مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صادرات فرش دستباف ایران به 80 کشور دنیا

صادرات فرش دستباف ایران به 80 کشور دنیا
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران صادرات فرش دستباف ایران در سال گذشته از نظر ارزش 0.8 درصد افزایش یافته و به 560 میلیون دلار رسید. اگرچه وزن این میزان صادرات با کاهش 15.4 درصدی بالغ بر 6 هزار و 972 تن شد.


ایران در سال گذشته فرش دستباف خود را به بیش از 80 کشور جهان صادر کرد. بیشترین حجم صادرات فرش دستباف ایران در سال گذشته مربوط به کشور آلمان به میزان 107.9 میلیون دلار بود. همچنین امارات با 102 میلیون دلار صادرات در رتبه دوم قرار گرفت. ایتالیا نیز با ارزش صادرات 29.9 میلیون دلاری رده سوم را به خود اختصاص داد.


همچنین در سال گذشته نزدیک به 400 میلیون دلار فرش دستباف ایران به آمریکا صادر شد. از دیگر بازار‌های بزرگ فرش دستباف ایران در سال گذشته می‌توان به پاکستان، ژاپن، انگلستان، برزیل، دانمارک، سوئد، قطر، کانادا، لبنان، چین، آفریقای جنوبی، اتریش، استرالیا، اسپانیا، افغانستان، ترکیه، سنگاپور، عراق، عربستان، عمان، فرانسه و مالزی اشاره کرد.

فرش دستباف در سال 1389 یکی از 10 محصول نخست صادراتی ایران بود که در سال گذشته این رتبه به سیزدهم کاهش یافت.

به گزارش ایسنا پیش از این رئیس مرکز ملی فرش ایران برنامه صادرات فرش دستباف را کشور را در سال 1390 بالغ بر 600 میلیون دلار اعلام کرده بود. او همچنین کلیت برنامه صادراتی فرش دستباف ایران را در درازمدت رسیدن به رقم 40 میلیارد دلار عنوان کرده بود. به گفته فیصل مرداسی سالانه براساس صادرات 550 تا 600 میلیون دلاری فرش حدود پنج میلیون متر مربع فرش در کشور تولید و صادر می‌شود.
منبع:نساجی نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد