مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

کارگران صنایع پوشاک در کامبوج، افزایش دستمزد خود را خواستار شدند

هزاران نفر از کارگران صنایع پوشاک در کامبوج برای افزایش دستمزد خود راهپیمایی کردند. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، حدود پنج هزار کارگر فعال در صنایع پوشاک کامبوج روز پنجشنبه از کارخانه خود به سمت تالارِ شهر در پنوم پن راهپیمایی کردند و افزایش دستمزد و حقوق خود را خواستار شدند. کارگران دو کارخانه پوشاک «اِس اِل 1 » و «اِس اِل 2» در کامبوج که اکثر آنها را زنان تشکیل داده اند، با راهپیمایی در طول مسیر شش کیلومتری منتهی به تالار شهر، خیابان را مسدود کردند.
 
 کارگران صنایع پوشاک در کامبوج هم اکنون با حداقل دستمزد هشتاد دلار در ماه کار می‌کنند، اما آنها خواستار افزایش این رقم به صد و پنجاه دلار در ماه هستند. اعتراض این کارگران روز هشتم اوت در محل کارخانه شروع شد و آنها در تاریخ دوازدهم و بیست و هفتم اوت نیز مجدداً مقابل ساختمان وزارت امور اجتماعی کامبوج و همچنین تالار شهر پنوم پن تظاهرات کردند. با وجود این، تاکنون هیچ توافقی برای افزایش دستمزد کارگران به صد و پنجاه دلار در ماه حاصل نشده است.
کارگران صنایع پوشاک در کامبوج همچنین از دولت این کشور خواسته اند مدیر کارخانه را که سد راه دستیابی به توافق می شود، برکنار کند. آت تورن، رئیس اتحادیه موسوم به «ائتلاف کارگران پوشاک» در کامبوج نیز اعلام کرد وی با خریداران دیدار کرده است و آنها نیز خواستار آن شدند که اختلافات در کارخانه هر چه سریع تر فیصله یابد.
دو کارخانه «اِس ال 1» و «اِس اِل 2» در کامبوج حدود شش هزار کارگر دارند و مشتریان آنها نیز شرکت های بزرگ بین المللی با علامت های تجاری (برندهای) معروف هستند. صنایع پوشاک بعد از کشاورزی و گردشگری، بزرگترین منبع درآمد برای کامبوج به شمار می رود. به دنبال فروش محصولات این بخش به آمریکا و اروپا در سال 2009، حدود سی هزار نفر از کارگران صنایع پوشاک در کامبوج تعدیل نیرو شدند. بر اساس گزارش ها، ارزش پوشاک، محصولات نساجی و کفش های صادراتی کامبوج در سال گذشته میلادی چیزی در حدود دو میلیارد و سیصد میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به سال 2008 میلادی، ششصد میلیون دلار کاهش نشان می دهد. تقریباً نیمی از این محصولات، به آمریکا صادر می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد