مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نفت و پتروشیمی پر بازده‌ترین سهام 91

بورس > اخبار‌ بورس- گروه بورس:
آمارها نشان می‌دهد که سهام شرکت‌های گروه شیمیایی، پتروشیمی و نفت بیشترین سود را در سال91 نصیب سهامداران خود کرده‌اند.

به گزارش همشهری، هرچند هنوز چند روزی تا پایان سال باقی مانده است اما تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که برخی شرکت‌های بورس در سال‌جاری نسبت به شرکت‌های دیگر بازده زیاد تری به‌دست آورده‌اند و با فاصله بسیار زیادی نسبت به شرکت‌های دیگر درصدر بورس قرار گرفته‌اند. تعداد زیادی از این شرکت‌ها در گروه محصولات شیمیایی، پتروشیمی و نفت قرار دارند.

آمار نشان می‌دهد که 10شرکت نخست بازار سهام بین 234تا 447درصد بازده در سال91 نصیب سهامداران خود کرده‌اند. نکته جالب توجه در مورد این شرکت‌ها این است که این شرکت‌ها رتبه نقد شوندگی مناسبی در بورس ندارند. در این میان شرکت دوده صنعتی پارس با 447درصد بازده رتبه نخست بازار سرمایه را در سال91 از آن خود کرد. قیمت سهام این شرکت در سال‌جاری نزدیک به پنج برابر افزایش یافته است.

پس از دوده صنعتی شرکت‌های پالایش نفت شیراز، مارگارین و کربن ایران به‌ترتیب جایگاه‌های بعدی را به‌خود اختصاص داداند. سهامداران این شرکت‌ها در سال‌جاری به‌ترتیب 346، 316و 306 سود کرده‌اند. شرکت‌های پتروشیمی فارابی، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پارس‌الکتریک، پالایش نفت تبریز، لاستیک سهند، نوش مازندران، صنایع شیمیایی ایران، مگسال، پتروشیمی شیراز، پتروشیمی آبادان، سیمان سفید نی‌ریز، ذوب‌آهن اصفهان، نساجی بروجرد، صنایع، پتروشیمی کرمانشاه، گلتاش، صنعتی بارز و آلومینیوم ایران نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که به‌طور میانگین از 150درصد تا 298درصد سود نصیب سهامداران خود کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد