مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

واردات گسترده نخ‌های بی‌کیفیت هندی

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از واردات گسترده نخ‌ ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت هندی خبر داد.
نعمت‌الله مردانی افزود: در شرایط طبیعی صنایع نساجی ماهانه به طور میانگین 5000 تن از الیاف داخلی و بین 4000 تا 5000 هزار تن از الیاف وارداتی پنبه استفاده می‌کنند.
 
وی گفت: اواخر سال گذشته با کاهش واردات رسمی و غیررسمی پارچه و پوشاک، صنایع ریسندگی با حداکثر توان فعال بودند و این در حالی بود که شرایط تامین الیاف پنبه از ازبکستان با ارز آزاد برای واحدها دشوار شده و همچنین نخ پنبه‌ای از هندوستان با ارز مبادلاتی به کشور وارد می‌شد.
  او با اشاره به وجود رکود تورمی در اقتصاد کشور گفت: پیش‌بینی شده بود که صنایع بالادستی نساجی به مرور با افزایش موجودی انبار محصول روبرو شوند که در حال حاضر عمده دلیل این امر واردات آسان نخ از هندوستان با قیمت و کیفیت پایین‌تر از نخ‌های داخلی عنوان می‌شود که اقدامات لازم در راستای بهبود شرایط بازار از سوی وزارت صنعت صورت خواهد پذیرفت.
 
مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در سال‌های اخیر پنبه داخلی صادر نشده و تماماً توسط صنایع نساجی جذب شده و بنابراین هیچ‌گونه نگرانی از بابت جذب تولیدات سال جاری نیز وجود نخواهد داشت و افزایش تعرفه واردات این محصول، تولید نخ پنبه‌ای در کشور را توجیه‌پذیر نساخته و باعث افزایش واردات نخ به کشور می‌شود که نه به نفع کشاورز و نه تولیدکننده خواهد بود.
 
مردانی با بیان مشکلات پنبه داخلی از جمله وجود الیاف غریبه در آن خواستار انجام اقدامات اصلاحی در این زمینه، همچون در اختیار گذاشتن لفاف پنبه‌ای به کشاورز شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد