مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اخراج سه شرکت دیگر از بورس/آمار اخراجی‌ها به 121 شرکت رسید

نسخه چاپیارسال به دوستان
فارس گزارش می‌دهد
اخراج سه شرکت دیگر از بورس/آمار اخراجی‌ها به 121 شرکت رسید

خبرگزاری فارس: با اخراج سه شرکت فارسیت درود، فارسیت اهواز و آذریت از بورس و انتقال به بازارپایه فرابورس، تعداد شرکت های کارت قرمز گرفته بورسی به 121 شرکت رسید تا شرکت های بورسی هم به 339 کاهش یابد.

خبرگزاری فارس: اخراج سه شرکت دیگر از بورس/آمار اخراجی‌ها به 121 شرکت رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،سابقه اخراج شرکت ها از بورس نشان می دهد برای نخستین در دوران پس از انقلاب و تا سال 84 ،مسئولان وقت بازار سرمایه در مقاطع مختلف به 18 شرکت کارت قرمز داده اند. اول دی 86 هم7 شرکت از فهرست شهرکت‌های بورس حذف شدند تا تعداد شرکت‌های اخراجی در دوران پس از انقلاب (طی 18 سال ) به 25 شرکت رسید. خرداد 87 و 88 هم در مجموع 86 شرکت دیگر بورسی در دو زمان و دسته جداگانه کارت قرمز گرفتند و از بازار سهام اخراج شدند تا آمار شرکت های اخراجی و زیانده، غیر شفاف، کم سرمایه و اطلاع نرسان به 111 شرکت افزایش یابد.

در ادامه می خوانید:

*ادامه اخراج و انتقال شرکت ها از بورس به فرابورس در سال 91

*آخرین ترکیب حضور 339 شرکت بورسی

*اسامی 121 شرکت شرکت اخراجی

سال گذشته درحالی شرکت فرومولبیدن کرمان به دلیل زیاندهی شدید منحل شد که روند اخراج شرکت های غیر منطبق با شرایط پذیرش بورس هم با اخراج 6 شرکت کابل تک،بسته بندی مشهد، قند پارس، کابل باختر، پرمیت و تولیدی جام جهان نما ادامه یافت اما اخراج این شرکت ها با گذشته متفاوت بود. چرا که مسئولان بازارسرمایه تصمیم گرفتند به جای دادن کارت قرمز و اخراج از بازار سهام ، این شرکت ها را به بازارپایه فرابورس منتقل کنند تا ضمن رعایت حقوق سهامداران ، فرصت دیگری به این نوع شرکت ها بدهند تا شاید بعد از احراز شرایط بار دیگر به بورس برگردند یا حداقل در فرابورس حضور دائمی داشته باشند.

*ادامه اخراج و انتقال شرکت ها از بورس به فرابورس در سال 91

براساس این گزارش، سال گذشته تعداد شرکت های حاضر در دو بازار اول ( تابلوهای اصلی و فرعی ) و دوم با احتساب شرکت های فوق به 343 شرکت رسید اما نوار اخراج سایر شرکت ها در سال جدید هم ادامه یافت و با حذف نام و انتقال به بازار پایه فرابورس شرکت ایرانیت از اول فروردین شروع شد.

حذف و انتقال این شرکت در حالی به دلیل ممنوعیت استفاده از ماده آزبست برای تولید محصولات و عدم صدور مجوز ترخیص این ماده خام از تمامی گمرگ های کشور توسط سازمان حفاظت محیط زیست برای توزیع بین کارخانجات تولید محصولات آزبستی بود که با این رویداد سایر شرکت های تولید کننده این نوع از محصولات هم با تعطیلی کارخانه و از کار افتادن خط تولید روبرو شدند.

به این ترتیب در شرایطی تلاش برای تغییر کاربری فعالیت سه شرکت فارسیت درود، فارسیت اهواز و آذریت تاکنون بی نتیجه مانده است. این اتفاق موجب شده تا ضمن منطبق نبودن شرایط ادامه حضور در بورس، سود آوری آنها هم با ابهامات شدیدی مواجه شود. با این اوصاف بود که هیئت پذیرش اوراق بهادار در جلسه 15 اسفند سال گذشته علاوه بر حذف نام ایرانیت ، رای به خروج و انتقال سه شرکت فوق داد تا این شرکت ها از فردا 13 اردیبشهت از فهرست شرکت های بورسی حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل خواهند شوند.

*آخرین ترکیب حضور 339 شرکت بورسی

با این اوصاف و با در نظر گرفتن این 3 شرکت جدید و همچنین احتساب حذف نام ایرانیت ، در سال جاری فعلا" 4شرکت از بورس اخراج شده و تعداد شرکت های بورسی از 343 به 339 شرکت رسیده است. از این تعداد، 127 شرکت در بازار اول و شامل 69 شرکت تابلوی اصلی و 58 شرکت در تابلوی فرعی حضور دارند و 217 شرکت دیگر هم در فهرست شرکت های بازار دوم معاملات قرار گرفته اند.

*اسامی 121 شرکت شرکت اخراجی

گسترش صنایع انرژی آذرآب، لاستیک دنا، قند بیستون، تولیدی بهمن، ایران پویا، لاستیک البرز، پارس متال، صنایع مخابراتی راه دور ایران، قند قهستان،قند شیروان( پذیرش مجدد در بازار پایه فرابورس)، بهپاک، نورد لوله اهواز ، ساسان ، ریسندگی و بافندگی کاشان ، یخچال سازی لرستان، قوه پارس ، صنعتی جنرال ، آونگان ، نساجی خوی ، نساجی بابکان ، بافت آزادی ، ریسندگی و بافندگی پاکریس، کمپرسورسازی ایران، ایران برک ، تولیدی مرتب ، صنعتی مهرآباد،ارج ، مخمل و ابریشم کاشان،پارسیلون ، نساجی مازندران، سپهر رنگ ، شوکو پارس، مقره سازی ایران، تولیدی تیزرو، ایران پوپیلن، روغن‌نباتی جهان ، روغن‌نباتی پارس، کارخانجات تولیدی تهران، صنعتی آبفر، اشتاد ایران ، پیچک ، یزد باف ، اتمسفر ، تولیدی پمپ پارس ، تولید دارو ، پرمیت ، الیاف، غذایی مشهد، صنایع بسته‌بندی البرز ، تولید تیم، نساجی غرب، کمپرسورسازی تبریز، رسیدگی و بافندگی ری، فرش پارس، وطن اصفهان، شهدآب، شهاب، صنعتی مینو ( پذیرش مجدد در بازار پایه فرابورس) ، تولیدی ابزار مهدی، ملی شیمی کشاورز، توسعه کشت و صنعت ملی، آریا الکترونیک ایران، صنایع نساجی ایران، شیرین دارو، بنیان دیزل، تولید الیاف پلی وپیلن، بلبرینگ ایران، نساجی قائم شهر، دارو سازی حکیم، صنعتی کاوه، پایساز، ریسندگی و بافندگی درخشان یزد، گرد باف یزد، درین کاشان، صنعتی ملایر، ویتانا، کارتن پارس، گروه صنعتی نقش ایران، تولیدی و صنعتی ایران و غرب، گروه صنعتی نورد و پروفیل پارس، کارتن البرز، صنایع بسته بندی فلزی پارس، لیفتراک سازی سهند، چینی سازی البرز و صنایع فلزی ایران، کابل تک،بسته بندی مشهد، قند پارس، کابل باختر، پرمیت و تولیدی جام جهان نما، ایرانیت،فارسیت درود،فارسیت اهواز ، آذریت و شرکت منحل شده فرومولبیدن کرمان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد