مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

انجمن صنایع نساجی ایران معتقد به اصلاح سند استراتژیک دولت دهم است

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به رونمایی از سند استراتژیک در فروردین سالجاری توسط رییس دولت دهم گفت: این انجمن اعتقاد به بازنگری در بخش نساجی این سند دارد.
ˈعلیرضا حائریˈ روز چهارشنبه در مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان اظهار کرد: در این سند بخش معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نساجی را به دلیل پایین بودن خلق ارزش افزوده، به عنوان صنعتی با اولویت دوم اقتصادی مطرح کرده است.
  وی افزود: بر اساس این سند، برخی صنایع مانند خودروسازی در اولویت نخست قرار دارند در حالیکه در این تحلیل، ایران را با کشورهای صاحب تکنولوژی در بخش ماشین آلات مانند انگلیس و آلمان مقایسه کرده که مقایسه درستی نیست.

حائری تاکید کرد: ایران همچنان برخلاف انگلیس و آلمان که در زمینه ساخت ماشین آلات قدرتمند هستند، در زمینه تولید محصول فعالیت می کند و باید با کشورهایی در رده خود مقایسه شود.

وی خواهان هدف گذاری صادرات محصولات نساجی شد و گفت : این هدف گذاری در ایران وجود نداشته و اکنون برنامه سال 93 را برای صادرات پوشاک و انواع محصولات نساجی نمی دانیم.

وی با بیان اینکه اکنون میزان صادرات نساجی ایران در سال به زحمت به یک میلیارد دلار می رسد، گفت: سهم نساجی در صادرات کشور کمتر از دو درصد است در حالیکه نساجی به لحاظ خلق ارزش افزوده صرف نظر از تکنولوژی بالا یکی از صنایعی است که ارزش افزوده بالایی دارد.

حائری تاکید کرد: در این صنعت با مواد اولیه دو دلاری می توان کالایی به قیمت هر کیلو گرم 100 دلار تولید کرد که ارزش افزوده ای تا 40 برابرایجاد می کند.

به گفته وی قدرت ارزآوری این صنعت از دیگر دلایل حمایت این انجمن از نساجی به عنوان صنعت با اولویت اول است.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد: وضعیت صادرات کشورهای ویتنام با 19 میلیارد دلار صادارت نساجی در سال و بنگلادش با 22 میلیارد دلار صادارت نساجی گویای ظرفیت های این صنعت در ارزآوری است.

وی با اشاره به هدف گذاری های ترکیه در زمینه صادرات نساجی گفت: این کشور برای سال 2023 افق 100 میلیارد دلاری را برای صادرات این صنعت تعریف کرده است.

وی تاکید کرد: اگر ایران نیز هرساله افقی را برای خود هدف گذاری کند، در صورت دستیابی به آن تعهد می تواند اهداف بلندتری را برای سال های بعد طراحی و تعریف کند و در صورت عدم دستیابی به هدف گذاری، آن را آسیب شناسی کرده و در جهت رفع موانع تلاش می کند.

دهمین نمایشگاه نساجی اصفهان با حضور نمایندگان استان های تهران، اصفهان، یزد، فارس، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قم و همچنین شرکت کنندگانی از کشورهای ترکیه و هند و چین تا 30 آذر ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد