مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مشکلات کارگران نساجی اوایل سال 91 حل می شود

کارخانه نساجی مازندران جز واگذاریهای بانک ملی به سرمایه گذار است که تعهداتی را دو طرف در خصوص بهسازی و بهینه سازی داشتند که مشمول مسائلی شد که کارفرما به تعهدات خود عمل نکرد و بدهی های گذشته نیز بود و مشروط شده به بعضی مشکلاتت تا حل شود.

 ایلنا: اسماعیل نیلچیان، در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های مازندران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مازندران افزود: کارخانه نساجی مازندران جز واگذاریهای بانک ملی به سرمایه گذار است که تعهداتی را دو طرف در خصوص بهسازی و بهینه سازی داشتند که مشمول مسائلی شد که کارفرما به تعهدات خود عمل نکرد و بدهی های گذشته نیز بود و مشروط شده به بعضی مشکلاتت تا حل شود.

به گزارش ایلنا از ساری ،وی اظهار داشت: کارگران نساجی مازندران مشکل بازنشستگی داشتند که مصوب شد این افراد مشمول کار سخت و زیان آور شوند و مشکلی که وجود داشت؛ کلمه ای در صورتجلسه آمد مبنی بر اینکه "اتمام دوره بیکاری " که بر این اساس از طریق حقوقی باید دوران بیمه بیکاری منتهی به بازنشستگی بود و کسانیکه از قبل از بیمه بیکاری استفاده کردند ، مشمول حالشان نمی شد و با پیگیری ها براساس آخرین خبر کلمه " احتساب" به جای کلمه " اتمام " آمد که بر این اساس بیش از 400 کارگر نساجی بازنشسته می شوند.
نیلچیان با بیان اینکه، می بایست مبلغی توسط کارفرما به حساب تامین اجتماعی واریز شود ، تصریح کرد: این کار منوط به بازگشایی خط ال سی است که به دلیل مشکل ال سی کارخانه عملیاتی نشد و همه استان، استاندار و مدیران تلاش کردند تا مشکل کارگران نساجی حل شود که در واقع بار مالی مانع کار بود و همه اکنون در تلاشند که بار مالی را کم کند مشکل در اوایل سال 91 حل می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از این گفتگو، در خصوص مشکلات کارخانه غنچه گفت: در خصوص کارخانه غنچه ، این کارخانه از جمله مجامع تولیدی خوب است که بدهی قبلی نداشته و خوشبختانه بدهی به کارگران نداشته و مشکل بیمه ندارد و از مجامع تولیدی خوب بودند که متاسفانه به دلیل مشمول فضای امیرخسرو آریا شدن و قرار گرفتن در لیست ممنوعه دچار مشکل شدند و چون مواد اولیه روغن نباتی وارداتی است پیش بینی اولیه نشد و مجبور شدند برای مدتی کارخانه را تعطیل کنند و براساس جلسات، کارگران موقتا تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته و پاداش و... را دریافت کنند تا کارخانه با آنان تسویه حساب کند.
نیلچیان، ادامه داد: بعد از حل مشکل، تمام کارگران باید به محیط کار برگردند و در همین راستا تا آن زمان هم هیچ وسیله ای بدون هماهنگی فرمانداری و مسئولان مربوطه نباید خارج شود.
وی در خصوص ثبت مشاغل خانگی مازندران نیز خاطر نشان کرد: تعهدات در نظر گرفته توسط استانداری مازندران 102هزار سهم تعهدات دولت بود که 87 هزار در سامانه رصد ثبت شده و 15 هزار نفر نیز باقی مانده و براساس گزارش دستگاهها این اشتغال و فرصت شغلی ایجاد شده اما فرصت نشده وارد سامانه شود و تعهدات تا پایان سال عمل می شود که در صورت اینکه وارد سامانه شود تعهدات استان عملی می شود./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد