مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پای دلالان در بازار کفش اصفهان

چندی پیش بانک مرکزی نرخ تورم در بازار کفش و پوشاک را حدود 63 درصد اعلام کرد و این در حالی است که نرخ ارز تنها سه برابر شده است. بنابراین می‌توان متصور شد که به غیر از ماجرای گرانی دلار، مشکل دیگری نیز آتش گرانی را در بازار کفش اصفهان شعله ور کرده است.
رییس اتحادیه کفاشان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان گفت: تنها 50 درصد گرانی کفش به مسایل بازار جهانی وابسته بوده و 50 درصد مابقی به علت فعالیت واسطه‌ها و دلالان در بازار مواد اولیه کفش است.
  

اکبر زاهدی ادامه داد: واسطه‌ها بازار مواد اولیه مانند چرم را از نظم خارج کرده و اکثر مواد اولیه را روانه بازار‌های خارج کرده‌اند که به همین دلیل با کمبود مواد اولیه مواجه شده‌ایم.

وی با تاکید بر این نکته که در کمبود مواد اولیه، پتروشیمی نیز نقش مهمی داشته است، اظهار کرد: ولی توجه به این نکته نیز مهم است که تمامی مواد اولیه کفش را چرم تشکیل نمی‌دهد و بخش اعظم آن توسط پتروشیمی تامین می‌شود که مشخص نیست این مواد در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرد که به تولید کنندگان نمی‌رسد و آنها باید مواد لازم کار خود را از دلال و واسطه خریداری کنند.

زاهدی از کاهش 30 درصدی تولید کفش در اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر بازار کفش اصفهان در رکود به سر می‌برد و از یک سال گذشته تاکنون تولید کفش در اصفهان 30 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این کاهش تنها به یک سال محدود نمی‌شود و در طول هشت سال گذشته، میزان تولید کفش در استان از حدود ۵۱ میلیون جفت کفش به ۱۱ میلیون جفت رسیده است.

رییس اتحادیه کفاشان اصفهان از رقابت پذیری کفش اصفهان با تولیدات چین خبر داد و گفت: به دلیل افزایش قیمت دلار خرید کفش چینی به صرفه نیست و به همین دلیل می‌توانیم با این کفش رقابت کنیم.

وی افزود: البته برای رسیدن به این موضوع باید از نظر تکنولوژی و تنوع پیشرفت کنیم و در حال حاضر تمام زیرساخت‌ها برای یک رقابت خوب آماده است، اما به علت مشکل در تهیه مواد اولیه، نوسان قیمت‌ها و مشکلات نقدینگی توان رقابت نداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد