مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سطح ارتباط نساجی و طراحی لباس کم است

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، هادی دبیریان، استاد دانشگاه امیر کبیر با اشاره به سخنرانی خود در محل نشست‌های علمی این نمایشگاه بیان کرد: هدف از این سخنرانی ایجاد امیدواری در بدنه پوشاک کشور شامل جامعه طراحان، تولیدکنندکان و سرمایه گذاران بود.

وی تصریح کرد: ایجاد یک امید از این جهت که واقعاً مسیر بزرگ شدن و قوی شدن در شاخه پوشاک وجود دارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مساله بعدی پرداختن به برنامه‌ها یا شرایطی است که کشورهای دیگر آن را ایجاد کردند تا نهایتاً به مرز موفقیت برسند.

دبیریان اظهار داشت: برنامه‌هایی نظیر قانون تعرفه واردات و صادرات که در کشورهای چین و ترکیه به آن پرداخته شده است، چیزی نیست که نتوانیم به آن برسیم بلکه در ایران چنین برنامه‌هایی به صورت زبانی بیان شده‌اند اما این برنامه‌ها عملی و اجرایی نشده‌اند.

وی ادامه داد: قوانین تعرفه واردات و صادرات پروسه پیچیده‌ای است و گاهی این پروسه به میزانی پیچیده می‌شود که بسیاری از افراد از چنین پتانسیلی صرف نظر می‌کنند.

دبیریان اذعان داشت: شعار زیاد داده می‌شود ولی سطح حمایتی وجود ندارد. اگر همین برنامه‌هایی که به زبان می‌آید، عملی شوند یقین داشته باشید که شاهد شکوفایی صنعت پوشاک می‌شویم.

این استاد دانشگاه درباره ارتباط بین نساجی و طراحی لباس اظهار داشت: ارتباط وجود دارد ولی سطح ارتباط کم است.

وی تصریح کرد: واحد طراحی، واحد تحقیق و توسعه یک سازمان است. اگر همه افراد به این دید برسند که طراحی مهمترین قسمت تولید پوشاک هستند، قطعاً از دانشجویان طراحی استفاده می‌کنند.

دبیریان سمینارها را از راه‌های بهتر شدن رابطه طراحان و حوزه نساجی دانست و گفت: افراد باید بدانند که مهندسی پوشاک در کشور ایران وجود دارد. با شرکت در سمینارهایی که از سوی گروه‌های مختلف صنعتی و هنری برگزار می‌شود، ارتباط بین این دو حوزه بهتر خواهد شد.

وی صنعت نساجی و پوشاک را صنعتی موفق دانست و افزود: نساجی تنها ارگانی است که با محصولات خارجی رقابت می‌کند زیرا هر کالای خارجی دیگری وارد شود، به علت بالا بودن تعرفه واردات افراد از کالای داخلی استفاده می‌کنند به طور مثال مردم به جای مگان، سمند می‌خرند.

دبیریان ادامه داد: در مورد پوشاک این مرزهای ذکور فرو ریخته است یعنی زمانی که یک کارخانه با هر سطح فعالیتی در حال کار است یعنی تمام شرایط رقابتی را پیاده می‌کند.

وی خواستن را مهمترین نکته در بهبود وضعیت نساجی دانست و گفت: مجلس، دولت، دانشگاه و کلیه مردم هنوز به این باور نرسیده‌ایم که صنعت پوشاک و نساجی ایران می‌تواند به یک صنعت پیشرفته تبدیل شود.

این استاد دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: بسیاری از همکاران من به نوعی با دانشجویان صحبت می‌کنند که این دانشجو نه تنها سفیر خوبی برای این رشته نخواهد بود بلکه پالس منفی نیز می‌فرستد.

دبیریان تاکید کرد: پس از خواستن، الگوبرداری از برنامه‌های موفق و در گام بعدی مستمر بودن برنامه‌ها در بهبود وضعیت پوشاک مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید برنامه‌ها به نوعی باشد که با تغییر مدیر به کنار گذاشته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد