مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

پتروشیمی تندگویان به تولید محصول استراتژیک ضد باکتری دست یافت

پتروشیمی شهید تندگویان موفق به تولید محصول پلی اتیلن ترفتالات آنتی باکتریال شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، رئیس پژوهش و توسعه پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به تولید محصول استراتژیک پلی اتیلن ترفتالات ضد باکتری گفت: همزمان با گسترش زمینه های کاربرد نانو فناوری، تولید محصولات نساجی ضد باکتری از جنس پلی استر با استفاده از نانو نقره به عنوان ماده فعال ضد باکتری به روش های غوطه وری، افشانه و مستربچ در کشور آغاز شد.
وی افزود: پایداری خاصیت محصولات تولید شده براساس روش غوطه وری یا افشانه اندک بود و پس از چند بار شست و شو این خاصیت از بین می رفت و به کالای معمولی تبدیل می شد.

امامی افزود: در روش مستربچ، تولید کنندگان با مشکلات افت کیفیت محصول و افزایش چشمگیر هزینه ها روبه رو بودند؛ از این رو برای تولید گرانول پلی اتیلن ترفتالات آنتی باکتریال با توجه به تقاضای بازار و با تمرکز برخاصیت دائم و قیمت مناسب و رقابتی آن، مطالعات و بررسی های جامع آغاز و برنامه ریزی لازم به منظور تهیه محصول نهایی انجام شد و سرانجام موفق به تولید صنعتی این محصول شدیم.
وی افزود: از ویژگی های بارز محصول آنتی باکتریال پتروشیمی شهید تندگویان ، قدرت میکروب کشی بالاتر ، ماندگاری و طول عمر زیادتر و سازگاری بیشتر با محیط زیست است.
رئیس پژوهش و توسعه پتروشیمی شهید تندگویان گفت: پوشاک و وسایل پارچه ای بیمارستانی، پوشاک، وسایل ورزشی و غیر ورزشی، لباس مدارس و کودکستان ها، پوشاک و وسایل پارچه ای نظامی و... از موارد کاربرد محصول آنتی باکتریال است و در مرحله اول، 300 تن از این محصول با کیفیت بسیار مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی تولید و به بازارداخل کشور عرضه شد.

خبر دیگری حاکی است ، جشنواره پژوهش و فناوری صنعت نفت در هفته پژوهش برگزار می شود.
با توجه به این که نظام جدید پژوهش و فناوری صنعت نفت بر اثربخشی پروژه ها، محصول محور کردن آنها و اجرای پروژه ها با هدف رفع مشکلات تاکید دارد، جشنواره پژوهش و فناوری نیز با این رویکرد برگزار می شود.
معرفی برترین های حوزه پژوهش و فناوری که در پیاده سازی اهداف نظام پژوهش نقش داشته اند نیز، از مهم ترین بخش های این جشنواره است و برترین ها از میان دست اندرکاران صنعتی، دانشگاهی، مراکز فناوری، شرکت های دانش بنیان و توسعه دهندگان محصول انتخاب می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد