مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پریمارک به قربانیان کارخانه بنگلادش غرامت بیشتری می‌پردازد

شرکت پوشاک زنجیره‌ای پریمارک قصد دارد به قربانیان فاجعه ریزش مجتمع کارخانه‌ای رانا پلازا در بنگلادش غرامت بیشتری پرداخت کند.

به گزارش گیل تکس به نقل از ایسنا، در جریان ریزش این مجتمع کارخانه‌ای در 24 آوریل، هزار و 129 کارگر جانشان را از دست دادند و این امر موجب شد نام‌های بزرگ مطرح در صنعت پوشاک تلاش کنند استانداردهای ایمنی را در کارخانه‌های تولیدکننده محصولاتشان بهبود دهند اما این شرکت‌ها پس از ماه‌ها کشمکش موفق به توافق درباره تشکیل یک صندوق پرداخت غرامت برای قربانیان این حادثه نشدند.

  

پریمارک تنها شرکتی بوده که تاکنون غرامت پرداخت کرده و اعلام کرده برای سومین بار به 550 کارگری که برای "نیو ویو باتمز"، شریک این شرکت در این ساختمان کار می‌کردند، پول پرداخت خواهد کرد. هر کارگر به میزان سه ماه حقوق دریافت خواهد کرد.

این شرکت پیش این حقوق شش ماه را به تمامی سه هزار و 621 کارگری که از ریزش این ساختمان صدمه دیدند، پرداخت کرده و متعهد شده در کوتاه مدت حدود دو میلیون دلار پشتیبانی مالی و همچنین توزیع غذا برای آنها فراهم کند.

با اینهمه توافق چندانی درباره غرامت بلندمدت حاصل نشده است. اتحادیه‌ها و خانواده‌ها 1.8 میلیون تاکا (2300 دلار) به ازای هر خانواده از کارگرانی که جانشان را از دست دادند و صدها نفری که مجروح شده و ممکن است سال‌ها به پشتیبانی نیاز داشته باشند، پیشنهاد کرده اند.

حدود 28 برندی که پوشاکشان را از رانا پلازا تامین می‌کردند، اعلام کرده اند که تولید آنها بدون اطلاعشان برون سپاری شده بود در حالیکه برخی از شرکت‌ها نیز گفته اند ترجیح می‌دهند برنامه خودشان برای پرداخت غرامت را دنبال کنند.

پریمارک که قیمت‌های ارزان‌تر کالاهایش، به توسعه این شرکت به بیش از 250 شعبه در انگلیس و اروپا کمک کرده است، اعلام کرده که با وجود عدم توافق کامل قصد دارد در سال نو غرامت بلندمدت پرداخت کند. این شرکت در بیانیه ای برندهایی که نام آنها در فاجعه رانا پلازا مطرح شده را به پرداخت کمک کوتاه مدت به سه هزار کارگری فراخوانده که در این مجتمع، پوشاکشان را تولید می‌کردند.

حدود 3.6 میلیون نفر در صنعت پوشاک بنگلادش کار می‌کنند. این کشور دومین صادرکننده بزرگ پوشاک جهان پس از چین است اما کارگران بنگلادش که بیشتر آنها را زنان تشکیل می‌دهند، دستمزد اندک 38 دلار در ماه دریافت می‌کنند.

حدود 60 درصد از صادرات پوشاک بنگلادش به اروپا و 23 درصد به آمریکا انجام می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، کارخانه داران بنگلادش در حال حاضر درصدد افزایش حدود 50 تا 80 درصدی حداقل دستمزد کارگران برای پایان دادن به موج اعتصاب‌هایی هستند که فعالیت یک پنجم کارخانه‌ها را در ماه گذشته متوقف کرد.

سازمان بین المللی کار (ILO) گفت و گوهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تشکیل صندوق بلندمدت برای کارکنان رانا پلازا و قربانیان حادثه آتش سوزی کارخانه تزرین هماهنگ کرده اما تاکنون تاثیر چندانی نداشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد