مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تاکید بر رفع مشکلات بافت بلوچ/ سیاست مشاغل خانگی ادامه می‌یابد

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی از جابه جایی پایه‌های آماری در دولت‌های نهم و دهم برای مثبت نشان دادن آمار اشتغالزایی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» که برای نخستین سفر کاری‌اش سیستان و بلوچستان را انتخاب کرده است، پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: پایه ‌های آمار را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که ‌هر کس فعالیت کاری‌اش به اندازه جابجایی روزانه لحاف و تشک‌اش باشد، شاغل محسوب شود.

وزیر کار با انتقاد از اجرای سیاست بنگاه‌های زود‌بازده در دولت گذشته ادامه داد: طرح بنگاه‌های زود‌بازده در دنیا نتایج خوبی به همراه داشته است ولی به دلیل اجرای نادرست، سرمایهٔ اجرای این طرح در کشور به بخش مسکن سرازیر شد.  

به گفتهٔ آقای ربیعی، سیاست مشاغل خانگی در دولت جدید ادامه خواهد داشت.

وی در زمینه بازارچه مرزی سیستان و بلوچستان گفت: ریسک ‌سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان بالا‌ست که باید با اجرای سیاست‌های صحیح، این ریسک را به حداقل کاهش دهیم.

این مقام دولتی در ادامه از ایجاد ۳۹ هزار فرصت شغلی در استان سیستان و بلوچستان برای سال جاری خبر داد.

ربیعی با تاکید بر شعار توازن و محرومیت‌زدایی بیان کرد: در کشور توامان با تورم و رکود مواجهیم و در این شرایط، به هر کدام از این دو توجه کنیم در بخش دیگر به مشکل بر‌می‌خوریم.

این مقام دولتی ادامه داد: در حال حاضر کشور با تورم بالای ۶۰ درصدی مواد غذایی و رشد اقتصادی منفی رو به رو است و ‌سیستان و بلوچستان نیز جزو ۱۳ استانی است که رشد منفی دارند.

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی کشور طی ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر شده است گفت: این حجم نقدینگی از نظر شاخص‌های اقتصادی، منفی است و اگر تدبیر شود می‌توانیم همین پول را به بخش سرمایه‌گذاری هدایت کنیم.

وزیر کار، تعاون‌ و رفاه اجتماعی در پایان با انتقاد از سیاست‌های به کار گرفته شد در صنعت نساجی اظهار داشت: بافت بلوچ ایرانشهر یک برند معتبر بود که مشکلاتش باید حل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد