مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

نرخ رشد اقتصادی از اشتغالزایی حکایت نمی‌کند

در شرایط رکود تورمی به سختی می‌توان سیاست‌های اشتغال‌زایی را اجرا کرد/ سیاست دولت در بخش مشاغل خانگی زمانی اجرایی می‌شود که سیاست‌های کلان اقتصادی به درستی اجرایی شده باشد.

ایلنا: یک کارشناس بازار کار اعلام کرد: خود اشتغالی سهم قابل توجهی را در بخش اشتغال کشور به عهده دارد و ناچاریم به دلیل شرایط اقتصادی از این سیاست تبعیت کنیم.

حسن طاعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با عدم تناسب افزایش 60 هزار نفری تعداد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و ایجاد یک میلیون شغل در کشور که دولت مدعی آن است، خاطرنشان کرد: یکی از منابع ما برای شناسایی و ثبت فرصت‌های شغلی جدید سازمان تامین اجتماعی است. اما با توجه به این که بخشی از افراد شاغل تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند از این رو افزایش تعداد بیمه شدگان را باید با یک ضریب بالاتر در محاسبه نرخ اشتغال در نظر گرفت.

او خاطرنشان ساخت: یکی از نشانه های اشتغال به رشد تولید کشور باز می گردد، زمانی می توانیم از افزایش نرخ اشتغال خبر بدهیم که نرخ رشد تولید افزایش یابد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که ایران هم همچون سایر کشورها اکنون در شرایط رکود تورمی قرار دارد یاد آور شد: در شرایط رکود تورمی به سختی می‌توان سیاست های اشتغال‌زایی را اجرایی کرد.

طاعی، با اشاره به سیاست های اشتغال‌زایی دولت در بخش مشاغل خانگی تصریح کرد: سیاست دولت در بخش مشاغل خانگی زمانی اجرایی می شود که سیاست های کلان اقتصادی به درستی اجرایی شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد