مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

تسهیلات خرید ماشین آلات به شرکت حجاب برای تولید چادر مشکی

تسهیلات خرید ماشین آلات به شرکت حجاب برای تولید چادر مشکی
نساجی نیوز: قرار است 19 میلیون یورو تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات از صندوق توسعه‌ی ملی به شرکت حجاب شهرکرد پرداخت شود.
به گزارش «نساجی نیوز» به نقل از ایسنا، قاسم اسلام‌پناه، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن، با بیان این مطلب افزود: ممکن است تسهیلات پرداختی به شرکت حجاب شهرکرد برای خرید ماشین‌آلات افزایش یابد، اما پس از تشکیل صندوق توسعه‌ ملی شخصا پیگیری می‌کنم تا این واحد به عنوان نخستین واحد نساجی از صندوق تسهیلات دریافت کند.
به گفته‌ وی، توانایی تولید باکیفیت‌ترین پارچه‌های چادر مشکی در کارخانه‌ حجاب شهرکرد وجود دارد.
بر اساس این گزارش، بحث تولید پارچه چادر مشکی در کشور از چند سال پیش مطرح بود، اما به دلایل مختلف این محصول پرمصرف در ایران تاکنون به تولید داخل نرسیده است.
عمده نیاز ایران به پارچه چادر مشکی از طریق واردات از کشورهای شرق آسیا به ویژه کره‌جنوبی تامین می‌شود.
در همین زمینه محمد مروج - رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، گفته بود که اگر برآورد کنیم هر خانم ایرانی 20 سال به بالا سالانه به طور متوسط دو دست چادر بخرد، در حال حاضر مصرف سالانه پارچه چادر مشکی در کشور سالانه دست‌کم 40 میلیون متر و این در حالیست که تولید داخلی این کالا هنوز به سه میلیون متر هم نرسیده است.
او همچنین با بیان این‌که دست‌اندرکاران واردات پارچه چادر مشکی به کشور به دلیل سود قابل ملاحظه‌ای که این فعالیت تجاری برای آنان دارد، به شیوه‌های مختلف مانع داخلی‌سازی این کالا در کشورمان می‌شوند، توضیح داده بود که قیمت هر متر پارچه چادر مشکی حدود 70 سنت است. یک قواره چادر حدود پنج متر دارد که در نتیجه قیمت کل آن حدود 350 سنت می‌شود. حال اگر از مادر یا خواهر خود بپرسید که قیمت یک دست چادر مشکی چند است، در پاسخ از رقم 35 تا 100 هزار تومان را می‌شنوید. خب می‌توان نتیجه گرفت که چنین سود کلانی واردکنندگان را مجاب می‌کند تا اجازه تولید داخل این کالا را ندهند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد