مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

در آذرماه سال جاری؛ رشد 1.7درصدی تورم در پوشاک و کفش


در آذرماه سال جاری؛ رشد 1.7درصدی تورم در پوشاک و کفش

نساجی نیوز: بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی شاخص بهای کالا و خدمات در آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22.4 درصد رشد داشته است.

به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از اکونیوز، یازده ماه از سال گذشت و وعده کاهش نرخ تورم هنوز محقق نشده است و بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی، شاخص تورم نه تنها روند نزولی نداشته است بلکه با رشد شاخص هم روبرو بودیم و شاخص بهای کالاها و خدمات در آذر ماه سال جاری 1.8 درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است
.در آذرماه سال جاری؛ رشد 1.7درصدی تورم در پوشاک و کفش


این شاخص پس از حذف نوسانات فصلی در آذرماه نسبت به ماه قبل 1.3 درصد رشد داشته است و تنها 0.5 درصد از افزایش شاخص نرخ تورم به نوسانات فصلی در این ماه مربوط بوده است.

 

بر اساس این گزارش، بیشترین رشد شاخص بهای تورم مربوط به استان آذربایجان شرقی بوده است که 2.8 درصد رشد داشته است و این استان را می توان گرانترین استان کشور لقب داد، برخلاف این استان، استان قم با کمترین نوسانات در شاخص بهای کالاها و خدمات ارزانترین استان کشور به حساب می آید که تنها 0.5 درصد رشد شاخص تورم داشته است.

اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تب و تاب خرید در بازارهای کشور، شاخص بهای کالا و خدمات را در خصوص کالاهای مورد نیاز مردم در شب های عید بررسی می کنیم:

رشد 1.7 درصدی تورم در پوشاک و کفش

شاخص بهای پوشاک و کفش در آذرماه سال جاری 1.7 درصد افزایش داشته است که این افزایش بیشتر ناشی از رشد بهای پوشاک آماده بوده است که این افزایش قیمت 1.9 درصد برآورد شده است.

شاخص بهای انواع کفش نیز 1.1 درصد رشد داشته است و پارچه 1.9 درصد و اجرت دوخت و شستشو نیز 1.2 درصد افزایش داشته است که در مقایسه با سال گذشته 0.23 درصد شاخص تورم در این گروه رشد داشته است.

رشد 2.6 درصدی شاخص تورم در خوراکی ها

بر اساس این گزارش، در آذرماه ١٣٩٠ شاخص بهای گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها در مقایسه با ماه قبل معادل 2.6 درصد افزایش یافت. این افزایش بیشتر ناشی از بالا رفتن شاخص بهای تعدادی از اقلام و گروه ها مانند سبزی های تازه 21.9 درصد، هندوانه 4.6 درصد، سیب 5.3 درصد، انار 12.4 درصد، گوشت دام 0.9 درصد، گوشت مرغ 0.5 درصد، انواع ماهی آب های داخل 3.2 و ماهی شمال نیز 1.1 درصد رشد شاخص بهای تورم را داشته است.

در گروه لبنیات نیز شیر 3.1 درصد، پنیر 1.8 درصد، ماست 1.9 درصد رشد داشته اند.
اما در بخش شیرینی و خشکبار نیز شیرینی، شکلات، مرباو عسل 1.3 درصد، بیسکویت، کیک و شیرینی خشک 1.1 درصد و پسته نیز 1.6 رشد شاخص بها داشته است.

رشد 33 درصدی شاخص بهای حمل و نقل

در آذرماه سال جاری شاخص بهای گروه حمل و نقل نسبت به ماه قبل 0.8 درصد رشد داشته است که این افزایش شاخص بیشتر ناشی از بالا رفتن شاخص بهای کرایه مسافرت زمینی داخل شهر معادل 1.4 درصد، اتومبیل سواری 0.7 درصد، تعمیرات، سوخت وسایل نقلیه شخصی 0.5 درصد بوده است.

در مجموع شاخص بهای حمل و نقل در آذرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته 33.1 درصد افزایش را نشان می دهد.


منبع:نساجی نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد