مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

امکان صادرات نساجی به ۲۰ کشور اروپایی وجود دارد

 مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنایع گفت: ظرفیت‌های صنعت نساجی امکان آن را فراهم می‌کند که در همین شرایط اقتصادی به بیش از ۲۰ کشور اروپایی صادرات داشته باشیم.
به گزارش گیل تکس به نقل از تسنیم، نعمت‌الله مردانی ظهر امروز در همایش افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی که در محل نمایشگاه‌های دائمی اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: اکنون صنعت نساجی کشور به قدری گسترده شده که اگر قرار باشدبه همه واحد‌های آن در نمایشگاه غرفه داد، حتی نمایشگاه تهران نیز جا ندارد که این یک نویدی برای آینده‌ای مطلوب است.
 وی تصریح کرد: قدمت صنعت نساجی بیش از 100 سال بوده و اصفهان نیز یکی از پایه‌گذاران این صنعت به شمار می‌رود و پس از این مدت افزون بر محصولات متنوع در این صنعت درباره انواع تولیدات نانو و منسوجات در خودرو، در طول سال‌های گذشته  پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.
مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنایع بیان کرد: ارزش سرمایه گذاری‌ها در این صنعت بیش از 7 هزار و 200 میلیارد تومان بوده و در 2 سال اخیر به دلیل تغییرات ارزی روند خرید ماشین آلات جدید کاهش داشته که می‌تواند صنعت ما را تهدید کند.
وی خاطرنشان کرد: افزون بر اینکه باید این مسئله برطرف شود، در حال حاضر نزدیک به 3 درصد ارزش افزوده صنعت نساجی و ماهیانه 100 میلیون دلار صادرات داریم که البته به دلیل شرایط ایجاد شده در کشور، بازار صادرات را با مشکل رو‌به‌رو کرده است.
مردانی خاطرنشان کرد: نزدیک به 15 هزار نفر تحصیل‌کرده در این زمینه داریم و از زیر ساخت‌های مناسبی برای این صنعت برخوردار هستییم که می‌توان در آینده نه چندان دور در این چرخه اقتصادی قرار گرفت بنابراین با این ظرفیت‌ها امکان آن وجود دارد که در همین شرایط اقتصادی به بیش از 20 کشور اروپایی صادرات داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به این مزیت، این صنعت می‌تواند باری را از دولت در زمینه اشتغال برداشته و در حوزه‌های پوشاک نیازمندیم در تهیه مواد اولیه و طراحی بیشتر کار کنیم.
مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنایع اظهار کرد: دولت نیز در این زمینه باید شرایط فضای کسب و کار را فراهم کند که در این زمینه تحت حمایت‌های این وزارت بوده و باید زیرساخت‌های لازم برای این صنعت فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد