مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تصمیمات مهم برای نوسازی،بازسازی و ساماندهی صنعت چرم و کفش کشور

در سیزدهمین نشست کارگروه حمایت از تولید تصمیمات مهمی درباره طرح نوسازی ،بازسازی و ساماندهی چرم و کفش اتخاذ شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)؛ در این جلسه که به ریاست معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت برگزار شد،‌اعضای کارگروه حمایت از تولید نیز حضور داشتند‌ و طرح نوسازی و ساماندهی چرم و کفش مورد بررسی قرارگرفت. مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک 3بند مطروحه و مصوب جلسه پیشین کارگروه را که مقرر شده بود مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد را با نظر اکثریت آراء به تصویب رساند.

براین اساس، به منظور ارتقاء و بهبود وضعیت پوست دام های سبک و سنگین و امکان اجرای طرح های مختلف در مراحل پرورش، کشتار، استحصال ،نگهداری و حمل پوست و همچنین به منظور پیشگیری و درمان بیماری های پوستی دام وزارت جهادکشاورزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف هستند، ظرف مدت حداکثر شش ماه طرح مناسبی با رعایت ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تهیه و جهت تخصیص اعتبار لازم در بودجه سنواتی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارائه کنند.
همچنین در راستای حمایت های مالی  ارزی و ریالی از واحدهای چرمسازی ، محصولات چرمی وکفش و جهت ایجاد ، بازسازی و نوسازی واحدهای مذکور ، صندوق توسعه ملی از طریق بانکهای عامل طرف قرارداد، ارز مورد نیاز را در اسرع وقت در اختیار واحدهای مذکور قرار داده و سود تسهیلات اعطایی صنایع مذکور را یک درصد کمتر از نرخ تسهیلات متعارف آن صندوق منظور نمایند.
به موجب بند سوم نیز به منظور حمایت از صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر ، تکمیل حلقه های پایانی تولید، ایجاد انگیزه جهت تولیدکنندگان محصولات چرمی و ارتقا تکنولوژی تولید، عوارض صادراتی سالامبور و وت بلوی گوسفندی به ترتیب به میزان 30% و 25% قیمت پایه صادراتی تعیین می گردد.
در ادامه این جلسه بندهای بعدی پیشنهادی مطرح شد که در خصوص هر کدام از این بندها پس از نظر خواهی از اعضاء کارگروه، مفاد آنها به شرح زیر مورد تأیید قرار گرفت.
به منظور تشویق صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر جایزه صادراتی چرم تکمیل شده به 10%  و محصولات چرمی وکفش به 15% افزایش یابد. همچنین اعتبار بند مذکور از محل درآمدهای ناشی از عوارض صادراتی مواد اولیه و حقوق ورودی واردات مواد اولیه و نهایی صنایع چرم، کفش و محصولات چرمی در بودجه سنواتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی منظور شود.
براین اساس،‌ مقرر شد این موضوع با نظر وزیر صنعت،معدن و تجارت اصلاح و به اجرا در آید در غیر اینصورت از دستور کار خارج شود.
همچنین به منظور تامین هزینه های ایجاد و راه اندازی ،نوسازی و بازسازی و نگهداری تصفیه خانه های چرم شهرهای مصوب(اعم از خصوصی و دولتی) ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، بودجه مناسبی را با پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست با رعایت ماده 215 قانون برنامه پنجم توسعه کشور در بودجه سالانه سازمان مذکور منظور کند.
این گزارش حاکیست؛ ضمناً ماده واحده ای نیز به صورت جداگانه مطرح شد که براساس آن، واحدهای تولیدی چرمسازی مستقر در شعاع 120 کیلومتری مرکز تهران و حوزه استحفاظی شهرهای بزرگ از تاریخ  بهره‌برداری در محل جدید (شهرکهای صنعتی مصوب) به مدت 10سال از معافیت مالیاتی موضوع تبصره (3) ماده (138) قانون اصلاحی مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/80 برخوردار خواهند بود.
لازم به ذکر است، کارخانه‌های چرمسازی که قبل از اصلاحیه قانون مالیات‌های اخیرالذکر انتقال یافته‌اند و یا در حال انتقال می‌باشند نیز مشمول معافیت این قانون  از تاریخ ابلاغ قانون خواهند بود.
در خصوص این ماده واحده  نیز مقرر گردید مدیر کل دفتر نساجی و پوشاک جلسه ای با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور، دفتر امور اقتصادی و انجمن مربوطه برگزار، و متن پیشنهادی،که به تأیید نمایندگان مذکور رسیده باشد را به کارگروه ارائه کند تا جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی به دفتر هیئت وزیران ارسال شود در غیر اینصورت این موضوع از دستور کار خارج خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد