مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

سمینار «ژئوسنتتیک‌ها، کاربردها و روش‌های تولید» برگزار شد

سمینار «ژئوسنتتیک‌ها، کاربردها و روش‌های تولید»، صبح امروز به همت کانون هماهنگی دانش و صنعت نساجی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این سمینار دکتر محمدصالح احمدی درباره‌ی ژئوسنتتیک‌ها گفت:‌ این مواد مصنوعی بخش جدایی ناپذیر مهندسی عمران هستند که کاربرد آنها به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و از سهولت استفاده و کیفیت بالایی برخوردارند.

وی درباره‌ی دیگر ویژگی‌های این محصولات اظهار کرد: ژئوسنتتیک‌ها از هدر رفت مواد خام مانند فولاد و سنگ‌دانه جلوگیری می‌کنند و عمر مفید بالایی در حدود 100 سال دارند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تسلیح، فیلتراسیون، زهکشی و حفاظت به عنوان کاربردهای ژئوسنتتیک‌ها درباره‌ی انواع این محصولات گفت: ژئوسنتتیک‌ها در کل به پنج دسته‌ ژئوتکستایل‌ها، ژئوممبرین‌ها، ژئوگریدها، ژئونت‌ها و ژئوکامپوزیت‌ها تقسیم می‌شوند که در این میان ژئوتکستایل‌ها بیشترین میزان کاربرد و حجم تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

احمدی درباره‌ی میزان مصرف ژئوسنتتیک‌ها در دنیا خاطرنشان کرد: مصرف جهانی این محصولات در سال 2000 بالغ بر 1400 میلیون متر مربع گزارش شده است و بر اساس گزارش موسسه‌ی تحلیل‌گران صنعت جهانی میزان مصرف مواد ژئوسنتیک تا سال 2015 به 6.9 میلیارد یارد مربع (5700 میلیون متر مربع)‌ خواهد رسید که بیش از 70 درصد این حجم را ژئوتکستایل‌ها به خود اختصاص می‌دهند.

به گفته این متخصص صنعت نساجی هم‌اکنون میزان مصرف ژئوتکستایل‌ها و ژئوممبرین‌ها در ایران به عنوان دو ژئوسنتتیک پرکاربرد به ترتیب به پنج و چهار میلیون متر مربع رسیده است.

وی در توضیح ضرورت پرداختن به بحث ژئوسنتتیک‌ها گفت: این مواد کاربردهای گسترده‌ای مانند بالا بردن مقاومت سازه، جداسازی بافت‌های مختلف سازه، جلوگیری از فرسایش خاک و سازه و ایجاد عایق در برابر رطوبت دارند که نشان دهنده‌ی سطح گسترده‌ کاربرد این مواد و ضرورت پرداختن به روش‌های تولید و بالا بردن کیفیت تولید آن است.

سمینار ژئوسنتتیک‌ها، کاربردها و روش‌های تولید، صبح امروز با حضور متخصصان این حوزه و با موضوعاتی مانند کاربردهای این مواد در صنعت ساختمان مهندسی عمران، کشاورزی و باغبانی، صنعت راهسازی و محیط زیست برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد