مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک
مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

مهندسی نساجی گیلان:. گیل تکس

سایت تخصصی نساجی و پوشاک

اعتراض انجمن صنایع نساجی ایران به برنامه قطع برق صنایع در تابست

اعتراض انجمن صنایع نساجی ایران به برنامه قطع برق صنایع در تابستان 90
نساجی نیوز: در پی صدور بخشنامه شماره 175/ص مورخ 18/1/90 شرکت توزیع برق تهران بزرگ مبنی بر درخواست از صنایع استان تهران جهت انجام تعمیرات و تعیین تعطیلات تابستانی در حد فاصل 15 تیر لغایت 15 شهریور و اعلام این مطلب که در صورت عدم تعطیلی کارخانجات در فاصله اعلام شده، شرکت مزبور راساً نسبت به تعیین و ابلاغ جدول قطع برق اقدام خواهد نمود انجمن صنایع نساجی ایران ضمن اعتراض به این بخشنامه خواستار تامین برق دائم، مطمئن و پایدار برای صنایع در سال جهاد اقتصادی گردید.
به گزارش «نساجی نیوز»، در اعتراض مزبور که مفاد آن برای وزارت نیرو، وزارت صنایع، مجلس شورای اسلامی، دفتر معاون اول رئیس جمهور نیز ارسال شده آمده است که:
مگر قرار نبود پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‎ها و واقعی شدن نرخ حامل‎های انرژی منجمله نرخ برق، دولت متعهد به تامین برق برای صنایع گردد مگر یکی از اهداف اجرای این قانون صرفه‎جویی در مصرف برق خانگی و جلوگیری از اتلاف انرژی و اختصاص سهم بیشتری از انرژی برق به صنایع نبود. پس چه شد که امسال نیز همانند سال‎های قبل بخشنامه‎هایی درخصوص لزوم کاهش مصرف برق و تعطیلی اجباری کارخانجات صادر می‎شود. آیا با همین روش می‎خواهیم قیمت تمام شده محصولات را کاهش دهیم و از تولید داخلی حمایت کنیم.
در خاتمه این بیانیه آمده است که حداقل انتظار صنعتگران پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‎ها و افزایش نرخ حامل‎های انرژی، تامین برق مطمئن، پایدار و دائم برای صنایع می‎باشد.
شایان ذکر است که براساس بند ج ماده 1 قانون هدفمند سازی یارانه‎ها و تبصره ذیل آن دولت موظف است هر ساله حداقل یک درصد به بازده نیروگاه های کشور بیافزاید به طوری که راندمان نیروگاه های کشور از 38 درصد فعلی به 45 درصد افزایش یابد و همچنین تلفات شبکه های انتقال و توزیع برق نیز تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به 14درصد کاهشیابد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد