنعتی مربوط به نساجی کردند، اما هنوز در مبادی رسمی کشور معطل مانده است.

نبوی اضافه کرد: از مسئولان انتظار داریم اجازه دهند تا واحدهای صنعتی اقدام به نوسازی و بازسازی ماشین آلات خود کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد