مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ضرورت افزایش توجه مسئولان به صنعت نساجی در ایران


دبیر انجمن نساجی ایران گفت: مسئولان باید در آینده بیش از پیش به صنعت نساجی در ایران توجه نشان دهند و زمینه رشد این صنعت را فراهم کنند.
علیرضا حائری عصر امروز در جلسه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی که در محل نمایشگاه‌های دائمی اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از مزیت‌ها و قدرت‌های صنعت نساجی ارزآوری بوده که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
وی افزود: هدف گذاری صادراتی کشور ویتنام 19 میلیارد دلار است و در پوشاک و این عدد از تمام صادرات ما بیشتر است در حالی که صادرات ما در کشور به 20 میلیارد دلار نمی‌رسد و از سوی دیگر هدف گذاری صادراتی ترکیه برای سال 2023، 500 میلیارد دلار بوده و 100 میلیارد دلار از آن به صنعت نساجی اختصاص دارد.
دبیر انجمن نساجی ایران تصریح کرد: سند استراتژیکی که امسال رونمایی شد، مورد اعتراض صنعت نساجی قرار گرفت چراکه به علت پائین بودن توان ارز آوری و خلق ارزش افزوده آن به عنوان یک صنعت با اولویت 2  تعریف شده و حمایت‌های دولت از آن گرفته شده بود.
   وی بیان کرد: در این سند صنعت خودرو سازی با اولویت یک قرار گرفت و ما نقدی به این سند نوشتیم و وزیر صنعت وعده داد که این سند بازنگری شده و توجه ویژه ای به صنعت نساجی کشور شود.

حائری خاطرنشان کرد: در این سند کشور ما را با آلمان، انگلیس و دیگر کشورهای پیشرفته مقایسه کرده بودند و ما را یک کشور پیشرفته در نظر گرفته بودند که البته این بازنگری سند افزون بر مزیتی که در شرایط کنونی دارد اگر قرار باشد هر دولتی سند مسئول قبلی را دستور بازنگری دهد هیچ گاه ما با ثبات و پیشرفت نمی‌رسیم.

وی تصریح کرد: اکثر کشور‌های مطرح در نساجی هدف گذاری سالیانه دارند و هدف خود را مشخص می‌کنند و ما هدف‌گذاری نداریم و نمی‌دانیم سال 93 برنامه ما برای صادرات نساجی چقدر است و هر عددی در صادرات پیش آید آن را تحلیل می‌کنیم.

دبیر انجمن نساجی ایران گفت: از همین اکنون می‌توان از مدیران واحد‌های تولیدی خواست که هدف گذاری هر واحدی مشخص شود و می‌توان این مسئله را رصد کرد و از سوی دیگر مشکلات واحد‌ها را برطرف کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد