مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

برترین دانشگاه‌های فنی و مهندسی ایران

 اکثر قریب به اتفاق برترین های کنکور ریاضی و فیزیک که شهر تهران را برای تحصیل مناسب می دانند، دانشگاه هایی که در این گزارش به آنها پرداخته شده را  برای تحصیل انتخاب می کنند. البته در این میان دانشگاه تهران نیز یکی از قوی ترین دانشگاه های فنی را دارد که در شماره های قبل به آن پرداخته شده است.

   

دانشگاه صنعتی شریف، نماد نخبگان

 

دانشگاه صنعتی شریف درسال 1344با هدف تأمین و تربیت بخشی از نیروی انسانی متخصص مورد نیاز با کیفیتی همسطح دانشگاه های معتبر دنیا تأسیس شد. نام این دانشگاه برگرفته از نام یکی از دانش آموختگان شهید آن، مجید شریف واقفی است.

 

بدون تردید این دانشگاه در بخش دانشگاه های صنعتی کشور قطب دانشگاهی محسوب گشته و با روابطی که با صنعت و پژوهش و تولید برقرار کرده است به یکی از دانشگاه های مطرح در بین اهالی صنعت و تولید کشور تبدیل شده است.

 

همایش های علمی، برتری در مسابقات جهانی، مراکز تحقیقاتی فعال، اساتید مجرب و فرهیخته و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی در کنار یکدیگر، این دانشگاه را به یک مجموعه فعال پیشرو و هدفمند تبدیل کرده است.

 

در خوشنامی و تمرکز نخبگان فنی در دانشگاه شریف همین بس که این دانشگاه و دانشجویانش در ادبیات روزمره ایرانیان به نماد نخبگان تحصیلی تبدیل شده اند.

 

دانشکده‌ها:

قدیمی ترین دانشکده دانشگاه شریف دانشکده مکانیک و نوپاترین آن دانشکده مهندسی انرژی است که در سال 1385تاسیس شده است.

 

دانشکده شیمی

دانشکده علوم ریاضی

دانشکده فیزیک

دانشکده مدیریت و اقتصاد

دانشکده مهندسی انرژی

دانشکده مهندسی برق

دانشکده مهندسی شیمی و نفت

دانشکده مهندسی صنایع

دانشکده مهندسی عمران

 دانشکده مهندسی کامپیوتر

دانشکده مهندسی مکانیک

دانشکده مهندسی و علم مواد

دانشکده مهندسی هوافضا دانشکده مهندسی

     

دانشگاه امیرکبیر، باسابقه‌ترین موسسه در زمینه فنی و مهندسی

 

 

 

  

 

 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از باسابقه ترین موسسات آموزش عالی کشور در زمینه فنی و مهندسی است. این دانشگاه فعالیت های خود را تحت عنوان پلی تکنیک تهران از سال ۱۳۳۷ آغاز کرد و به مرور زمان به لحاظ کمی و کیفی گسترش فراوانی یافت، به صورتی که امروز این دانشگاه به عنوان «مادر دانشگاه های صنعتی کشور» تلقی می شود.

 

این دانشگاه، با ظرفیت قریب به 10هزار دانشجو در ۳۵ گرایش مقطع کارشناسی، حدود ۹۰ گرایش کارشناسی ارشد و ۳۶ دوره تحصیلی در مقطع دکترا و همچنین فرا دکترا، به تربیت نیروهای متخصص و پژوهشگر مورد نیاز جامعه پرداخته است.

 

این دانشگاه علاوه بر این، در هفت گروه آموزشی مستقل؛ شامل MBA، فلسفه علم، آینده پژوهی، فرهنگ و معارف اسلامی، زبان خارجی، تربیت‏بدنی و شیمی نیز به ارائه خدمات آموزشی می‏پردازد. 

 

دانشکده‌ها:

مهندسی برق

مهندسی پزشکی

مهندسی پلیمر

 ریاضی و علوم کامپیوتر

مهندسی شیمی

مهندسی صنایع

مهندسی عمران و محیط‌زیست

مهندسی هسته‌ای و فیزیک

مهندسی‌کامپیوتر و فناوری اطلاعات

 مهندسی مکانیک

مهندسی معدن و متالورژی

مهندسی نساجی

مهندسی نفت

مهندسی کشتی سازی

و مهندسی هوافضا 

 

 

دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه اولین‌ها

 

 

 
دانشگاه علم و صنعت، به اعتقاد برخی اولین موسسه آموزش عالی در ایران است که هسته اولیه آن در سال ۱۳۰۸ شکل ‌گرفته است.
 
دانشگاه علم و صنعت ایران، تنها دارنده دانشکده مهندسی راه‌آهن و دانشکده مهندسی پیشرفت در خاورمیانه و دانشکده مهندسی خودرو در ایران است؛ همچنین سالها تنها دانشگاه‌ صنعتی ایران بوده است که دارای دانشکده معماری و شهرسازی بوده و تنها دانشگاه صنعتی در ایران است که به طور تخصصی به رشته توسعه اقتصادی و برنامه ریزی می پردازد.
 
سطح آموزشی بالا از یک سو و داشتن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی پیشرفته از سویی دیگر بخصوص در رشته‌های مهندسی عمران، مواد و متالورژی و مکانیک باعث شده تا وجهه صنعتی این دانشگاه پررنگ‌تر شود و دانش‌آموختگان آن بتوانند بسرعت جذب واحدهای صنعتی ایران شوند.
  
دانشگاه علم و صنعت ایران دارای ۱4 دانشکده، مرکز آموزش الکترونیک و سه گروه مستقل آموزشی فرهنگ و معارف اسلامی، زبان‌های خارجه و تربیت بدنی است.
 
دانشکده ها:
مهندسی پیشرفت
مهندسی خودرو
مهندسی راه‌آهن
مهندسی شیمی
مهندسی صنایع
مهندسی عمران
مهندسی کامپیوتر
مهندسی مکانیک
مهندسی مواد و متالورژی
معماری و شهرسازی
ریاضی
فیزیک
شیمی
مرکز آموزش الکترونیک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد