مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تهیه مواد اولیه اساسی‌ترین مشکل صنعت نساجی کشور است

گزارش جلسه کمیسیون اقتصادی/
تهیه مواد اولیه اساسی‌ترین مشکل صنعت نساجی کشور است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تهیه مواد اولیه صنعت نساجی را اساسی‌ترین مشکل فعالان این بخش دانست و بر لزوم توجه بیشتر به این صنعت تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: تهیه مواد اولیه اساسی‌ترین مشکل صنعت نساجی کشور است

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی نماینده مردم فلاورجان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به ارائه گزارشی از این جلسه پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه مسائل و مشکلات صنایع نساجی با حضور مدیرانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



وی افزود: نساجی اصفهان از قدمت زیادی برخوردار است و تعداد زیادی از صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران از سال‌ها پیش در این صنعت سرمایه‌گذاری کردند که اکنون با مشکلاتی مواجه هستند که تاکنون کسی به طور جدی مشکلات این قشر را پیگیری نکرده است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تهیه مواد اولیه این صنعت را اساسی‌ترین مشکل صنعت نساجی در ایران دانست و گفت: با وجود اینکه مواد اولیه این صنعت در ایران وجود دارد اما فعالان صنعت نساجی نمی‌توانند مواد اولیه را تهیه کنند چرا که تهیه این مواد باید از طریق بورس انجام شود و در بورس هم عرضه کم است و هم اینکه دلال‌ها زودتر اقدام و از طریق بورس مواد اولیه را تهیه می‌کنند و در نتیجه فعالان صنعت نساجی باید با قیمت بالاتری این مواد را تهیه کنند و زمانی که قیمت مواد اولیه افزایش می‌یابد، قدرت رقابت پایین می‌آید.

وی سود بالای وام‌های دریافتی توسط صنعتگران نساجی که به 30 درصد می‌رسد را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و گفت‌: با محاسبه جریمه دیرکرد و سود تعلق یافته به وام‌ها، صنعت‌گران نساجی باید حدود 30 درصد سود به بانک‌ها پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: در این جلسه نساجان می‌گفتند کدام صنعت در دنیا هست که آن قدر درآمد داشته باشد که بتواند این میزان سود را پرداخت کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه متذکر شد: در این جلسه مقرر شد کمیسیون طی جلساتی با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسائل و مشکلات فعالان صنعت نساجی را پیگیری کند چرا که صنعت نساجی طبق برخی آمارها، در کل کشور حدود 500 هزار نفر شاغل دارد بنابراین باید به این صنعت توجه ویژه‌ای شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد