مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

ثبت‌نام 350 نفر از 5 هزار پارچه‌فروش برای مالیات بر ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که بیش از 99 درصد اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده الکترونیکی شده است، گفت: از مجموع 230 هزار اظهار‌نامه‌ای که دریافت شده 106 هزار اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدقاسم پناهی در نشست خبری امروز خود با بیان این‌که یک بانک اطلاعاتی از اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده تهیه شده است، گفت: در بخش حقوقی مشارکت مشمولان در تسلیم اظهار‌نامه رضایت‌بخش بوده و در بخش حقیقی نیز مرتب مشارکت افزایش می‌یابد.

وی درباره‌ شروع مرحله‌ ششم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: چون در مرحله‌ قبل براساس نوع فعالیت، افراد مشمول اجرای قانون شده‌اند، بخشی از فعالیت‌های همگن باقی‌مانده نیز در مرحله‌ ششم نیز برای آموزش و اجرای قانون فراخوانده می‌شود.

او درباره‌ آخرین وضعیت ثبت‌نام پارچه‌فروشان برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده گفت: از تیرماه که برخی مسائل در حوزه‌ ثبت‌نام این افراد آغاز شد، ما برای تسهیل کارها چند مرحله تاریخ ثبت‌نام را تمدید کردیم و آخرین مهلت برای ثبت‌نام بنکداران آخر مهرماه در نظر گرفته شده است.

پناهی با اشاره به این‌که در مجموعه بنکداران، کمترین مشارکت مربوط به پارچه‌فروشان بوده است، گفت: ما برای بنکداران پارچه حدود 1.5 همکارانمان را در اتحادیه مستقر کردیم، اما در پایان مهلت مقرر از پنج هزار نفر پارچه‌فروش مشمول اجرای قانون حدود 350 نفر برای اجرا ثبت‌نام کردند. با این وجود ثبت‌نام از مشمولان ادامه دارد.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی درباره احتمال دریافت مالیات بر ارزش افزوده از صرافان با توجه به نوسانات نرخ ارز نیز گفت: ما فقط از خدمات صرافان مالیات خواهیم گرفت، در واقع از نوسان نرخ ارز که مابه‌التفاوت نرخ خرید و فروش ارز توسط صرافان است، مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد.

او هم‌چنین با اشاره به اظهارات برخی اصناف درباره عدم آموزش کافی آنها برای اجرای این قانون نیز گفت: با دانشکده امور اقتصادی تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا 400 هزار نفر درباره‌ی چگونگی اجرای این قانون آموزش ببینند.

وی افزود: این دانشکده با تمام اتحادیه‌ها مکاتبه و از آنها درخواست کرده که افراد خود را برای آموزش معرفی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد