مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

حوزه پوشاک کشور با تربیت طراحان متخصص متحول می شود

 معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تربیت و آموزش نیروهای متخصص در زمینه مد و لباس و هم گامی تولیدات آنها با نیاز جامعه می تواند حوزه پوشاک را متحول کند.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایرنا، 'حسین نادری منش' روز سه شنبه در حاشیه برگزاری سومین جشنواره تولیدات طراحی و پارچه و لباس یادآورشد: تقویت ارتباط بین دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای رشته های طراحی دوخت و پارچه با بخش های صنعتی در بخش های خصوصی و دولتی می تواند خروجی این مراکز را به ورودی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان پوشاک تبدیل کرده و امکان عرضه آثار فارغ التحصیلان این رشته ها را در بازار فراهم کند.

معاون وزیر علوم درباره حمایت آموزش عالی از فعالیت های انجام شده در زمینه مد ولباس گفت: یکی از حمایت هایی که ما به عنوان متولیان بخش آموزش می توانیم انجام دهیم، فراهم کردن امکان بهره مندی دانشجویان و علاقه مندان به رشته طراحی دوخت و پارچه، از تحصیلات عالی و آموزش توسط اساتید این رشته ها و کسب مهارت در این زمینه است.

این مقام مسوول در وزارت علوم ادامه داد:امید داریم که دانشگاههای فنی و حرفه ای بتواند در بخش مهارتی و آماده کردن جوانان برای جذب در بازار کار با نگاه علمی قدم های خوبی بردارد که تا امروز نیز گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

نادری منش به اهمیت حوزه مد و لباس در کشور اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم در جهت رشد و اعتلای فرهنگ جامعه حرکت کنیم، باید متوجه این امر باشیم که بخشی از این فرهنگ را پوشش افراد جامعه تشکیل می دهد.

به گفته وی، همانگونه که در دوره صفویه علاوه بر معماری و فضای شهری ،پوشش جامعه نیز معرف فرهنگ و اعتقادات جامعه بود امروز نیز لباس شهروندان بخشی از هویت کشور را تشکیل می دهد.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه می توان با تولیدات مناسب و کارآمد درزمینه پوشاک مهر تائیدی بر هویت خود و همچنین کشورهای اسلامی زد، افزود:جذب طراحان به بازار تولید می تواند زمینه اشتغالزایی فعالان این رشته را فراهم کند و به دنبال آن نشر فرهنگ و رونق اقتصادی نیز انجام خواهد شد.


این مقام مسوول در وزارت علوم توضیح داد: برپایی نمایشگاههایی از طراحان داخلی مد و لباس علاوه بر تشویق آنها به خلق آثار جدید و کاربردی، زمینه رشد اقتصادی و ایجاد بازار کار را نیز فراهم می کند.



منبع:نساجی نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد