مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

راه اندازی رشته مهندسی مد درالویت قرارگیرد

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سهیل عباسی طراح بین‌المللی مد لباس اسلامی-ایرانی اظهار داشت: درکار گاه «تکنیک پارچه سازی» که با حضور200 نفر ازدانشجویان رشته‌های طراحی لباس، طراحی دوخت، طراحی پوشاک، طراحی لباس و پارچه، نساجی برگزار شد هدف به روز شدن دانشجویان این رشته به علم طراحی روز دنیا است.

وی گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی دانشجویان رشته‌های طراحی و دوخت با آخرین تکنیک‌های به روز دنیا است که این آموزش‌ها بتواند جرقه‌ای درذهن خلاق دانشجویان ایجاد کند تا به دنبال آن فکرها شکوفا شود.

عباسی افزود: درکارگاه تخصصی تکنیک پارچه‌سازی آخرین تکنیک‌های به روز دنیا ازجمله TR«استفاده از پارچه برای سه بعدی کردن طرح‌های مختلف بر روی لباس»، تکنیک پارچه‌سازی به‌وسیله ضایعات نخ‌های بافتنی، تکنیک پارچه‌سازی با استفاده از ریز دانتل (تور ظریف دارای گل‌های کوچک برجسته بروی لباس) به دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه‌های سراسر کشور آموزش داده شد.


وی تصریح کرد: آموزش تکنیک‌های پارچه‌سازی مانند استفاده ازخرده پارچه و سایر تکنیک‌های به روز می‌تواند درکشف و پرورش خلاقیت لباس کاربرد داشته باشد مانند تکنیک خرده پارچه که در تزیین لباس، شال و کلاه کاربرد دارد.

وی بر چاپ و عرضه مجله تخصصی پوشاک به دانشجویان رشته‌های طراحی دوخت و لباس و توجه مسوولان به این مساله مهم را تاکید کرد و گفت: با توجه به قدمت هزار ساله ایرانیان در پوشش ولباس باید مجله تخصصی پوشاک داشته باشیم تا بتوانیم در آن تکنیک‌های ایران باستان (از پارچه سازی‌های قدیمی تا طراحی متدهای به روز دنیا در زمینه مد و لباس اسلامی- ایرانی) مطالب علمی گنجانده شود و قشر دانشجوی این شته از آن استفاده کند.

عباسی بر راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مهندسی مد در دانشگاه‌های سراسر کشور تاکید کرد و گفت: برای دانشجویان رشته طراحی؛ باید مرکزی راه‌اندازی شود تا رشته «مهندسی مد» به دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد آموزش داده شود زیرا این رشته هم اکنون در دانشگاه‌های کشورهای مختلف تدریس می‌شود و از آن جهت راه‌اندازی آن در کشور مهم است که می‌تواند تحولی در صنعت پوشاک کشور ایجاد کند.

این طراح و لباس بین الملل افزود: در تجاری سازی طرح‌های مد و مانتو و پوشش‌های اسلامی طراحان، باید دولت وارد میدان عمل شود و به‌عنوان حمایت کننده مستقیم از طراحان با تولید کنندگان تعامل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد