مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

صنعت فرش مستقل است و باید مستقل بماند

مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با یادآوری جایگاه فرش دستباف ایران در کشورمان و جهان گفت: صنعت فرش مستقل است و باید مستقل بماند.

محمدرضا عابد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع تصریح کرد: همانگونه که قانونگذاران و متولیان گذشته به جایگاه فرش در وزارت بازرگانی توجه ویژه‌ای داشتند، بعد از این نیز مناسب است که در وزارتخانه جدید به این صنعت توجه خاصی شود.
وی افزود: به طور مثال کالاهایی که مانند فرش مستقل و اشتغالزا هستند، باید از دیگر کالاها تفکیک شوند چرا که هر کدام تحت پوشش دیگری نمی تواند آنگونه که به طور مستقل تاثیرگذار است عمل کند.
مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران درباره سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر قابلیت صنایع دستی کشور برای تحقق صادرات 8 میلیارد دلاری، افزود: مهمترین کالایی از جنس صنایع دستی که می تواند در صورت توجه ویژه ارزآوری بسیاری داشته باشد، "فرش " است و تنها جایگاهی که می تواند نگاه صادراتی و ارزآوری به این محصول داشته باشد، وزارت جدید بازرگانی و صنایع است که تولید صادرات محور را هدف قرار داده است.
وی ادامه داد: فرش در وزارت بازرگانی جایگاه ویژه ای داشته است و با ادغام این دو وزارتخانه هم مطلوب آن است که در وزارتخانه جدید توجه ویژه ای به آن شود؛ حتی به طوری که زیر نظر مستقیم وزیر و یا معاونت های ذی ربط تولیدی قرار گیرد.
عابد با بیان اینکه برخی معتقدند فرش دستباف باید در زیر مجموعه صنایع دستی قرار گیرد، افزود: حدود 40 سال است که این بحث وجود دارد، اما صنایع دستی با بیش از 200 قلم کالای کوچک تولیدی در مقابل هنر- صنعت فرش، با این حجم تولید انبوه، صادرات درخور توجه و بیش از یک میلیون شاغل در این عرصه و میزان تبادلات تجاری بالا متفاوت است و اخذ چنین تصمیمی لطمه بزرگی برای این هنر-صنعت خواهند بود و به جایگاه آن صدمه سنگینی وارد می شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد