به گزارش دنیای صنعت به نقل از ایسنا، ابولقاسم شیرازی ـ رییس اتحادیه کشوری پوشاک ـ با تاکید بر نبود برندسازی، سهل بودن ورود پوشاک قاچاق به بازار و عدم تبلیغات مناسب به عنوان سه چالش عمده تولید پوشاک در کشور گفت: مهمترین وظایف ما حمایت از سیاستهای کلی نظام، مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.
ابولقاسم شیرازی اظهار کرد: چنانچه میان تولیدکنندگان و طراحان مد و لباس ارتباط معناداری ایجاد شود به طور قطع میتوان با هر گونه هجمه فرهنگی دشمنان مقابله کرد.
وی با انتقاد از نبود برندسازی در صنعت پوشاک کشور بر نداشتن برند در صنعت پوشاک از یک سو و ورود فرهنگهای بیگانه با ورود اجناس قاچاق به کشور از سوی دیگر تاکید کرد و تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ طرح جدید برای حضور در این نمایشگاه از سوی طراحان و تولیدکنندگان ارائه شد که از میان ۵۵ طرح طراحان و ۵۵ طرح تولیدکنندگان به عنوان آثار برتر برگزیده شد و به ثبت رسید.
شیرازی با تاکید بر ضرورت ساماندهی مد و لباس در ایران ادامه داد که اتحادیه کشوری پوشاک بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی برتر پوشاک را برای حضور در نمایشگاه مد و مانتو معرفی کردهاست و تاکید کرد: حمایت بیشتر مسئولان از تولیدکنندگان پوشاک کشور لازم است و مسئولان با درپیش گرفتن سیاست کاهش تعرفه واردات پوشاک و پارچه و پرداخت تسهیلات با سود پایین میتوانند دوباره رونق را به صنعت پوشاک کشور بازگردانند.