مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اجرای عجولانه فاز دوم هدفمندی یعنی تعطیلی تولید و بیکاری کارگران

دبیر انجمن نساجی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:
اجرای عجولانه فاز دوم هدفمندی یعنی تعطیلی تولید و بیکاری کارگران

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن صنایع نساجی گفت: با توجه به عدم اجرای بسته سوم حمایت از صنایع، در صورت اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها طی سال جاری تعداد زیادی از واحدهای صنعتی با تعطیلی و بیکاری کارگران روبرو خواهند شد.

خبرگزاری فارس: اجرای عجولانه فاز دوم هدفمندی یعنی تعطیلی تولید و بیکاری کارگران

علیرضا حائری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: وقتی قرار شد قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور اجرا شود وزارت صنایع سابق ۳ بسته حمایتی از بخش صنعت را مطرح کرد که بر اساس یکی از آنها باید خط اعتباری انرژی به تولیدکنندگان اختصاص می‌یافت.


وی ادامه داد: با اعطای خط اعتباری انرژی به واحدهای صنعتی قرار بود مابه‌التفاوت قیمت جدید انرژی با قیمت‌های قبلی در مدت یکسال و با کارمزد ۳ درصد پرداخت شود.


وی توضیح داد: به گفته محرابیان، وزیر صنایع سابق قرار بود این بسته حمایتی در مدت دو سال اجرا شود در حالیکه پس از گذشت 7 ماه از آغاز اجرای قانون، اعطای خط اعتباری انرژی به واحدهای صنعتی متوقف شد و به این ترتیب تنها از دی 89 تا تیر 90 تسهیلات انرژی به تولیدکنندگان پرداخت شد.

حائری با بیان اینکه پرداخت وام‌ 150 میلیون تومانی به کارگاه‌های کوچک در بسته دوم حمایتی صنایع پیش بینی شده بود، گفت: ظاهرا این وام‌ها به حدود 200 واحد صنعتی پرداخت شده که البته رقم قابل توجهی نیست.
وی افزود: در حال حاضر برخی کارخانه‌ها ماهانه 400 میلیون تومان بابت حقوق و دستمزد به کارگران پرداخت می‌کنند که رقم 150 میلیون تومان در مقابل این میزان پرداخت، ناچیز است.
دبیر انجمن نساجی تصریح کرد: براساس بسته سوم حمایت از واحدهای صنعتی مقرر شد تسهیلات با حجم بالا و بازپرداخت طولانی مدت جهت اصلاح فرآیند تولید و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای صنعتی پرداخت شود.
وی اظهار داشت: به این ترتیب مقرر شد با استفاده از این تسهیلات واحدهای صنعتی نسبت به کاهش مصرف انرژی و جبران افزایش قیمت تمام شده تولید خود اقدام کنند که هنوز این بسته اجرایی نشده است.
به گفته وی در قانون بودجه 90 رقم 10 هزار میلیارد تومان برای اجرای این بسته پیش‌بینی شده که تاکنون هیچ رقمی از این تسهیلات پرداخت نشده است.
حائری ادامه داد: قرار بود واحدهای صنعتی با اجرای بسته سوم حمایت از تولید جهت اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها آماده شوند ولی در حال حاضر این آمادگی وجود ندارد.
وی تأکید کرد: هم‌اکنون به دلیل عدم بهینه‌سازی مصرف انرژی و اصلاح نشدن فرآیند تولید در واحدهای صنعتی هیچ کارخانه‌ای آمادگی اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را ندارد.
وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی حتی پس از دریافت تسهیلات بسته سوم نیازمند مهلت یک یا دو ساله برای اصلاح فرآیند تولید خود هستند تا بتوانند مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی را در واحدهای خود پیاده‌سازی کنند.
دبیر انجمن نساجی افزود: تا زمانیکه بسته سوم حمایت از صنایع عملی نشود اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها موفقیت آمیز نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد