مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ضرورت استفاده از پیشکسوتان تولید در صنعت نساجی

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت اصفهان گفت: مسئولان باید از همه پیشکسوتان و اهالی صنعت در نساجی کشور استفاده کرده و زمینه رشد این صنعت را فراهم کنند.
مظفر انصاری عصر امروز در همایش افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی که در محل نمایشگاه‌های دائمی اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: کار نساجان تنها تولیدی و اقتصادی نبوده و در پیشینه دینی و فرهنگی ما این امر توصیه شده است.
وی افزود: هر انسان از بدو تولد تا پایان عمر با تولیدات این صنعت سر و کار دارد و علاوه بر آن در بیشتر موافع سوغاتی‌هایمان را نساجان تولید و پوشش اماکن مقدسی نظیر کعبه تا پوشش تن آدمی با نساجی است.
 رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه روزگاری خیر مقدم‌هایمان را هم روی تولیدات صنایع نساجی می‌نوشتیم، تصریح کرد: این شغل با مشاغل دیگر متفاوت است و این تقدس‌ها سبب می‌شود که اگر این صنعت روزی تعطیل شود مشکلات بسیاری را برای ما به وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حوزه تربیت نیروی انسانی دانشگاه‌های ما با گذشته قابل قیاس نبوده و باید با توجه به نیاز دنیا، تولیدات نوین و حرکت به سوی تولید الیاف و به سازی زیرساخت‌ها و موارد دیگر مشکلات این صنعت را برطرف کنیم.

انصاری با انتقاد از نقش ما در تولید موارد اولیه خاطرنشان کرد: این تولید را باید احصا کنیم چراکه این مسائل برای صنعت نساجی در حوزه صادرات، نقش در بازار این کالا در دنیا و ارتباط داشتن با کشور‌های دیگر نسبت به دیگر صنایع از ضروری تر است.

وی با بیان اینکه معتقدیم مراودات و برخورد‌ها باید متعادل و متقابل باشد، عنوان کرد: اگر قرار است هم ردیف بد اخلاقی در حوزه تجارت داشته باشیم باید جواب داده شود و زمانی که مازاد پلی استر کشور بلوکه شده بد اخلاقی بوده و باید مراقب بد اخلاقی‌های جهانی باشیم چراکه صنعت گر نگاهش جهانی است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت اصفهان گفت: باید از پیشکشوتان این حوزه استفاده شود و باید شناخت کلی از سراسر کشور یافت و اینکه چند استان مساعد نساجی است باید به کل کشور تعمیم داد و این استعداد در کل کشور وجود دارد که در برخی استان‌ها شکوفا و برخی دیگر هنوز نهفته مانده است.

وی اظهار کرد: ما معادل نساجی صنعتی، نساجی سنتی داریم و چشم همه به مسئولان این صنعت است و باید به این افراد هم توجه داشت و شهرک‌های صنفی برایشان تعریف کرد و با توجه به اینکه این صنعت آلایندگی ندارد می‌توان متخصصین آن را دسته بندی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد