مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

گسترش بیکاری کارگران نساجی در سال جاری

امروز سیاست های دستگاه های متولی بخش تولید و سیستم بانکی، کاملا در تضاد با شعار حمایت از تولید است/ جایگزینی بسته‌های حمایتی به جای جوایز صادراتی در سال جاری، تیر خلاص را بر بدنه تولیدات صادرات محور وارد می‌کند.

ایلنا: دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع نساجی اعلام کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال بسیاری از کارگران صنایع نساجی بیکار شوند.

مهدی یکتا با بیان این مطلب به ایلنا گفت: از ابتدای امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی دولتی بخش تولید و صنعت و بانک‌ها به عنوان بازوی حمایتی بنگاه‌های اقتصادی، هیچ حرکتی در جهت حمایت از تولید ملی نداشته‌اند. این در حالی است که صنعتگران حداقل در سال جاری و در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، توقع اعمال حمایت‌های واقعی از سوی دولت را دارند.

وی افزود: سال گذشته نوسانات نرخ ارز ضربه‌های بزرگی به بخش تولید و صنعت وارد کرد که این امر به نوبه خود قدرت تصمیم گیری را از واحدهای تولیدی گرفت. عدم دسترسی بنگاه‌ها به ارز مرجع برای تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز، چالش دیگری است که از سال گذشته دامنگیر صنایع نساجی شده است.

یکتا با تاکید بر اینکه در حال حاضر بنگاه‌های صنعتی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و با کاهش توان تولیدی مواجه شده‌اند، تصریح کرد: باتوجه به وضعیت فعلی بنگاه‌های صنعتی، برای حمایت از تولید باید تلاش کرد که حداقل ظرفیت فعال باقی مانده برای واحد‌ها را حفظ کرد و مانع تعدیل نیروی بیشتر و کاهش بیش از پیش ظرفیت تولیدی کارخانجات شد.

به گفته او، امروز سیاست‌های دستگاه‌های متولی بخش تولید و سیستم بانکی، کاملا در تضاد با شعار حمایت از تولید است.

دبیر اتحادیه صنایع نساجی با اشاره به تورم شدیدی که در ماه‌های اخیر به شدت فعالیت‌های تولیدی را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: مسلما تداوم این روند باتوجه وضعیت نرخ تورم و محدودیت‌های موجود برای فعالان اقتصادی به منظور تامین و واردات مواد اولیه، می‌توان انتظار تعدیل نیروی بسیاری از کارخانجات تا پایان سال را داشت. ضمن اینکه احتمالا برخی واحد‌ها رو به تعطیلی خواهند گذاشت.

وی ضمن انتقاد شدید از سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حذف جوایز صادراتی، عنوان کرد: جایگزینی بسته‌های حمایتی به جای جوایز صادراتی در سال جاری، تیر خلاص را بر بدنه تولیدات صادرات محور وارد می‌کند.

به گفته یکتا؛ این بسته‌ها چیزی جز وظایف ذاتی دستگاه مورد تصدی در قبال بخش تولید و صادرات نیست. بسته‌هایی که می‌خواهند به جای جوایز صادراتی به صادرکنندگان پرداخت کنند.

او در پایان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حمایت از تولید ملی، تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون هیچگونه اقدامی از سوی متصدیان دولتی در جهت تحقق این شعار صورت نگرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد