مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

گلستان رتبه دوم تولید ابریشم کشور را کسب کرد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: نوغانداران استان، امسال با تحویل بیش از 131 تن پیله تر به مراکز خرید، رتبه دوم تولید ابریشم کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مهندس "علی اسفندیاری"، صبح امروز- سه‌شنبه- افزود: تولید نخ ابریشم از این مقدار پیله، 23 تن ارزیابی می‌شود و ابریشم حاصل در صنایع نساجی و صنعت فرش کاربرد دارد.

وی گفت: با توجه به سیر نزولی پرورش کرم ابریشم تا سال 89، سازمان جهاد کشاورزی گلستان، اقدامات حمایتی متعددی در حفظ، احیاء و توسعه نوغانداری استان در پیش گرفته است.

وی افزود: در دو سال اخیر، برگزاری جلسات فنی و کارشناسی متعدد با سازمان‌ها، ادارات و وزارتخانه و اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به بیش از 457 بهره بردار با مبلغی بالغ بر 9 میلیارد و 140 میلیون ریال با همکاری شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم کشور و انعقاد تفاهم نامه با مرکز تحقیقات ابریشم کشور و مراکز تحقیقاتی، امید می‌رود ظرفیت جدیدی در توسعه پرورش کرم ابریشم ایجاد شود.

اسفندیاری افزود: استان گلستان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، پرورش توت و کرم ابریشم، بهره برداران آشنا به پرورش و دانش بومی و هم چنین انتقال فناوری‌های نوین، دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید این کالای باارزش است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد