مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

42درصد اشتغال استان اصفهان از بخش نساجی است

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان گفت: 42درصد اشتغال استان مرتبط با بخش نساجی است که بعد از فولاد مطرح ترین صنعت اصفهان محسوب می شود.

ˈحاتم شاه کرمیˈ روز چهارشنبه در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی اصفهان اظهار کرد: این استان 75 درصد فرش ماشینی کشور، 65 درصد پارچه چاپی، 90 درصد باند و گاز و 50 درصد الیاف مصنوعی ایران را تولید می کند.

  وی افزود: اکنون دو هزار و 200 واحد صنعتی استان در این بخش فعالیت می کنند و 130 هزار نفر در سطح استان اصفهان در این حرفه مشغول به کارند.

وی تاکید کرد: مصرف سرانه پوشاک در ایران 16 تا 17 متر است که معادل یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب برای کل جمعیت پارچه نیاز داریم.

شاه کرمی اضافه کرد: اکنون 350 میلیون مترمکعب واردات پارچه کشور است که اگر ورود تکنولوژی در این صنعت به خوبی صورت گیرد، امکان تولید آن در داخل وجود دارد.

وی اظهار کرد: مشکلات تولید در این صنعت بویژه در سال های اخیر تغییر شدید نرخ ارز، افزایش تحریم های خارجی، عدم همکاری مناسب بانک ها برای ارائه تسهیلات و افزایش نرخ حامل های انرژی بوده است.

شاه کرمی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم بارقه های امیدی به دل فعالان این صنعت تابیده و امیدواریم قفل تحریم ها و تسهیلات بانکی باز شود.

عضو کارگروه شورای گفت گوی دولت با بخش خصوصی در استان اصفهان گفت: در جلسه اخیر با استاندار اصفهان دو موضوع رفع موانع سرمایه گذاری و مشکلات صادارت در استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه 17 ماده مصوب شده که بخشی استانی است و توسط استانداری دنبال می شود و بخشی نیز برای تصویب ارائه دولت شده است.

وی تاکید کرد: قانون بهبود فضای کسب و کار با وجود مصوب شدن در مجلس همچنان مورد غفلت مانده و از طبق تصمیمات اتخاذ شده از دی ماه باید به طور جدی در همه ارگان ها اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه نمایندگانی از استان های تهران، اصفهان، یزد، فارس، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و قم و کشورهای ترکیه و هند و چین حضور دارند.

برگزاری سه همایش تخصصی همزمان با نمایشگاه، انجام روند ثبت نام به صورت استفاده از نرم افزارهای تخصصی برای انجام مراحل بازاریابی از ویژگی های این دوره از نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا 30 آذر ماه در ساعات بازدید 15 تا 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد