مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

هشت سال از وعده رئیس جمهور برای احیای نساجی مازندران گذشت

ایلنا- ساری:در سفر اول هیئت دولت به مازندران احمدی‌نژاد گفت: نساجی مازندران باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نزدیک به هشت سال از قول و عده رئیس جمهور می‌گذرد و طی این مدت سه استاندار عوض شد، چند وزیر رفت گویی داستان احیای نساجی مازندران به یک تراژدی تلخ تبدیل شده است که در نوع خود کارنامه ای است که برای دولت عدالت محور به یادگار مانده است.

احتمال می‌ر‌ود بار دیگرسفر های دور چهارم استانی هیئت دولت آغاز شود و رئیس جمهور دیداری هم با مردم قائمشهر داشته باشد ولی سوالی که پیش می آید این است که رئیس جمهور در خصوص احیای نساجی مازندران چه خواهد گفت و مسئولان چه پاسخی به وی خواهند داد؟

سناریوی جریان احیای نساجی مازندران در سفر اول احمدی‌نژاد به قائمشهر نوشته شد و اکنون که هشت سال از آن موضوع می‌گذرد،  آب از آب تکان نخورد و کارگران همچنان سرگردانند و این روزها خبر رسیده  که  ماههاست، حقوق نگرفته‌اند.

طی ماههای گذشته بار‌ها و بار‌ها در خبر‌ها آمد که کارگران نساجی مازندران در مقابل فرمانداری قائمشهر و استانداری مازندران تجمع کردند و این تجمع اعتراض آمیز مدت‌ها سوژه سایت‌ها و خبرگزاری‌های دوست و بیگانه قرار گرفت.

اگر چه اقدامات زیرساختی از قبیل نصب سوله‌ها و تعداد قابل توجهی ماشین آلات به اصطلاح پیشرفته از شرکت‌های معتبر اروپایی خریداری و وارد کارخانه شده است اما با گذشت حدود ۷سال هنوز این طرح به سرانجام نرسیده و حدود ۱۰۰۰ کارگر این مجموعه تولیدی و صنعتی با وجود مشکلات عدیده معیشتی ماه هاست که حقوق و مطالبات معوقه خود را نگرفته‌اند.

در این خصوص هم کارگران می‌گویند این ماشین آلات همگی چینی هستند و با برچسب شرکت اصلی وارد قائمشهر شده است.

این روزهاشنیده های تازه ای بگوش می‌رسد که قرارا ست تعداد 150 نفر از کارگران نساجی مازندران در بیمه بیکاری قرار گیرند و تعدادی دیگر بازنشست شوند.

حتما مسئولان در پوست خود نمی گنجند و نفسی راحت می‌کشند ولی آنچیزی که متولیان صنعت باید پاسخ دهند این است که فرمان رئیس جمهور در خصوص احیای نساجی مازندران به کجا انجامید؟

با مروری جزئی بر فرمایشات مسئولین کشوری واستانی در طی سالهای اخیر وورق زدن آلبوم تاریخ هشت ساله نساجی مازندران فاصله حرف تا عمل را در دولت مردان مرورمیکنیم.

مدیر پروژه احیای کارخانه‌های نساجی مازندران:

۱۱۶  میلیارد تومان برای احیای کارخانه‌های نساجی مازندران در قائمشهر سرمایه گذاری شد.

مخالفان احیای نساجی مازندران را معرفی می‌کنم

این افراد حدود یک سال و نیم است که همه تلاش خود را مصروف عدم احیای نساجی مازندران نموده اندو با شایعه پراکنی و سنگ اندازی‌های مکرر جهت دلسرد کردن سرمایه گذار برنامه ریزی شبانه روزی می‌کنندکه ان شاء الله بنده در موعد مقتضی جزئیات این جریانات مشکوک را با مردم شریف حوزه انتخابیه‌ام در میان خواهم گذاشت.

تصمیم دولت، احیاء کارخانه نساجی مازندران است

استاندار مازندران گفت: مشکلات و مطالبات کارگران و مجموعه کارخانه نساجی مازندران باید با همت همه مسئولان رسیدگی و مرتفع شود.

انتقاد مجدد عضو خبرگان رهبری از عدم احیای نساجی مازندران

بحران نساجی مازندران زخم کهنه و آزاردهنده بر پیکر قائم شهر است که گذشت زمان آن را بحرانی‌تر کرده است.

ترک‌ها نساجی مازندران را احیا می‌کنند

نساجی مازندران را یک مسلمان ترک‌تبار احیا می‌کند. «هولوسی» این سرمایه‌گذار است

به دستور رئیس جمهور صنایع نساجی مازندران احیا و بازسازی می‌شود.

ابوطالب شفقت استاندار مازندران گفت: در راستای اجرای این طرح دولت با ارائه تسهیلات و بخشش جرایم و دیرکرد انباشته نساجی، از سرمایه گذاریهای آن حمایت می‌کند.

وی درباره وضعیت نساجی قائم شهر گفت: نساجی قائم شهر برای اجرای طرح احیاء و نوسازی باید به زمین پیش بینی شده در خارج شهر انتقال یابد

احیای نساجی مازندران و تحقق وعده دولت

سید محمد کریمی استاندار مازندران در مصاحبه با اصحاب رسانه استان با اعلام این مطلب که گام‌های بلندی در جهت توسعه مازندران برداشته شده است گفت: در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی دولت که با حضور وزیران کشور، راه و ترابری، بازرگانی، کشاورزی، اقتصاد و دارایی، سرپرست وزارت رفاه وتامین اجتماعی و استاندار مازندران برگزار شد، مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو، معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای احیا و راه اندازی نساجی مازندران اختصاص یافت.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری خارجی مجلس:نساجی مازندران به واحدهای بر‌تر نساجی دنیا می‌پیوندد

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری خارجی مجلس گفت: در آینده‌ای نه چندان دور با دعوت از واحدهای مختلف نساجی مازندران و تدوین برنامه‌های سرمایه‌گذار، نساجی مازندران جزو واحدهای بر‌تر نساجی جهان خواهد شد.

مدیر پروژه احیای کارخانه‌های نساجی مازندران گفت که ۱۱۶ میلیارد تومان برای احیای کارخانه‌های نساجی مازندران در قائمشهر سرمایه گذاری شد.

اعلام ورشکستگی نساجی مازندران

امام جمعه قائمشهر گفت: براساس اظهارنظر مدیر عامل، این کارخانه از فروردین تا اسفند ماه سال ۱۳۹۰ با پایین بودن این راندمان تولید مواجه است.

وی تصریح کرد: با توجه به پایین بودن تولید چرا نباید مدیر عامل کارخانه پیش‌تر از این گزارش این مساله را ارائه نماید تا مسئولان ارشد استان و کشور نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به اینکه احیای کارخانه‌های نساجی مصوبه هیات دور نخست هیات دولت است، گفت: مطمئنا مسئولان ارشد کشور و دولت برای رفع مشکلات از هیچ کمکی دریغ نمی‌کردند.

وی به تلاش و پیگیریهای استاندار مازندران، فرماندار قائمشهر و دیگر مسئولان دست اندرکار این وضعیت اشاره کرد و از استاندار خواست تا با هماهنگی وقت ملاقاتی با معاون اول رییس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی برای پیگیری مشکلات این کارخانه تلاش نمایند.

حجت السلام معلمی گفت: متاسفانه کارگران این واحد صنعتی ۱۸ ماه حقوق نگرفته‌اند که کارگری که حقوق نگرفته چطور می‌تواند انگیزه کار داشته باشد؟

وی به جذب سرمایه گذار ترکیه‌ای برای احیای این کارخانه اشاره کرد و گفت: مسئولان ارشد کشور می‌بایست ضمن تعیین تکلیف وضعیت فعالیت این فرد مبنی بر حضور یا عدم حضور نسبت به رفع مشکلات تلاش نمایند

پایان سال ۹۰ تولد دوباره نساجی مازندران

استاندار مازندران به شرایط خاص شرکت نساجی مازندران اشاره کرد و افزود: این کارخانه از قبل فعالیت می‌کرد ولی به‌دلیل برخی مشکلات در روند تولید و وجود اصل ۴۴ قانون اساسی، این مسیر برای واگذاری برای بخش خصوصی فراهم شد. به گفته وی، سرمایه‌گذار با وارد کردن تعدادی از ماشین‌آلات و آغاز ساخت سوله‌ها به بخشی از تعهدات خود در‌خصوص احیا اقدام کرده است.

وی به مطالبات شماری از کارگران شرکت نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: پرداخت نشدن حقوق شماری از کارگران یکی از مشکلات این شرکت است.

طاهایی با بیان اینکه معاون اول رئیس‌جمهوری به طرح احیای نساجی مازندران توجه ویژه دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون دو هیات ویژه از نهاد ریاست‌جمهوری برای بررسی وضع احیا نساجی به استان اعزام شده است. وی بیان کرد: مساله حفظ سرمایه‌گذار خارجی بسیار بااهمیت است و کارگران باید در این خصوص بیشتر توجه کنند.

براساس اعلام وی، مسوولان شرکت نساجی مازندران متعهد شدند که تا پایان سال ۹۰ طرح‌های نوسازی نساجی مازندران به پایان خواهد رسید. طاهایی افزود: پس از اتمام این سرمایه‌گذاری نه تنها اشتغال قبلی حفظ خواهد شد بلکه افزایش اشتغالزایی نیز در این واحد تولیدی به وجود خواهد آمد.

مشکلات شرکت نساجی مازندران در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی سازمان اموراقتصادی ودارایی مازندران، نشست بررسی مسائل و مشکلات شرکت نساجی مازندران در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی با حضور مدیر کل سازمان سرمایه گذاری خارجی، رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی سازمان، رئیس گروه بانک و بیمه معاونت بانکی، مشاور و معاونت صنایع وزارت صنایع، کار‌شناسان سازمان سرمایه گذاری کشور، رئیس سازمان اموراقتصادی ونائب رئیس مرکزخدمات استان مازندران، مدیر عامل شرکت نساجی و مدیر پروژه نساجی مازندران در محل کارخانه شماره ۳ برگزار گردید.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس خبر داد: بازاریابی ۲۰۰ هزار متری نساجی مازندران در اروپا

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس گفت: سرمایه‌گذار ترک با وجود اینکه هنوز کار در کارخانه را آغاز نکرده ولی بازار فروش پارچه را تا ۲۰۰هزار متر در بازار اروپا پیدا کرده است..

عدم دریافت تسهیلات برای احیای نساجی

سرمایه گذار ترک در نساجی مازندران گفت: هیچ تسهیلات و اعتباری برای احیا این کارخانه نساجی دریافت نکرده‌ایم.

هولوسی بولدوک در مراسم افتتاح کارخانه دوخت و دوز شماره دو نساجی قائم شهر با بیان اینکه برای احیای دوباره نساجی فقط از آورده خود استفاده کردیم افزود: هیچ تسهیلاتی و اعتباری برای این کارخانه دریافت نکردم وبا امکانات خود این کارخانه را راه اندازی وبه اینجا رساندیم.

گزارش:فرامرز درخشنده 

منبع:

ایلنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد