مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

بیش از 80 درصد پارچه‌های رومبلی کشور در یزد تولید می‌شود

عامل توسعه‌ی خوشه‌ی نساجی یزد با اشاره به فعالیت حدود 200 واحد تولید پارچه‌ی رومبلی در استان، گفت: بیش از 80 درصد تولیدات پارچه رومبلی کشور در استان یزد تولید می‌شود.

«محمد امین» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه‌ی یزد، اظهار کرد: تعداد واحدهای نساجی این بخش در استان به علت مشترک بودن برخی دستگاه‌های تولید محصولات نساجی، گاهاً به 250 واحد نیز می‌رسد.

وی تولید سالانه‌ی پارچه‌ی رومبلی استان را قریب 20 میلیون مترمربع دانست و با اشاره به نوسانات ارز، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد به علت کاهش واردات به علت افزایش قیمت ارز و افزایش تقاضا در داخل کشور، سهم تولیدات استان در بازار این محصول به بیش از 80 درصد نیز برسد.

امین محصولات برخی واحدهای تولید پارچه‌ی رومبلی در استان را قابل رقابت با محصولات ترک و حتی با کیفیت بیشتر دانست و گفت: در برخی موارد محصولات استان پس از صادارت به ترکیه و پس از یکسری کارهای تکمیلی به عنوان محصولات ترک مجدداً به کشورمان وارد و در بازار‌های ایران عرضه می‌شود.

وی افزود: در همین راستا یکسری تمهیدات از جمله راه‌اندازی یک واحد تخصصی تکمیل پارچه رومبلی در استان انجام شده است.

عامل توسعه‌ی خوشه‌ی نساجی یزد از صادارت محصولات رومبلی استان به دیگر کشورها مانند روسیه، ارمنستان، کردستان عراق و ...، خبر داد.

امین با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌ی فروش محصولات رومبلی خوشه‌ی نساجی یزد در تهران، ابراز امیدواری کرد در سال آینده از طریق شبکه‌ی فراگیر خوشه‌ی نساجی استان شاهد راه‌اندازی شبکه‌های فروش مشابه در دیگر استان‌های کشور باشیم.

به گفته‌ی «سیدمسعود عظیمی» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، شبکه‌ی فروش محصولات رومبلی خوشه‌ی نساجی استان یزد با انجام مقدمات شکل‌گیری از شش ماه پیش، با راه‌اندازی نمایشگاه فروش در بازار یافت‌آباد تهران به مرحله‌ی عملیاتی رسید.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه، توسط شبکه‌ی فراگیر خوشه‌ی نساجی استان یزد و با همکاری اولیه‌ی سه واحد تولیدکننده‌ی پارچه رومبلی به انجام رسیده است.

عظیمی گسترش بازارهای داخلی از طریق ایجاد و توسعه شبکه‌های فروش در کشور را از برنامه‌های آتی شبکه‌ی فراگیر خوشه‌ی نساجی استان برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد