مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نساجی قائمشهر در آرزوی روزهای اوج

نساجی از کارخانجات قدیمی استان مازندران در شهرستان قائمشهر بوده که با اجرای طرح توسعه، در پی یافتن رونق دوران گذشته است.
به گزارش خبرنگار مهر، مشکلات سرمایه درگردش و بدهی هایی بخش های مختلف از جمله دغدغه فراروی این کارخانه بزرگ در استان مازندران است.
 
فرماندار قائمشهر در این زمینه به خبرنگار مهر می گوید: بخشی از مشکلات کارخانه، مربوط به مسائل مالی است و این مسائل مالی به چند بخش تقسیم می شود که بخشی مربوط به تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش است که با کمبود نقدینگی مربوط است.
 
علی پیرفلک افزود: همچنین بخش دیگری از مشکلات مالی به انجام تعهدات و بدهی به بانکها، مالیات، بیمه و دستگاههای خدماتی بر می گردد.

 

 

تامین سرمایه در گردش در اولویت است
 
وی اظهار داشت: به این ترتیب، بخش اول که مربوط به سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه است، در اولویت بیشتری قرار دارد.
 
پیرفلک بیان داشت: مجموع بدهی این کارخانه تا پایان مهرماه به امور مالیاتی 6.5 میلیارد تومان، به بانکها هشت میلیارد تومان و حدود یک میلیارد تومان نیز به دستگاهها خدمات رسان بوده است.
 
فرماندار قائمشهر یادآورشد: به این ترتیب، حدود 15 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های ذکر شده نیاز دارد ولی همه این بدهی ها سررسید شده و معوق نیست و آنچه که در اولویت بوده، تامین سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه است.
 
 
وی عنوان کرد: برای خرید مواد اولیه، نیاز به مساعدت ویژه و فوری است تا کارخانه دچار بحران نشود.
 
روند قابل قبول تولیدات کارخانه
 
پیرفلک، روند کنونی تولید کارخانه را قابل قبول دانست و گفت: با این روند هزینه های جاری کارخانه تامین می شود.
 
فرماندار قائمشهر از پیگیریهای مسئولان امر برای رفع مشکلات خبر داد و گفت: اکنون کارخانه به شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن واگذار شده و آن شرکت مالک کارخانه است و از زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی وزارت صنایع خارج شده است، ما باید پیگیریها را از طریق آن سازمان انجام دهیم.
 
وی افزود: پیگیریهایی را از طریق شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن انجام می دهیم تا کارخانه به دوران اوجش بازگردد و اگر چنانچه مایل به سرمایه گذاری نیست ما حاضر نیستم وقت هدر رود و گزینه های جدید را بررسی خواهیم کرد.
 
در عین حال کمال علیپور نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، وضعیت کارخانه نساجی استان را خوب و رو به جلو توصیف کرد. 
 
نساجی وضعیت خوبی دارد
 
کمال علیپور خنکدار با اشاره به اینکه نساجی مازندران وضعیت خوبی دارد، اظهارداشت: مشکل کارگران در وضع موجود، پنجم هر ماه فعلا حقوق آنها با توافق هرماه پرداخت شود و همچنین 3 ماه مطالبات آنها پرداخت شد.
 
وی با بیان اینکه هولوسی بلدوک سهام خود را واگذار کرد، افزود: سرمایه گذار بانک ملی باید از فعال بودن دستگاهها و تولید خوب مطلع باشند. وی به تکمیل زنجیره تولید پارچه، ریسندگی و رنگرزی در کارخانجات نساجی مازندران اشاره کرد.
 
 
عضو فراکسیون عمران مجلس با اشاره به بحث مطالبات بازنشستگان، اذعان داشت: بازنشستگان کارخانه نساجی از یک تا 25 میلیون تومان مطالبه دارند.
 
علیپور با بیان اینکه برای پرداخت مطالبات بازنشستگان در تهران نشست داشتند، گفت: قرار شد در قالب 15 ماه با سود 10 درصد مطالبات بازنشستگان نساجی پرداخت شود، انتظار داریم با یک آورده بهتر در طول 8 ماه با سود 10 درصد پرداخت کنیم.
 
لزوم سرمایه گذاری شرکتهای خصوصی
 
وی با اشاره به راه اندازی بلدوک پوشاک با حدود 70 نیرو در کارخانه نساجی، اظهارداشت: برای فعالیت بیشتر شرکت های خصوصی باید سرمایه گذاری کنند.
 
همچنین دیگر نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی از استارت کارخانه قدیم و حل مشکل حقوق کارگران نساجی خبرداد. مشکلات کارخانه نساجی تاحدی حل شده است.
 
سید هادی حسینی با اشاره به گام های خوب برای رفع مشکلات نساجی، گفت: مشکلات کارخانجات نساجی تاحدودی حل شده است و مطالبات کارگران بازنشسته، مشغول به کار و منفک در حال بررسی است.
 
وی با بیان اینکه سرمایه گذار جدیدی برای کارخانه نساجی اعلام سرمایه گذاری کرده است، اظهارداشت: سرمایه گذار جدید کم و کاستی ها را جبران کند و مشکلات نساجی را حل کند.
 
حسینی با اشاره به پرداخت مطالبات و رفع مشکلات با کمک سرمایه گذار جدید، افزود: تولید، راه اندازی دستگاه و مشکل ال سی حل شود.
 
وی بیان کرد: کمک به تسهیل نساجی فقط حمایت و مدیریت و کاهش بحران نساجی و برگشت مانند گذشته با سرمایه گذار جدید  است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد